בני סכנין – מכבי תל אביב: אוסמה חלאיילה צפוי לפתוח מול האקסית, גיא מלמד יצטרף?

שחקן מכבי תל אביב אוסמה חלאיילה | ברני ארדוב

החלוץ שנרכש מסכנין אמור להמשיך בחוד, שמיר יערוך בכורה בליגה, נחמיאס התאושש ויוכל לשחק. המארחת ללא וארן הפצוע (ראשון, 20:00, ספורט4), פערים במו"מ עם מלמד

(גודל טקסט)

בני סכנין

בבני סכנין מאמינים שהם יכולים להפתיע מחר (ראשון, 20:00, ספורט4) את סגנית האלופה מכבי תל אביב ולפתוח ברגל ימין את העונה. "אם לקחת נקודות ולהפתיע את מכבי תל אביב, זה במחזור הפתיחה ועוד כשמכבי תל אביב באה מאירופה אחרי שהבטיחה רק ביום חמישי מקום בקונפרנס ליג", אמר שחקן בבני סכנין. "היא קבוצה מצוינת. חזקה ויציבה שקשה מאוד להבקיע מולה, אבל אצלנו יש רוח של עונה חדשה וחילופי שחקנים, כך שהכל יכול להיות במשחק אחד אצלנו בבית".

בני סכנין תחסר גם מחר את החלוץ המרכזי שלה אנתוני וארן שעדיין פצוע. היא תתבסס על שלישיית אמצע חזקה עם איהאב גנאים שהיה מבוקש בהפועל באר שבע, מרואן קבהא שבא מהפועל באר שבע ובירם כיאל שלא עזב להפועל באר שבע למרות שהיו מגעים לגביו. מספר שחקנים זרים הצטרפו לקבוצה כשהמבטיח מכולם הוא ארי מורה. הרכב הקבוצה מחר אמור להיות זהה לזה שפתח מול מ.ס. אשדוד בשבוע שעבר בגביע הטוטו, במשחק אותו ניצחה בני סכנין בפנדלים.

במקביל, סכנין מנסה לצרף חיזוק מסקרן. לאחרונה פתחו בקבוצה במו"מ עם גיא מלמד, חלוץ סנט ג'ונסטון הסקוטית בעונה שעברה, שנותר ללא קבוצה בפתיחת העונה. בין הצדדים עדיין יש פערים גדולים.

אנתוני וארן שחקן בני סכנין
אנתוני וארן שחקן בני סכנין | לילך וייס

מכבי תל אביב

במצב רוח מרומם, אחרי ההעפלה לקונפרנס ליג, תפתח מחר מכבי תל אביב את עונת 2021/22 כשהמשימה היא להחזיר את האליפות לקרית שלום. בקבוצה רוצים לצאת לדרך ברגל ימין ולפני פגרת הנבחרת לקחת שלוש נקודות בדוחא. המאמן פטריק ואן לוון צפוי לעלות עם הרכב די דומה לזה שפתח מול שחטיור קרגנדי, על אף שלשחקנים לא היה זמן רב להתאושש.

עידן נחמיאס שכבש שער נגיחה מצוין שלשום ובהמשך הוחלף כי ראשו היה סחרחר, חש טוב יותר ואמור לשחק ואולי שוב לפתוח. עדן שמיר שנכנס כמחליף שלשום עשוי לתת מנוחה לקפטן שרן ייני ובהתקפה ייתכן שאדוארדו גררו יירד לספסל ובמקומו יפתח מתן חוזז או אילון אלמוג. אוסמה חלאיילה שנרכש מבני סכנין, אמור להמשיך ב-11 גם מול קבוצתו הקודמת, כאשר סטיפה פריצה יעלה מהספסל. דן ביטון שנכנס רק לדקות האחרונות מול קרגנדי, יזכה ליותר דקות מחר אבל לא אמור לפתוח.

טריוויה

* מכבי תל אביב ניצחה ב-33 מתוך 42 המשחקים האחרונים שלה נגד בני סכנין בכל המסגרות, לצד שמונה תוצאות תיקו.

* הניצחון היחיד של סכנין בתקופה הזו הושג בפלייאוף העליון של עונת 2013/14, אז פיראס מוגרבי ומוחמד גדיר קבעו 1:2 ביתי מול פנדל מצמק של ראדה פריצה.

* סך הכול, הרצף הנוכחי עומד על 17 משחקים בהם מכבי תל אביב לא הפסידה לסכנין בליגה – הרצף הפעיל הטוב ביותר של הצהובים מול יריבה כלשהי.

* זו הפעם הראשונה שמכבי תל אביב מתארחת בסכנין במחזור הפתיחה. בבלומפילד היא דווקא שיחקה מולה במחזור הראשון, ובשני המקרים ניצחה: 1:3 ב-2009/10 (כולל שער של שרן ייני) ו-2:3 ב-2015/16.

משחקי המחזור הראשון:

שבת, 18:45: הפועל חיפה – מכבי נתניה (ספורט3)
שבת, 19:00: מכבי פתח תקוה – עירוני קרית שמונה
שבת, 20:30: הפועל תל אביב – מ.ס. אשדוד (ספורט4)

ראשון, 20:00: בני סכנין – מכבי תל אביב (ספורט4)
ראשון, 20:30: הפועל חדרה – מכבי חיפה (ספורט2)
ראשון, 20:45: בית"ר ירושלים – הפועל באר שבע

שני, 20:00: הפועל נוף הגליל- הפועל ירושלים