הפועל חדרה – מכבי חיפה: הירוקים ממתינים להחלטתו של מוחמד אבו פאני

מוחמד אבו פאני מכבי חיפה | דני מרון

הירוקים ממתינים לקשר, שמחזיק בחוזה אך רוצה לעבור לאירופה. משפתי על סף סיכום, שהר יפתח? קורצקי שוקל לעלות עם שלושה בלמים, פלקושצ'נקו ופדידה יחסרו לו (ראשון, 20:30, ספורט2)

(גודל טקסט)

הפועל חדרה

ציפייה ליציעים כמעט מלאים באצטדיון בנתניה לקראת המשחק הביתי של הפועל חדרה מול מכבי חיפה מחר (ראשון, 20:30, ספורט2), במיוחד לאחר הוזלת מחירי הכרטיסים. נכון לעכשיו הצפי הוא ל-9,000 צופים באצטדיון, דבר שיניב לחדרתים הכנסה נאה כבר במחזור הפתיחה.

בצד המקצועי, המאמן מנחם קורצקי יחסר את מקסים פלקושצ'נקו, שטרם החלים מפציעה במפשעה וכן את הקשר עומר פדידה, שסובל משבר בלסתו וצפוי לשוב לפעילות רק אחרי פגרת הנבחרות. קורצקי התאכזב מהיכולת של קבוצתו במשחקי ההכנה בגביע הטוטו וגם באימונים האחרונים הוא עשה מספר נסיונות בנוגע להרכב הפותח. אחת האופציות של המאמן, היא לעלות מחר עם שלושה בלמים, כאשר במקרה כזה, עומר דנינו יצטרף לג'ונתן סיסה ועידו לוי שיפתחו בוודאות. בחלק הקדמי מובטח מקומם של מוחמד גדיר וגוסטבו מרמנטיני.

"זה מאוד מרגש ומאוד מסקרן לראות איך התמהיל שבנינו יתחבר", אמר קורצקי לקראת המשחק. "מאמינים במה שבנינו ומקווים שיהיה לנו את הביטחון להציג את היכולת ולהביא את הדברים שאנחנו עושים באימונים למשחק, אנחנו מאוד מאמינים בזה. אנחנו רוצים לברך את מכבי חיפה על העלייה לשלב הבתים, זה הישג מצוין, גם למכבי חיפה וגם לכדורגל הישראלי. מבחינתנו אנחנו באים למשחק שהוא מאוד מאתגר, התכוננו אליו כמו שצריך ונבוא עם הרכב הכי חזק שאנחנו יכולים לייצר למשחק הזה. אנחנו משחקים בבית ורוצים לצאת עם נקודות כרגע לא מעניינת אותנו היכולת של חיפה, אנחנו מתמקדים רק ביכולת שלנו".

המאמן התייחס לפציעות של פלקושצ'נקו ופדידה והוסיף: "המשחק הזה מאתגר איתם ובלעדיהם. נבוא עם ההרכב הכי חזק, אני כרגע לא רוצה להשתמש בזה כתירוץ, הם שחקנים חשובים, אבל מי שישחק, אני מאמין שיעשה את העבודה ויוכל להוביל את חדרה לתוצאות טובות". קורצקי העביר מסר לאוהדי הקבוצה: "אני חושב שצריך טיפה סבלנות, יש קבוצה טובה בחדרה. נכון שדברים התעכבו, אבל אנחנו מאמינים בסגל ומאמינים במועדון הזה ואיתכם יחד, הקהל שלנו, אנחנו בטוחים שאפשר לעשות עונה יפה, עונה טובה מקווים לשחזר את ההצלחות משנה שעברה".

שחקן הפועל חדרה, עומר דנינו
יהיה הבלם השלישי? עומר דנינו | שלומי גבאי

מכבי חיפה

במועדון ידרשו ממוחמד אבו פאני לקבל החלטה בנוגע לחתימה על הארכת חוזהו כבר בשבוע הקרוב ועם סיום חלון ההעברות באירופה. אבו פאני מחזיק בחוזה רק עד תום העונה וכזכור רצה לעזוב לאירופה אך עד כה לא הגיעה הצעה רשמית. כעת מבהירים בקבוצה לשחקן שהם מצפים שיחתום מיידית ועם סיום חלון ההעברות באירופה יבהירו לקשר שהוא מחוייב לקבל החלטה מיידית. אבו פאני נוטה לחתום על הארכת החוזה אך ינסה להשיג הצעה ברגע האחרון, אך אם זה לא יקרה הוא צפוי להתיישב בשבוע הבא לפגישה נוספת עם ראשי המועדון במטרה לקדם את הארכת חוזהו. "לא נשאיר מצב בו אבו פאני בלי חוזה והכול נשאר רגיל", אמר גורם במועדון. "הוא יצטרך לקבל החלטה אבל אנחנו מאוד מקווים שהכול יסתדר. גם הוא מבין או לפחות צריך להבין שבמצב הנוכחי הדבר הטוב ביותר עבורו הוא להישאר בקבוצה בלי מתיחויות".

בעניין אחר, רועי משפתי על סף סיכום בקבוצה ונשארו פרטים אחרונים בלבד לסגור כשהמטרה היא לצרף את השוער סופית בשבוע הקרוב. במצב שכזה איתמר ישראלי יקבל אישור למצוא קבוצה חדשה.

בלי קשר לענייני הסגל, במכבי חיפה מקווים מאוד לפתוח את העונה ברגל ימין במשחק מול הפועל חדרה ולמרות המשחק בחמישי ברק בכר יעלה בהרכב חזק מאוד. בחוד המאמן מתלבט בין גודסוויי דוניו לבין בן שהר. בנוסף מתלבט המאמן אם לעלות עם חוסה רודריגס ועלי מוחמד ובמצב כזה שהר יהיה זה שיפתח ,כשבמקרה ואחד משני הקשרים האחוריים יתחילו על הספסל דוניו יהיה החלוץ הפותח. דולב חזיזה ייעדר בשל הרחקה.

מוחמד אבו פאני מכבי חיפה
הירוקים ממתינים להחלטתו. אבו פאני | דני מרון

טריוויה

* את העונה הקודמת פתחה מכבי חיפה בדיוק כך: עם משחק מול הפועל חדרה בנתניה. ניקיטה רוקאביציה כבש אז צמד והעניק לה ניצחון 1:2.

* גם לפני עשור, בפעם האחרונה שפתחה עונה כאלופה, מכבי חיפה עשתה את זה בנתניה. ויאם עמאשה הפציץ אז רביעייה ב-1:4 על מכבי נתניה בקופסה.

* מכבי חיפה ניצחה את הפועל חדרה בארבעת המפגשים האחרונים והפסידה לה פעמיים בפלייאוף העליון ב-2018/19, כשבעצם כל תשעת מפגשי הליגה האחרונים בין הקבוצות הוכרעו. התיקו האחרון היה 0:0 בליגה הארצית בנובמבר 1980.

* ברק בכר עדיין לא הפסיד מול הפועל חדרה. יש לו שבעה ניצחונות ותיקו אחד.

משחקי המחזור הראשון:

שבת, 18:45: הפועל חיפה – מכבי נתניה (ספורט3)
שבת, 19:00: מכבי פתח תקוה – עירוני קרית שמונה
שבת, 20:30: הפועל תל אביב – מ.ס. אשדוד (ספורט4)

ראשון, 20:00: בני סכנין – מכבי תל אביב (ספורט4)
ראשון, 20:30: הפועל חדרה – מכבי חיפה (ספורט2)
ראשון, 20:45: בית"ר ירושלים – הפועל באר שבע

שני, 20:00: הפועל נוף הגליל- הפועל ירושלים