ממן צפוי לפתוח בהפועל חיפה, מכבי נתניה לראשונה ללא קניקובסקי

שחקן הפועל חיפה חנן ממן | מאור אלקסלסי

הקשר אמור לשוב ל-11 של אלישע לוי, שאמר: "לפתוח עונה זה תמיד מרגש, כמו היום הראשון בבית הספר". מנגד, היהלומים עדיין מחכים לחיזוק בקישור

(גודל טקסט)

הפועל חיפה

הפועל חיפה תפתח מחר (שבת, 18:45 בספורט3) את משחקיה בליגת העל כשתארח את מכבי נתניה. ההכנות למשחק היו רחוקות מלהיות אידיאליות בצל הפציעות של גל אראל, שייעדר כחודשיים בעקבות פגיעה בברכו, ושל הבלם לואי טהא שסיים ככל הנראה את העונה לאחר שאובחן אצלו קרע ברצועה הצולבת וברצועה הצידית, בתוספת לפגיעה במיניסקוס. מי שצפוי לשוב להרכב הוא חנן ממן, שהחלים מפציעה ברגלו וערך אימון מלא עם הקבוצה.

שחקן הפועל חיפה, חנן ממן
כשיר וצפוי לשוב להרכב. חנן ממן | מאור אלקסלסי

"אני לא זוכר איזו עונה זו שלי בליגת העל", אמר בחיוך המאמן אלישע לוי לקראת פתיחת הליגה, "זה לא משנה כמה עונות, זה תמיד מרגש להתחיל עונה, ממש כמו ביום הראשון בבית הספר. כולנו מצפים לראות איך נפתח את העונה".

על ההכנות לעונה ועל היריבה מכבי נתניה, הוסיף המאמן: "אני חושב שעד היום עשינו משחקים טובים בגביע הטוטו, אני מקווה שנצליח לחיזור על היכולת וגם על אחוזי ההצלחה, אין סיבה שלא.יש לנו שלד טוב ועבדנו מאוד קשה. ברור שמצפה לנו משחק מאוד קשה מול מכבי נתניה, קבוצה מצויינת, חזקה, מהירה וזה יהיה מבחן עבורנו. אני מקווה שהקהל יבוא ויתמוך בנו ושנפתח ברגל ימין".

אלישע לוי מאמן הפועל חיפה
"מרגש כמו ביום הראשון בבית הספר". אלישע לוי | דני מרון

מכבי נתניה

מכבי נתניה תגיע מחר לאצטדיון בחיפה ללא הקשר גבי קניקובסקי, שהעברתו למכבי תל אביב נסגרה והוא צפוי לעבור באופן רשמי במוצאי שבת או ביום ראשון בבוקר, לאחר שכל הפרטים בין המועדונים כבר סוכמו.

בנתניה ימתינו כעת לסגור באופן רשמי גם את החוזים של עדן קארצב ופארפה גויאגון, שמגיעים מקרית שלום כדי לחזק את הקישור של המאמן ריימונד אטפלד, שמכיר היטב את שניהם עוד מהימים בהם עבד במחלקת הנוער של מכבי תל אביב ומאוחר יותר כמאמנה של בית"ר תל אביב/רמלה.

איגור זלאטנוביץ' שחקן מכבי נתניה עם מאמנו ריימונד אטפלד
עד שיגיע חיזוק לקישור, יש למכבי נתניה את זלאטנוביץ' | ברני ארדוב

בשלב זה עדין לא מתייחסים במכבי נתניה באופן רשמי לעסקת קניקובסקי, ואטפלד אמר לקראת המשחק בחיפה: "כקבוצה תמיד יש ציפייה לקראת משחק הליגה הראשון וסוף סוף זה יקרה מחר. אנחנו והאוהדים כבר מחכים לעלות על המגרש, למרות שכמו בכל סוף חלון העברות, הסגל עוד יכול להשתנות, אנחנו מוכנים ונמשיך להשתפר משחק אחר משחק".

על המשחק מחר הוסיף המאמן: "מצפה לנו יריבה קשוחה, במשחק חוץ, אך אני בטוח שאת אותו הדבר אומרים גם בהפועל חיפה עלינו כיריבים. נצטרך לבוא בגישה הנכונה, להראות אומץ ולשחק באינטנסיביות, על מנת להציג את הכדורגל שאנחנו רוצים להציג. מחכים למחר".

ריימונד אטפלד, מאמן מכבי נתניה
"מצפה לנו יריבה קשוחה". אטפלד דרוך | ברני ארדוב

טריוויה

* הפועל חיפה לא הצליחה לנצח את מכבי נתניה בשתי העונות האחרונות: הפסד בית ו-0:0 בחוץ ב-2019/20, שני הפסדי חוץ ו-0:0 ביתי בעונה הקודמת.

* זה למעשה יהיה מפגש עוקב בליגה, שכן הפלייאוף התחתון בעונה שעברה הסתיים עם 0:2 של מכבי נתניה ב"משחק ביתי" באצטדיון טדי משערים של אבובקאר דומביה וחן עזרא

* שתי הקבוצות נפגשו בחיפה במחזור הראשון גם לפני שלוש שנים, כשאז המארחת הביסה 0:5. זו החמישייה היחידה שנכבשה במחזור פתיחה בליגת העל מאז עונת 2002/03.

* 11 שנים חלפו מאז הפעם האחרונה שמכבי נתניה השיגה ניצחון במחזור הראשון של ליגת העל: 1:4 ביתי על בית"ר ירושלים. חן עזרא, שכבש אז את אחד השערים, הוא השריד היחיד מאותו משחק באוגוסט 2010.

* הפועל חיפה סיימה את העונה שעברה עם שלושה ניצחונות בית, כך שאם תאריך את הרצף לארבעה הוא יהיה הכי טוב שלה מאז פברואר-מרץ 2013, אז היו לה חמישה ניצחונות (כולל 0:3 על מכבי נתניה).

* הפועל חיפה דייקה בכל 20 הפנדלים האחרונים שלה בליגת העל, מאז שמהראן לאלה החמיץ (ואז כבש מהריבאונד) מול דלה איינוגבה והפועל אשקלון בדצמבר 2016. על 14 מהם חתום גל אראל.

משחקי המחזור הראשון:

שבת, 18:45: הפועל חיפה – מכבי נתניה (ספורט3)
שבת, 19:00: מכבי פתח תקוה – עירוני קרית שמונה
שבת, 20:30: הפועל תל אביב – מ.ס. אשדוד (ספורט4)

ראשון, 20:00: בני סכנין – מכבי תל אביב (ספורט4)
ראשון, 20:30: הפועל חדרה – מכבי חיפה (ספורט2)
ראשון, 20:45: בית"ר ירושלים – הפועל באר שבע

שני, 20:00: הפועל נוף הגליל- הפועל ירושלים

עוד באותו נושא: הפועל חיפה, מכבי נתניה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי