נקודה אחת בשני מחזורים: 1:1 למכבי תל אביב עם מכבי פתח תקוה

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | לירון מולדובן

פתיחת העונה החלשה נמשכת: פריצה כבש שער בכורה (31), אבל בנדה איזן (57) והותיר את הצהובים ללא ניצחון. סבוריט נפצע

(גודל טקסט)

פתיחת העונה החלשה של מכבי תל אביב נמשכת – גם אחרי מקצה השיפורים בחלון ההעברות. מחזיקת הגביע סיימה הערב (שבת) ב-1:1 מאכזב עם מכבי פתח תקוה בבלומפילד, ונותרה עם נקודה אחת בלבד בשני המחזורים הראשונים של ליגת העל, בדיוק כמו בעונה שעברה. הפעם, בניגוד לאשתקד, קשה לראות את כדור השלג נעצר בקרוב, כשבמחזורים הבאים מחכות לקבוצה של פטריק ואן לוון מכבי חיפה והפועל באר שבע.

גם שישה שינויים בהרכב ושער בכורה של סטיפה פריצה בדקה ה-31 אחרי דקות טובות של הצהובים, לא עזרו להשיג ניצחון. הצהובים נראו מפוזרים ולא חדים במחצית השנייה, ושער השוויון של לאמק בנדה בדקה ה-57 אחרי כיסוי לא טוב של ההגנה כבר הוציא להם את הרוח מהמפרשים. אם לא די בכך, ספגו הצהובים מכה נוספת עם פציעתו של אנריק סבוריט, שנחבל במחצית הראשונה, הוחלף על ידי אופיר דוידזאדה וצפוי להחמיץ את המשחק מול אלשקרט בקונפרנס ליג ביום שלישי וכן את מפגשי הליגה מול מכבי חיפה ובאר שבע.

כאמור, ואן לוון עשה מיני-מהפכה בהרכב בניסיון לזעזע את השחקנים אחרי ההפסד 3:1 לבני סכנין במחזור הפתיחה. עידן נחמיאס, גבי קניקובסקי, דן ביטון, עדן שמיר, אילון אלמוג וסטיפה פריצה פתחו והציגו דקות של כדורגל התקפי משופר מצד הצהובים במחצית הראשונה, שהסתיימו עם שער בכורה של החלוץ הקרואטי. אבל ככל שנקפו הדקות, התברר שמדובר בלא יותר מהבלחה.

מכבי פתח תקוה הגיעה ללא מעט הזדמנויות ועלתה חדורת מטרה למחצית השנייה. בדקה ה-57 היא באה על שכרה עם שוויון של לאמק בנדה אחרי כיסוי הגנתי לא טוב של לואיס הרננדס, ובדקות שנותרו גם החילופים של ואן לוון לא עשו אפקט, כשמתן חוזז, אוסמה חלאיילה, אבי ריקן ושרן ייני לא מביאים את הבשורה.

מחזיקת הגביע סופרת ארבעה תיקו רצופים בבלומפילד במשחקי ליגה (יחד עם סיום העונה שעברה) לראשונה מאז עונת 2008/09 ומבינה שעדיין נדרש שינוי עמוק בקבוצה. מנגד, המלאבסים יכולים להיות מרוצים אחרי משחק שני ברציפות בו הם חוזרים מפיגור ומסיימים בתיקו, ושואבים עידוד גם מהופעת בכורה לא רעה של מוחמד עוואד.

משחקי המחזור השני:

שבת, 18:00: עירוני קרית שמונה – הפועל תל אביב (ספורט4)
שבת, 19:00: מכבי נתניה – הפועל נוף הגליל
שבת, 19:30: מכבי תל אביב – מכבי פתח תקוה (ספורט3)
שבת, 20:30: מכבי חיפה – בני סכנין (ספורט4)

ראשון, 19:00: מ.ס. אשדוד – הפועל חיפה
ראשון, 20:15: הפועל באר שבע – הפועל חדרה (ספורט1)
שני, 20:30: הפועל ירושלים – בית"ר ירושלים