עטאא ג'אבר: "הייתי שווה קריירה בחיפה במיליון אחוז"

עשוי להצטרף לאשדוד. עטאא ג'אבר | ברני ארדוב

הקשר האחורי תיכנן בגיל 22 לצאת ממכבי חיפה לאירופה, אבל נתקע בסכנין ליותר מארבע שנים ("הפציעות לקחו לי שלוש שנים מהקריירה"). עכשיו הוא במ.ס. אשדוד ("הכדורגל של בן שמעון מסקרן אותי") והוא לא בא להעביר את הזמן ("אין מצב שלא אצא לאירופה")

(גודל טקסט)

איזה שבוע עבר על עטאא ג'אבר. אחרי האימונים הראשונים במ.ס. אשדוד, רן בן שמעון סימן אותו להרכב ביום ראשון מול הפועל חיפה. אבל ג'אבר חלה, העלה חום ופיתח כאבי גרון למרות שבדיקת הקורונה יצאה שלילית. הגוף היה חלש, אז הוא נשאר לנוח כמעט כל השבוע בבית במג'דל כרום, שם כבר היה צריך להתכונן לפתיחת בית הספר לכדורגל בניהולו. רק בן 27 בחודש הבא, אבל כבר חושב, בצדק, על היום שאחרי ורוצה להתפתח עם פתיחת בתי ספר לכדורגל במגזר הערבי. ואם לא די בכך, אז הערב הוא מתארס לבת זוגו בבית צפאפא בירושלים. מה שנקרא כל השינויים בחיים בשבועיים.

שחקן בני סכנין עטאא ג'אבר
אשדוד היא רק תחנה בדרך לאירופה. עטאא ג'אבר | דני מרון

הכל בא לך ביחד, אה.

"ככה יצא. אבל שיהיה ברור, קודם הכדורגל וקודם מ.ס. אשדוד. אני כבר מת להתחיל להתאמן בצורה קבועה ולעזור לקבוצה. מאוד אהבתי מה שראיתי בימים הראשונים באשדוד".

למרות שהוא באמצע הקריירה ואפילו שהוא מעיד על עצמו שהוא אוהב שינויים, את כל הקריירה עשה בשני מועדונים – מכבי חיפה ובני סכנין. הוא גדל במכבי חיפה, כבש את עמדת הקשר האחורי בגיל צעיר והפך לפייבוריט של רוני לוי שעד היום מדבר עליו בחום. "הייתי בטוח שממכבי חיפה אני יוצא לאירופה", העיד אתמול. "אבל היו לי שתי פציעות עם שני ניתוחים במכבי חיפה, ככה שאמרתי שאני אצא לחצי עונה בקבוצה אחרת בארץ ובסיום אני עף לאירופה בגיל 22 כדי לעשות קריירה גדולה".

אז מה השתבש?

"כמה ימים אחרי שהגעתי לסכנין באחד האימונים קיבלתי כניסה חזקה מאוד וקרעתי את המיניסקוס. יצאתי לעוד ניתוח. שלישי שלי וכולה הייתי בן 22. הניתוח הזה לא היה כזה מסובך, אבל הוא עצר אותי. במקום לצאת לאירופה מצאתי את עצמי בסכנין לעוד ארבע שנים. הם מימשו את האופציה עלי כשירדנו ללאומית. שיחקתי גם בלאומית ועזרתי לקבוצה לעלות ליגה. בעונה שעברה היו לי 30 משחקים והייתי טוב. הייתי בטוח שהקיץ אני יוצא לחו"ל".

אז למה לא הסתדר גם הקיץ?

"כי אני בא מישראל ולא רציתי להתפשר על כסף ואני גם בא מסכנין ולא ממכבי תל אביב או מכבי חיפה, אז לא הסתדר וכל הקיץ משכתי עד שהגיעה ההצעה מאשדוד".

וזה התאים.

"מאוד. שמע, אני מאוד מעריך את שרון מימר כמאמן. שרון הוא באמת מאמן שהתחברתי אליו והייתי שמח שנמשיך יחד, אבל רציתי לצאת לחוות משהו אחר ומאוד סיקרן אותי מה קורה באשדוד ואיך זה להיות שחקן של רן בן שמעון. אני מאוד אוהב את הכדורגל של רן. כדורגל התקפי. הסגנון של אשדוד בעונה שעברה משך אותי מאוד. עקבתי אחריהם הרבה".

רן בן שמעון מאמן מ.ס. אשדוד
הפסיד לקלינגר כמאמן לראשונה בקריירה. בן שמעון | דני מרון

אשדוד השתנתה. זו לא אותה קבוצה.

"נכון, אבל זה אותו מאמן".

באת למלא את החיסרון של רועי גורדנה.

"באתי ללמוד ולעזור. אני אחד שקולט מהר. אני לומד מהר. כל מאמן שהיה גבר, התחברתי אליו מהר מאוד. אני שחקן של מאמן".

למי הכי התחברת?

"רוני לוי, אריק בנאדו, שרון מימר, עמיר תורג'מן. אל תשכח שבסכנין היו לי בעונה אחת שישה מאמנים. עברתי הרבה מאמנים בקריירה אפילו ששיחקתי רק בשתי קבוצות".

שיחקת באש כשהמתנת כל הקיץ.

"נכון. היתה הזדמנות לשחק בטורקיה אבל בסוף לא רציתי. בסוף קיבלתי טלפון ואמרו לי שג'קי מעוניין לשבת איתי. אני מכיר את המשפחה של ג'קי דרך טום בן זקן שהיה איתי בנבחרת הנוער ובנבחרת האולימפית. זה כבר היה סוף אוגוסט. אמרתי לדודו דהאן שאני רוצה וזה מעניין אותי".

מה אתה רוצה להשיג באשדוד?

"קודם אני חייב לומר שהופתעתי ממה שראיתי באשדוד. מתחם האימונים מצוין, האקדמייה, התנאים מאוד טובים. לגבי המטרות שלי באשדוד, אני רוצה כמה שיותר לשחק. לעשות 90 דקות בכל משחק. אני רוצה ללמוד כמה שיותר מרן ולהיות שחקן יותר טוב. אישיות יותר טובה. מנהיג יותר טוב. אני יכול לעשות את זה. אני אדם שרוצה ושואף ללמוד כל הזמן. אלה המטרות האישיות. לגבי הקבוצה, אני רוצה שנסיים כמה שיותר גבוה בטבלה. שהכדורגל יהיה מהנה ויפה. לעזור לצעירים להתפתח ולהיות יותר טובים".

עטאא ג'אבר שחקן בני סכנין
הפציעות עיכבו לו את הקריירה. ג'אבר מול בית"ר | ברני ארדוב

ולצאת בסיום העונה לאירופה?

"זו המטרה העיקרית".

מה תרגיש אם תסיים את הקריירה בלי אירופה?

"ארגיש פספוס גדול. למרות שאם אני לוקח את כל הפציעות שלי עד היום, פיספסתי שלוש שנים בקריירה בגלל הפציעות. אני לא מצטער ולא מתחרט כי בגלל הפציעות נבנתה האישיות שלי".

הפציעות הרבות הן תוצאה של חוסר מזל או של בעיה גנטית?

"גנטיקה זו לא בעיה. אני בחור מאוד חזק. פעם חשבתי שאם אני מתאמן הרבה, אני אהיה יותר טוב אבל כנראה שהאימונים המוגברים וחוסר המנוחה עשו לי נזק. הייתי מתאמן 13 פעמים בשבוע וזה היה יותר מדי וגרם לנזק".

אז אם לא יהיה אירופה, זה יהיה כואב מאוד.

"אני לא חושב על אפשרות כזו בכלל. זה או שכן או שכן. אין דבר כזה לא".

היו תקופות שניבאו שאתה תהיה קשר העתיד של הנבחרת. היית קפטן האולימפית, פותח במכבי חיפה בגיל צעיר. מתסכל אותך שזה לא קרה?

"יכול להיות שקבלת ההחלטות בקריירה לא היתה הכי טובה אבל למדתי מהטעויות שלי. אני שלם עם הקריירה שלי ותמיד מסתכל על חצי הכוס המלאה".

שחקן מכבי חיפה עטאא ג'אבר
"במיליון אחוז הייתי יכול לשחק במכבי חיפה" | יוסי ציפקיס

יכולת להחזיק את התפקיד הזה במכבי חיפה?

"במיליון אחוז. הרי זכינו באותה עונה בגביע במכבי חיפה ואני הייתי בהרכב כמעט כל משחק".

איך אתה רואה את מה שקרה למכבי חיפה אחרי כל כך הרבה שנים? זה סוף סוף התחבר להם.

"אני הכי שמח בעולם בשבילם. עשו עונה נהדרת. הקהל חיכה הרבה זמן. תמך בהם לאורך כל הדרך ומגיע להם לשמוח. שיחקו איתי נטע לביא, מוחמד עוואד. אבו פאני היה בנוער. אני שמח בשבילם".

הם ייקחו בקלות גם את העונה הזו?

"אין דבר כזה קל. בשביל אליפות צריך לעבוד קשה".

הם פייבוריטים לעוד אליפות?

"ללא ספק כן".

היית קפטן הנבחרת האולימפית. איך ראית את כל הפרשה עם מונס דאבור?

"מה שעשו לו בחיפה במשחק זה לא מתאים. לכל בן אדם מותר להביע את הדעה שלו. תשפטו אותו לפי מה שהוא נותן במגרש. אם הוא נותן יכולת, מבקיע שערים ומצליח, אז מגיע לו יחס אחר".

אבל אולי כדאי ששחקן כדורגל ישמור את הדעות שלו לעצמו בטח אם הן פוליטיות ובמצב עדין מאוד?

"אני מסכים ששחקן כדורגל צריך להיות חכם ולהיות זהיר. מותר להביע דעה אבל שלא תלהיט את הרוחות. אבל בן אדם צריך גם לדעת להיות בעל דעה ולא בצד כאילו הוא לא קשור לכלום".

שחקן נבחרת ישראל מונס דאבור
"מה שעשו לדאבור בחיפה לא היה מתאים" | ברני ארדוב

כשהיית קפטן הנבחרת הצעירה לא התבאסת שאתה לא יכול לשיר את ההמנון?

"אתה נכנס לפוליטיקה ואני לא אוהב את זה. בסופו של דבר לכולם ידועות המלים של ההמנון. בארץ מסתכלים הרבה על מי שר ומי לא. בספרד ובצרפת יש הרבה שחקנים שלא שרים את ההמנון וזורמים עם זה. אנחנו בני אדם והכל בסדר".

השחקן הערבי היה רוצה המנון שהוא יכול לשיר?

"מן הסתם".

אתה עוד תשחק בנבחרת?

"הלוואי. מחכה מאוד לרגע הזה שאקבל את הזימון".

איך עזבת את סכנין?

"בסדר גמור. הכל בסדר".

אתה טוען שחייבים לך כסף.

"חייבים וישלמו".