הכי רחוק מאלונה: המורשת העצובה של חוגג בבית"ר ירושלים

אוהדי בית"ר ירושלים עם שלט נגד הבעלים משה חוגג | ברני ארדוב

בניגוד לבעלים של באר שבע, שהפקידה את הקבוצה בידיים של יונגר וחזרה מהדלת הראשית, אוהדי בית"ר ירושלים לא יקבלו בחזרה את הבעלים שהשאיר קבוצה במצב קשה ועלולה להתמודד נגד הירידה. הכסף שהושקע, היחסים עם הקהל והטעויות המקצועיות. אופיר סער על הדרמה בבירה

(גודל טקסט)

הודעת משה חוגג על עזיבה ומינוי נאמן לבית"ר ירושלים נמצאת באוויר עוד מהקיץ שעבר. כבר לפני מספר חודשים שוחח הבעלים עם עורך הדין יצחק יונגר ובירר איתו פרטים בנושא, אך מאז ועד לאחרונה לא פעל בנידון. חוגג מדבר על הקללות ומה שעבר, אך לא פחות מכך מדובר בקושי הכלכלי להחזיק את בית"ר ירושלים כקבוצה חזקה בליגת העל והאכזבה מהתוצאות על הדשא עד עתה.

חוגג אכן השקיע בבית"ר קרוב ל-100 מיליון ש"ח, כולל רכישת הקבוצה מאלי טביב, אך נפל בגדול בהתלהבות שלו וברצון שלו לנהל מקצועית, כך שלמעשה כל הכסף נזרק לפח ובית"ר היום קבוצה חלשה ללא תשתיות, ללא מנויים וללא שום יציבות שתספק לה איזשהו ביטחון לעתיד.

עו"ד יצחק יונגר, הנאמן של הפועל באר שבע
תכירו את הבעלים החדש של בית"ר. יצחק יונגר | באדיבות המצולמים

ברמה הניהולית, מינוי יונגר לא אומר שהמטרה היא פשוט לקצץ בהוצאות. חוגג לא נותן מכתב התנתקות מהקבוצה, לא מציב תג מחיר, פשוט מעביר אותה למישהו שיעמוד מול עובדי המועדון והשחקנים וידרוש לקצץ, אולי גם ינסה למכור שחקן או שניים כשיוכל. למעשה, יונגר יעשה את מה שחוגג רצה לעשות בקיץ אך התבייש לעשות.

בצד המקצועי, הקבוצה במצב רע מאוד. ללא שני שחקנים נוספים להגנה ולקישור לבית"ר יש סגל שיתמודד נגד הירידה. מעבר לכך, העובדה שעכשיו יחלו שיחות קיצוץ וכל הזמן זה ירחף באויר, תייצר אווירה שלילית שתשפיע לרעה על הקבוצה. יחד עם זאת, אוטוטו נסגר החלון ועד ינואר אין יותר מדי מה לעשות.

אלונה ברקת הפועל באר שבע
אלונה עזבה עם שלוש אליפויות, חוגג עוזב ללא הישגים ומשבר מול הקהל | דני מרון

חוגג עושה את מעשה אלונה ברקת, שהפקידה גם היא את הקבוצה בידיים של יונגר עד אשר עשה סדר ואז חזרה. חוגג לא במצב שלה. אם בעתיד הוא ינסה לחזור לבית"ר, הוא לא יוכל, הקהל לא ייתן לו. בבאר שבע הקהל שיווע לחזרת אלונה וההשקעה שלה, היא ניהלה כמו שצריך, הביאה שלוש אליפויות ובנתה מועדון, חוגג לא בנה כלום ומשאיר קבוצה חלשה בסכנת יריד, לקהל אין שום דבר להתגעגע, גם אם הקבוצה תחזור לימי איציק קורנפיין.

מקצועית, קומאן רצה לצרף את דור אלו וקשר נוסף, אך כרגע לא ברור אם המגעים יימשכו. בכל מקרה, על מנת לרשום את ג'וסואה מחיאס בית"ר מקווה שאחד הזרים ימצא קבוצה או שתקפיא אותו. גורם במועדון סיכם את כל הסיטואציה עם הודעת חוגג: "ימים יגידו מה המשמעות של המהלך והאם חוגג עוזב, מה שכן, זה לא מוסיף שקט. נמתין להתפתחויות, זה כל מה שיש לכל אחד כאן לעשות".