"שנים לא היה כאן שחקן כזה": מכבי חיפה מתמוגגת מגיבור הניצחון

שחקני מכבי חיפה חוגגים שער עם עומר אצילי | דני מרון

האלופה חגגה ניצחון דרמטי ושחררה אנחת רווחה, אצילי הטריף את השחקנים: "תמיד יכול לעשות קסם". בקבוצה לא התרגשו מטענות סכנין: "לא ניתן יד לבזבוזי זמן". שהר ייעדר נגד פיינורד ומכבי תל אביב. נסיון נוסף להגיע להסכמות עם אבו פאני, שאם לא יחתום ימשיך מחוץ לסגל

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

1. אנחות הרווחה של מכבי חיפה אחרי הניצחון 1:2 אמש (שבת) מול בני סכנין היו אפילו גדולות יותר משאגות השמחה. הירוקים הבינו עוד לפני המשחק שאחרי התיקו מול הפועל חדרה ולפני שבוע עמוס וגורלי, הם חייבים שלוש נקודות מול בני סכנין אחרת ירשמו פתיחת עונה בעייתית ויאפשרו להפועל באר שבע לפתוח פער כבר אחרי שני מחזורי ליגה.

הירוקים התקשו מאוד ורק שער בתוספת הזמן של עומר אצילי העניק להם ניצחון חשוב במיוחד. "ידענו שיהיה קשה ולא אמרנו את זה סתם", אמר גורם בקבוצה, "סכנין תהיה אחת הקבוצות הדומיננטיות השנה בליגה, אבל לא ויתרנו עד הסוף והוכחנו הרבה אופי".

מי שזכה למחמאות גדולות היה מחמוד ג'אבר הצעיר שקיבל הזדמנות מפתיעה בהרכב והציג יכול טובה לתחושת הצוות המקצועי. ג'אבר שהיה סימן שאלה סביב המשך דרכו העונה בקבוצה ואף נשקלה האפשרות להשאילו לקבוצה אחרת, יישאר בקבוצה ובצוות המקצועי מתכננים לתת לו קרדיט במשחק הבאים.

שחקני מכבי חיפה מודים לקהל
ניצחון ליגה ראשון העונה. מכבי חיפה | דני מרון

מלבד ג'אבר, גם חוסה רודריגס ובוגדן פלאניץ' זכו למחמאות. "לא התאמנו כמו שצריך בגלל שרוב השחקנים היו עם הנבחרות או פצועים, אבל הגענו למשחק מאוד נחושים ומההתחלה ועד הדקה האחרונה כל השחקנים נלחמו. על זה מגיע להם כל הכבוד", אמרו במועדון.

בחיפה יכולים להיות מרוצים גם מהעובדה שהחילופים של ברק בכר גרמו לשינוי חיובי ותרמו רבות. בכר החליט לתת לשחקנים ששיחקו דקות רבות בנבחרות לנוח כדי להיות רעננים למשחקים נגד פיינורד ומכבי תל אביב ולכן הושיב על הספסל את סאן מנחם ועלי מוחמד, אך השניים הללו לצד דין דוד נכנסו במחצית השנייה והיו מהגורמים הבולטים לניצחון. דוד סחט את הפנדל בשער הראשון ובישל לעומר אצילי את השני. "דין שחקן שכיף לשחק איתו", העיד חבר של החלוץ לקבוצה. "עם כל החיסורים שלנו, שחקן כמו דין עולה מהספסל ומשנה את המשחק. זה מוכיח כמה עומק יש לנו".

דין דוד שחקן מכבי חיפה לפני אנטה פוליץ' שחקן בני סכנין
עוד הוכחה לעומק הבלתי נגמר של חיפה. דין דוד אמש | דני מרון

2. עומר אצילי שוב היה מעל כולם ושער הניצחון המרהיב שלו ייזכר זמן רב בכרמל. שבוע וחצי לא פשוטים עברו על הקשר. הזימון לנבחרת העיר את השדים מהעבר והציף מחדש את הביקורת הציבורית נגדו בעקבות פרשת הנערות. אצילי ספג את זה כדי ללבוש את המדים הכחולים-לבנים, אבל בשלושת המשחקים בפגרה עשה זאת רק למשך 20 דקות בגארבג' טיים מול דנמרק.

השחקנים שקרובים לאצילי מעידים שהוא היה מאוכזב מאוד, וגם שמע את וילי רוטשטיינר מצהיר בריאיונות: "אצילי משחק טוב מאוד במכבי חיפה. הוא זומן, אבל לא כדי להוציא את זהבי, דאבור או את וייסמן. השחקנים האלה משחקים ברמה בינלאומית".

אמש אצילי עלה לכר הדשא עם אקסטרה מוטיבציה להוכיח שלפחות בכל הנוגע לליגה שלנו, הוא שולט. בסופו של דבר הוא אכן הוכיח עליונות לאורך כל המשחק ו-ווינריות עם שער ניצחון דרמטי. "הרבה שנים לא היה במכבי חיפה שחקן הכרעה כמו אצילי", קבע בנחרצות אחד מהשחקנים הבכירים בקבוצה. "הוא מסוג השחקנים האלה שגם כשאתה מגיע לדקות האחרונות והכל נראה אבוד וגמור, אתה יודע שהוא יכול לעשות עוד קסם ולהכריע את המשחק. זה מה שהוא עשה".

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה
מסר למבקרים, וגם לרוטנשטיינר. אצילי | דני מרון

3. רק לפני כמה חודשים התראיין קשר ונציה דור פרץ לפודקאסט "הפודיום" וסיפר שההוראה במכבי תל אביב במדיה שיחק עד תחילת העונה הנוכחית הייתה לא להוציא כדורים החוצה בזמן ששחקן של היריבה שוכב על הדשא.

בתקשורת הספורט אהבו לשייך את ההתנהלות הזו של הצהובים ל"מכביזם" – גם במובן החיובי וגם במובן השלילי. אחד משחקני מכבי תל אביב לשעבר אומר: "הרגשנו שמול קבוצות שיש לנו עליונות עליהן, אנחנו נתקלים כל הזמן בבזבוזי זמן כדי לצמצם את פערי האיכות. לא היה הגיוני שניתן לזה יד".

אחרי המשחק במחזור הפתיחה מול הפועל חדרה, הרגישו בצוות המקצועי של מכבי חיפה שהגיע הזמן לקבל החלטה גורפת בנושא בזבוזי הזמן של היריבות גם אצלם.

התחושה במועדון הייתה שחדרה הצליחה למנוע מהם לייצר מומנטום הרבה פעמים דרך בזבוזי זמן ובחיפה קיבלו החלטה שמעתה לא יפסיקו את המשחק במקרים של בזבוזי זמן. אמש ההחלטה הזו עמדה למבחן. לאורך כל המשחק כמעט הלינו בחיפה על בזבוזי הזמן של סכנין ובמצב של 1:1 כשנותרו חמש דקות לסיום המשחק, שוערה של סכנין מחמוד קנדיל הוציא במכוון את הכדור החוצה כדי לאפשר טיפול בבירם כיאל ששכב על הדשא. שחקני האלופה באותו רגע החליטו שהם לא מחזירים כדור ודולב חזיזה אף החל לסמן לחבריו שכשהמשחק יתחדש, הם ייצאו להתקפה. אנשי הספסל גיבו אותו, ואכן כך היה. המהלך הסתיים בשער הניצחון של אצילי, מה שגרר ריבים קשים בין ספסלי הקבוצות שבשיאם התקרב מאמן השוערים של סכנין עמי גניש לעוזר המאמן של חיפה גיא צרפתי וצעק לעברו: "אתה אפס".

בסכנין ביקרו קשות את חיפה וגורמים בסכנין אף אמרו לאנשי חיפה בסיום: "אתם צריכים להתבייש". למרות זאת, בחיפה לא התרגשו והבהירו שישחקו בספורטיביות אם לא ייתנו יד לבזבוז זמן של היריבות.

"אי אפשר לעצור כל עשר שניות את המשחק ברגעים כאלה קריטיים", הסביר אחד השחקנים. "עובדה שהשחקן שלהם המשיך לשחק בקלות. אם מישהו היה נפצע ברצינות היינו מתנהגים בצורה שונה, אבל לא נעזור לקבוצות לקלקל לנו בבזבוזי זמן. גורמים במועדון המשיכו באותו קו ואמרו: "נחזיר כדור רק במקרה של פציעה של שחקן ולא מתוך כוונה לבזבז זמן. הפעם קנדיל הוציא את הכדור רק כדי לבזבז זמן ועוד בדיוק כשבירם נעמד והמשחק היה יכול להתחדש".

ברק בכר מאמן מכבי חיפה
מקדיש את הניצחון לעופרי ארד. ברק בכר | דני מרון

4. בחיפה ממשיכים לעסוק ולעקוב בדאגה אחרי סאגת מוחמד אבו פאני. הקשר שוב ישב ביציע ודווקא נראה מחוייך והסתודד וצחק עם הבעלים יעקב שחר. יחד עם זאת, למרות הרושם החיצוני המתיחות בין אבו פאני למועדון רק גדלה בימים האחרונים ושני הצדדים חשים פגועים. גורמים המיודדים גם עם הנהלת חיפה וגם עם השחקן סיפרו שלמרות התחושות הקשות, שני הצדדים בסופו של דבר מקווים לסיים את הפרשה על הצד הטוב ביותר, כשהקשר ממשיך בירוק.

השבוע ייעשה ניסיון נוסף לקיים פגישה בין הצדדים כדי לרשום פריצת דרך במשא ומתן, והשאיפה במועדון היא לסיים את הסאגה או לפחות להגיע להתקדמות משמעותית עד יום כיפור. "זה לא בריא שהעניין הזה נמשך כמו מסטיק וכל הזמן מתעסקים בזה", אמרו במועדון. "זה ייחתך לכאן או לכאן בקרוב. ברור לכולם שאנחנו רוצים שאבו פאני ימשיך, אבל אסור שהעניין הזה יימשך וידברו עליו כל הזמן".

למרות רצונו של הקשר לחזור למגרשים במיוחד לקראת משחק הקונפרנס ליג מול פיינורד, בסביבתו של אבו פאני העידו שהוא לא מתכוון לפעול מתוך לחץ. "נכון שיש הרבה לחצים, אבל מי שמכיר את אבו פאני יודע שזה לא מדאיג אותו", העיד שחקן בליגה המיודד עם השחקן. "הוא לא יעשה שום דבר בגלל שהעלו אותו ליציע. הוא ימשיך בדרישות שלו וינסה לסגור חוזה חדש, אבל הוא לא נבהל מזה שהוא יושב ביציע".

מי שגם כן נכח במגרש אך לא שיחק היה עופרי ארד שזכה לקבלת פנים מרגשת במיוחד. מלבד הסרטים השחורים שענדו שחקני מכבי חיפה לזכרו של אביו שהלך לעולמו בשבוע שעבר, גם הקהל הכין מחוות עבורו, כולל שלטי תמיכה ודקה שלמה של מחיאות כפיים בדקה ה-15 – כמספר החולצה של הבלם. "הקהל הוכיח שהוא יודע לגרום לשחקנים להרגיש בבית", אמרו במועדון וגם החמיאו על כך שהקהל לא נגרר לניסיונות של אוהדי סכנין לייצר פרובוקציות, לדבריהם.

עופרי ארד שחקן מכבי חיפה
מחוות מרגשות. עופרי ארד | דני מרון

5. כעת האלופה תתחיל בהכנות למשחק נגד פיינורד ביום שלישי, שגם בו ייאלץ ברק בכר להסתדר בסגל חסר. נטע לביא אמנם נכלל בסגל אמש ויהיה ככל הנראה בסגל גם בשלישי, אבל הוא עדיין רחוק מכשירות מלאה. גם שיתופו של ארד עוד מוטל בספק, בעוד ריאן סטריין פצוע וייעדר. שחקן נוסף שייעדר הוא בן שהר. החלוץ עבר צילום בו התברר שהוא סובל ממתיחה חזקה בשריר האחורי. שהר ייעדר מהמשחק מול פיינורד וכן מהמשחק מול מכבי תל אביב, וההערכה היא שיוכל לחזור לפעילות מלאה בעוד כשבועיים לכל הפחות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי