בשורה לישראליות: אוהדים יוכלו להגיע למשחקי חוץ באירופה

אוהדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

מכבי תל אביב ומכבי חיפה שומעות? אופ"א הודיעה כי תסיר את מגבלת קהל החוץ במגרשים. שחקנים מחוסנים ומחלימים לא יצטרכו להיבדק לפני משחקים

(גודל טקסט)

אוהדי מכבי תל אביב ומכבי חיפה חשבו שלא יוכלו ללוות את קבוצותיהם במסען האירופי, אך לשמחתן, יש תפנית בעלילה. אופ"א הודיעה הערב (שני) כי היא תאפשר לאוהדים להגיע למשחקי חוץ של קבוצותיהם החל מהשבוע הבא, אז יערך המחזור הראשון של המפעלים האירופיים השונים.

עד להחלטה זו, אוהדי החוץ לא היו יכולים להגיע למשחקי חוץ במסגרות של אופ"א, גם אם ההגבלות המדיניות כן היו מאפשרות כניסה לאזרחים מרחבי אירופה. על פי ה"דיילי מייל", מועדונים כמו מנצ'סטר יונייטד ואייאקס לחצו על הוועד המנהל של אופ"א לשקול מחדש את ההחלטה לפני פתיחת העונה הקרובה.

אוהדי מכבי תל אביב
יטוסו עם הקבוצה לאירופה? אוהדי מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי

עם זאת, אופ"א קבעה כי הגבלות על מעברים בין מדינות עדיין עשויים למנוע מאוהדים ללוות את הקבוצות שלהם ברחבי אירופה, אך הבשורה היא שהתאחדות הכדורגל האירופית לא תטיל מגבלות משלה.

כאמור, מדובר בבשורה עצומה עבור אוהדי מכבי חיפה ומכבי תל אביב, שכעת יכולים לפנטז על מסע אירופי נוסף. האלופה בירוק שובצה לבית ה' יחד עם סלביה פראג, פיינורד ואוניון ברלין, בעוד מכבי תל אביב נמצאת בבית א' יחד עם לאסק, אלשקרט וה.י.ק הלסינקי. שתי הנציגות הישראליות יחלו את שלב הבתים עם משחק ביתי, ורק במחזור השני יתארחו אצל אחת מיריבותיהן. ב-30.9, במסגרת המחזור השני, הצהובים יתארחו אצל לאסק האוסטרית, בעוד הירוקים יצאו לברלין ויפגשו את אוניון.

כזכור, ארגון אוהדי מכבי חיפה הודיע בינתיים לאוהדים שלא לרכוש מנויים למשחקי הקונפרנס ליג, ויהיה מסקרן לראות האם הירוקים ילוו את הקבוצה שלהם ברחבי אירופה, אך לא במגרש הביתי.

בנוסף, אופ"א הודיעה כי לא תדרוש משחקני הקבוצות שהתחסנו נגד הקורונה או החלימו מהנגיף להיבדק עם כניסתם למדינות לקראת משחקי החוץ. עם זאת, גם כאן יש לציין כי אם מדינה כלשהי דורשת ממחוסנים או מחלימים שנכנסים אליה להציג בדיקה שלילית, הם עדיין יצטרכו להיבדק בטרם הגעתם.