ואן לוון: "נקווה שהאוהדים יתמכו ונוודא שהשחקנים יילחמו עבורם"

פטריק ואן לוון מאמן מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי

מאמן מכבי תל אביב דיבר במסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול מכבי פתח תקוה בשבת (19:30, ספורט3). הזר החדש ברנדלי קוואס התאמן לראשונה עם חבריו, קניקובסקי צפוי לערוך בכורה ב-11: "מחכה כבר להתחיל". גולסה עשוי לחזור באוקטובר

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי סיום שבוע הנבחרות, מכבי תל אביב תעלה הערב (חמישי) הילוך לקראת החזרה לליגה בשבת למשחק מול מכבי פתח תקווה. אחרי ההפסד בסכנין במחזור הפתיחה, סגנית האלופה לא יכולה להרשות לעצמה להמשיך למעוד במיוחד כשלפניה במחזורים 3 ו-4 משחקים מול מכבי חיפה והפועל באר שבע שנראות כרגע טוב ממנה.

המאמן פטריק ואן לוון יצטרך להחזיר את שחקניו למסלול הנכון עם ניצחון על מכבי פתח תקווה בבלומפילד והוא צפוי לפתוח עם גבי קניקובסקי על הקו. ברנדלי קוואס החל אתמול להתאמן לראשונה עם חבריו בקרית שלום ונראה כי הוא צריך להסיר חלודה. שחקן הרכש האחרון לא הגיע מוכן והוא גם התאמן לבדו במשך מספר ימים בגלל הבידוד. במכבי תל אביב יצטרכו לתת לו זמן כדי להיכנס לעניינים. אדוארדו גררו בספק לשבת כי הוא עם נבחרת פנמה וייקח לו עוד זמן עד שישוב לארץ.

שחקן מכבי תל אביב ברנדלי קוואס
התאמן לראשונה עם חבריו החדשים. ברנדלי קוואס | אתר רשמי, דוברות מכבי תל אביב

מאמן הצהובים פטריק ואן לוון התייחס לעבודה במהלך משחקי הנבחרות: "בפגרה ניסינו להכין את הקבוצה, לעבוד עם השחקנים שלא נסעו עם הנבחרות. ניסינו לשמור על השחקנים ברמת כושר גופני טובה. אנחנו שמחים שהשחקנים שלנו השתתפו במשחקי הנבחרות, ושהם קיבלו דקות משחק והכי חשוב שכולם חזקו בחתיכה אחת ומוכנים לשחק. כמובן שניתחנו את המשחקים שלנו לפני היציאה לפגרה. המשחק באירופה וגם שני משחקי הליגה שלא הלכו בדיוק כפי שרצינו".

לקראת חזרת הליגה בשבת: "אנחנו הולכים לקראת משחק בבלומפילד, ואנחנו מקווים שהאוהדים יבואו בכמויות גדולות ויביעו תמיכה בשחקנים, ואנחנו נוודא שהם יילחמו בשבילם ויציגו את הכדורגל הטוב ביותר שאפשר". על היריבה מכבי פתח תקוה: "אני חושב שזו קבוצה תמיד רוצה לשחק כדורגל, תמיד מציגה רוח לחימה כך שאני חושב שזה יהיה משחק מעניין ומאתגר עבור השחקנים שלנו ומהנה עבור האוהדים".

על שחקן הרכש החדש ברנדלי קוואס: "השחקנים שהצטרפו אלינו במהלך הפגרה התאמנו איתנו והם כשירים. חלקם כשירים יותר כי עשו הכנה טובה בטרום עונה כשהם היו עם קבוצותיהם האחרות. עם קוואס לקח לו קצת יותר זמן להגיע לכאן, ואנחנו מנסים לעזור לו להיות מוכן כמה שיותר מוקדם כדי לעזור לקבוצה ולהראות יכולת טובה".

מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון
| ברני ארדוב

שחקן הרכש גבי קניקובסקי: "זה היה שבוע של התאקלמות, מקום חדש-ישן כזה. שמח לחזור, ומחכה כבר להתחיל. לחזור לשחק בבוגרים פה דרך הדלת הראשית זה ממש כיף. כשהייתי בנוער הייתי ביישן כזה, אני שמח להיות פה. זה תמיד מרגש להתחיל דף חדש עם קבוצה חדשה. כל שחקן בשבילי מרגש. יש קצת לחץ כי זו מכבי תל אביב, אבל צריך להתמודד עם זה".

על היריבה בשבת: "מכבי פתח תקוה, כמו כל הליגה, זו קבוצה קשה ואין בליגה הזו משחקים קלים". על הקהל: "שמח שהם חזרו. מקווה שיקשיבו להנחיות וישימו מסיכות כדי שכל העונה הם יוכלו להיות איתנו".

דן גלזר ואופיר דוידזאדה הגיעו אתמול לקרית שלום אחרי הטיסה מדנמרק, אבל הסתפקו רק בטיפולים לקראת החזרה שלהם היום לאימונים מלאים.

עם הקבוצה עדיין לא מתאמן אייל גולסה שנמצא בשלבים אחרונים של החזרה לאימונים מלאים וההערכה היא בתחילת אוקטובר הוא יהיה חלק מהקבוצה.