באים מלמטה, הפעם: איך תיראה העונה של מכבי תל אביב?

שרן ייני שחקן מכבי תל אביב עם דניאל פרץ | ברני ארדוב

עם החתמות מאוחרות ומחאות אוהדים, הקיץ של מכבי תל אביב לא מבשר אופטימיות להמשך הדרך. האם היא יכולה לעשות את מה שנראה כרגע כבלתי ייאמן ובכל זאת לקחת אליפות? פרויקט פתיחת העונה מסתיים עם סגנית האלופה

(גודל טקסט)

באו: סטיפה פריצה – ווטפורד, עדן שמיר – סטנדרד ליאז', אוסמה חלאילה – בני סכנין, עידן נחמיאס – עירוני קרית שמונה, דן ביטון – לודוגורץ.

חזרו מהשאלה – אנדראס יאניוטיס – אטרומיטוס, רונן חנציס – בית"ר תל אביב בת ים, עידו שחר – הפועל חיפה, גיא מזרחי – בית"ר תל אביב בת ים, בר כהן – בית"ר תל אביב בת ים.

עזבו: יונתן כהן – פיזה, איתן טיבי – הפועל באר שבע, איתי שכטר – הפועל באר שבע, דור פרץ – ונציה, אלכסנדר פשיץ' – פתיח קראגומרק, ניק בלקמן.

מה עשיתם בקיץ?

קיץ מאוד מבולבל עבר על מכבי תל אביב. האמת, הוא היה דומה ללא מעט קיצים קודמים, אבל הלך והקצין עד שאפילו אוהדים התחילו לבוא לקרית שלום ולדרוש הסברים. עד שנסגר החוזה עם פטריק ואן לוון לקח זמן, עד שהוגדר התפקיד של ברק יצחקי עברו לא מעט שבועות ורק אז התחילו לבנות. דור פרץ עזב ופירק קומת בסיס איתנה במגדל, אבל לא היה הרבה סיכוי להשאיר אותו כי ההצעה מוונציה הייתה יותר מדי אטרקטיבית. יונתן כהן נלחם ומכבי תל אביב בסוף נכנעה, ועל איתי שכטר די ויתרו.

מכבי תל אביב הביאה כמה שחקנים, התחילה לא רע עם אוסמה חלאילה ועידן נחמיאס, אבל אז שוב נכנסה לקיפאון עד שעדן שמיר, דן ביטון והקרואטי סטיפה פריצה חתמו. בין לבין, עברו שלבים במוקדמות הקונפרנס ליג ואם לא יקרה באמת פנצ'ר לא מתוכנן יהיה שלב בתים באירופה, כך שכסף שוב יהיה מאופ"א. הבעיה היא שמכבי חיפה התחזקה יותר מכפי שהייתה בעונה שעברה ומכבי תל אביב נחלשה, בעיקר בשל העזיבה של פרץ שהיה במשחקים מסוימים חצי קבוצה.

שחקן מכבי תל אביב מתן בלטקסה
הרבה סימני שאלה סביב העונה. מתן בלטקסה | ברני ארדוב

תסריט אופטימי

אליפות. בניגוד להערכות המוקדמות, לחששות של האוהדים ולציפיות הנמוכות של התקשורת, מכבי תל אביב תיהנה מהיותה אנדרדוג ובלי לחץ לתואר בכל מחיר, תעשה את מה שנראה כבלתי ייאמן ותחזיר את הצלחת לקרית שלום. שחקנים כמו אנריק סבוריט, לואיס הרננדס ואנדרה ג'ראלדש יראו שיש להם את הכבוד שלהם, דן ביטון יזכה ליותר סבלנות מהמאמן שלו ויהיה שחקן העונה והזרים בהתקפה יעשו יחד יותר מ-40 שערים.

תסריט פסימי

מכבי תל אביב תאבד גם את הסגנות, תסיים שלישית אחרי מכבי חיפה והפועל באר שבע כאשר בדרך פטריק ואן לוון יפוטר. גם ולדאן איביץ' שיחליף את ההולנדי לא יצליח להציל את העונה, אבל מיטש גולדהאר וג'ק אנגלידיס ידאגו שקיץ 2022 יהיה הקיץ שיוביל להחזרת ההגמוניה לקרית שלום.

מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון עם גיא מזרחי
מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון עם גיא מזרחי | ברני ארדוב

הרגע שאסור שיחזור

מכבי תל אביב כבר עשתה את הקאמבק שלה אחרי גיאורגיוס דוניס, יצאה למסע מרתק תחת פטריק ואן לוון והצליחה לסגור את הפער העצום ממכבי חיפה ואפילו לעלות לפסגה. אבל אז, בלי שום הכנה וסיבה נראית לעין, השחקנים איבדו את זה, הפסידו נקודות במשחקי פלייאוף יחסית נוחים ונתנו את האליפות למכבי חיפה. ההתפרקות הזו ערב הכניסה לפלייאוף לא יכולה לחזור על עצמה במועדון כמו מכבי תל אביב.

חיסון שלישי או בידוד

לא בטוח שאילון אלמוג יקבל הרבה דקות בעונה הקרובה, אבל בכל פעם שיעלה על הדשא הוא יהיה חייב לקחת את ההזדמנות בשתי ידיו, או בשתי רגליו, בראש, בחזה ובכל איבר אחר בגוף. אם אלמוג לא רוצה להיות שחקן של קבוצות קטנות, העונה הזו, כשהוא מסומן על ידי רבים כמי שאין לו מקום במכבי תל אביב, חייבת להיות העונה שבה הוא מגיע מאחור ומייצר לעצמו מסדרון למעלה. כל גול במכבי תל אביב הוא גול שזוכרים. כל שער מסדר עוד שנתיים לקריירה. אילון אלמוג חייב להתעורר לפני שיהיה מאוחר.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם רונן חנציס
אולי בכל זאת יתגברו על המכשולים? | ברני ארדוב

תחזית

מכבי תל אביב תייצר עונה יעילה, בלי יותר מדי הצגות כדורגל, אבל עדיין תעשה מספיק נקודות ותנצח בהרבה משחקים. המאבק מול מכבי חיפה והפועל באר שבע יהיה צמוד, בעיקר מול באר שבע על המקום השני. אם תצליח לזכות באליפות, זו תהיה הפתעה והישג מרשים.