ייאוש בבית"ר: הבעיות בסגל לא ייפתרו בקרוב. ליאני? "שחצן ויהיר"

שחקן בית"ר ירושלים אופיר קריאף עם תמיר עדי | דני מרון

עם שער אחד בתשעה משחקים, פנטזיה על תיקו והפסד צפוי בפתיחת הליגה, הירושלמים בצרה מקצועית לא פשוטה. ייקח זמן עד שיהיה לקומאן סגל מלא ושחקנים בכושר כדי שיוכל לחבר לקבוצה, אך כבר בדרבי כולם צריכים לתת תפוקה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

1. א', אוהד בית"ר ירושלים, הגיע אתמול (ראשון) לטדי וסיפר כי היחס בווינר לניצחון של הפועל באר שבע הוא 1.5 והוא הימר על כך ב-1,000 שקל. חברו ע' ששמע אותו סיפר שהימר בסכום כפול על החבורה של רוני לוי. מה ששניהם גם אמרו שהם מוכנים לוותר על הכסף של הזכיה ורק שבית"ר תחזור עם משהו מהמשחק הזה, מזוכיזם של אוהדי בית"ר במיטבו.

וההימורים של השניים לא מפתיעים אף אחד. תחושת התבוסתנות בקרב אוהדי בית"ר ליוותה את השבוע האחרון. חלמו על איזה תיקו, פנטזו לגנוב ניצחון, אבל ריאלית כולם דיברו על הפסד, חלק אפילו בהפרש גבוה. זה לא ההרכב של בית"ר ירושלים שנראה לאורך העונה, אך ההרכב שפתח אתמול לא נתן יותר מדי תקוות לאף אוהד, הרכב שסביר להניח שלא היה יכול לשרוד בליגת העל.

שחקן בית"ר ירושלים אופיר קריאף עם אוראל דגני
יותר מדי בעיות, על המגרש ומחוצה לו. בית"ר | דני מרון

2. בית"ר קיבלה אתמול את באר שבע שאחרי ההדחה מאנורתוזיס, עם הרבה פחות אנרגיות מההתמודדות במפעל האירופי ועדיין בשלב העיכול של ההפסד ביום חמישי. אבל בית"ר לא באה ליזום או לפתח משחק, רק לעמוד ולנסות מדי פעם לעקוץ, וזה קצת קשה שכמעט ואין לך שחקנים שמסוגלים לעשות את זה, במיוחד כשבהרכב אין אפילו חלוץ ובקישור אין שחקן דומיננטי שמנסה לשלוט קצת באמצע ולהניע כדור.

כעת בית"ר צריכה לראות איך היא נענית לבקשת קומאן לצרף קשר נוסף ואת דור אלו עד לתום החלון, ומכאן להמתין שכל הפצועים יחזרו ויתחברו יחד לקבוצה. זה לא יקרה בספטמבר, אולי באוקטובר, ריאלית זה יותר לכיוון נובמבר, אך מתישהו זאת תהיה קבוצה הרבה יותר טובה מזאת ששיחקה אתמול. אבל עם כל הכבוד לאוקטוברנובמבר, בעוד שבועיים, עדיין בספטמבר, בית"ר תעלה לדרבי ירושלמי ושם לא יהיו לקהל הנחות לאף אחד. בכל סגל בית"ר לא צריכה להפסיד דרבי ירושלמי, במיוחד לאחר ההפסד בגביע הטוטו.

3. למה לכיוון נובמבר? כי לירן רוטמן ועמית כהן לא יהיו עם הקבוצה לפחות עוד חודש וחצי, לבואצ'י ייקח לפחות עוד כמה שבועות להיכנס לכושר, מרקו ינקוביץ' טס למונטנגרו ויעבור שם טיפולים, בתקווה שמדובר בפציעה קלה. אביאל זרגרי עדיין מתלונן על כאבים ולא בטוח בכלל שיחזור לדרבי או בשבועות הקרובים. הבלם ג'וסואה מחיאס עדיין לא נחת בישראל וכשינחת ייכנס לשבוע של בידוד, כך שגם הוא לא בטוח יעמוד לרשות הצוות המקצועי בדרבי, בנוסף לאוראל דגני שהורחק אתמול.

ומה בעניין הזרים? סוכניו של אוקמפוס בודקים לו אופציות בדרום אמריקה והוא אמור להיות מושאל. עדיין לא ברור אם הזר השני שישוחרר יהיה מתאוסיניו או חליאופילו פלייטר. בשלב זה אין הצעות על מתאוסיניו ואילו בפלייטר מעוניינת חדרה ועוד קבוצה מקפריסין, מה גם שכל עוד ירדן שועה לא נמכר, בית"ר לא תחזיק שלושה חלוצים בסגל. ההחלטה בעניין תיפול בימים הקרובים.

שופט המשחק לירן ליאני עם כרטיס אדום לעברו של שחקן בית"ר ירושלים אוראל דגני
שופט המשחק לירן ליאני עם כרטיס אדום לעברו של שחקן בית"ר ירושלים אוראל דגני | דני מרון

4. בבית"ר זעמו בסיום המשחק על לירן ליאני, שאפילו לא הלך ל-VAR לבדוק את הפנדל. בבית"ר אמרו על השופט: "הוא שוב הוכיח שהוא צריך לשחק אותה גבר על השחקנים, שחצן ויהיר, לא היה פנדל והכי גרוע שהוא לא קרא את הסיטואציה. דגני לא מורחק סתם על דברים ועל אמירות לשופט, זה היה קיצוני".

בבית"ר הוסיפו על הדברים: "ליאני התנהג ביהירות, כמו בכל פעם שהוא דורך בטדי. במצב כזה, אחרי אירוע כל כך שנוי במחלוקת ופנדל שערורייתי אתה צריך ללמוד לנשום עמוק". בסיום המשחק שוחח ארווין קומאן עם אוראל דגני, הבלם הסביר את מה שקרה והמאמן הבהיר לו כי משחקן מנוסה כמוהו הוא ציפר ליותר קור רוח, ובמינימום להימנע מהאדום.

אוהדי בית"ר ירושלים בטדי במהלך המשחק מול הפועל באר שבע
המלחמה על המספרים: כמה אוהדים הגיעו? | דני מרון

5. המלחמה על המספרים: לא מעט אוהדים התעניינו אתמול בכמות הקהל ביציעים. אלה שתומכים בהנהלה מגדילים את הכמות שרואים בעין, אלא שמוחים מקטינים את המספרים, והוויכוח הוא אם יש 7,000 או 3,000 אוהדי בית"ר, אירוע ביזארי שהוא מראה לכל האווירה הנוכחית. למעשה היו כ-5,000 אוהדי בית"ר אתמול בטדי, כמות מאכזבת מאוד למחזור פתיחה נגד קבוצה כמו הפועל באר שבע אך באווירת השבוע האחרון זה הרבה מאוד. רק להיזכר במחזור פתיחה לפני שנתיים מול באר שבע עם 20 אלף צופים עם הפנינג ויהודה קיסר על הגיטרה, ולהבין שזה לא קשור ל"לה פמיליה", למוחים או לתומכים, זה פשוט הסיטואציה הנוכחית הכבויה של בית"ר ירושלים. ההסבר הוא פשוט: לקהל הרחב קשה לעכל את מה שהוא רואה, מעט מאוד שחקנים להזדהות איתם ויכולת ירודה מאוד על הדשא. כל זה קורה שברקע כל הזמן אווירה שלילית, עימותים חוגג-אוהדים, רמיזות מייאשות של הבעלים שאולי ירים ידיים וכמעט שום דבר חיובי להיאחז בו.

נכון להיום ועד שלא יוכח אחרת, בית"ר ירושלים בסכנת ירידה, אם כל הגורמים שקשורים במועדון הזה לא ימצאו דרך להתאחד ולשים את הרעשיםמלחמות מאחור לא יהיה גם כוח שיעזור לה לשרוד בליגה. אגב, כמו בשבוע שעבר,גם אתמול נערכו שיחות דרך צד שלישי של חוגג עם גורמים בלה פמיליה, דווקא הגיעו להבנות כלליות, כל שנותר הוא הדרישה של חוגג להתנצלות. אם זה כל הפער בין הצדדים והוא כבר לא עקרוני, כולם צריכים לשים סוף לגן ילדים הזה.

עוד באותו נושא: בית"ר ירושלים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי