שיהיה טוב, אבל לא טוב מדי: המעבר הצפוי של קמסו מארה לבית"ר

קמסו מארה במדי סלובן ליברץ | GettyImages, Srdjan Stevanovic

ככל שהיכולת שלו השתפרה, כך גם תפח האגו של הקשר הגינאי שמנהל מו"מ עם בית"ר ירושלים. בשלוש השנים שלו בסלובן ליברץ הוא הספיק להצטלם עם חולצה של אחת מהיריבות, לביים פציעה, לשדר שהוא גדול על הקבוצה ולדרוש לעזוב שוב ושוב. אירועי הקיץ סימנו לו את הדרך החוצה

(גודל טקסט)

איך אומרים? אקדח שמופיע במערכה הראשונה, סופו שיירה במערכה השלישית. אז בדיעבד כבר לפני שנתיים היה ניתן לצפות בניצני המשבר בין קמסו מארה לסלובן ליברץ, יחסים שכנראה יובילו את הקשר הגינאי לבית"ר ירושלים – אולי אפילו ללא תמורה.

מה קרה שם? בקיץ 2019, אחרי עונה אחת בלבד בסלובן ליברץ, מארה הצטלם עם חולצה של ספרטה פראג – פרסם וכמובן בהמשך מחק. זו אמנם הייתה החולצה של חברו קוסטה נאמוינסו, ששיחק אז בקבוצת הפאר מבירת צ'כיה, אבל זה לא מוריד ולו במעט מחוסר הטקט של הקשר האחורי. או שאולי כבר אז הוא ניסה לאותת לקבוצה שלו: את קטנה עלי.

קמסו מארה היה אחד השחקנים הבולטים בסלובן ליברץ בשלוש השנים שלו במועדון, אבל היחסים ידעו עליו ומורדות, לפני שבחודשים האחרונים הם התרסקו לתהום בקול נפץ גדול.

כשהקשר הגינאי נפצע בתאונת דרכים ונעדר כמעט שלושה חודשים בעונת 2018/19, בסלובן מיהרו לגונן עליו ולהוציא הודעה רשמית לפיה הוא לא שתה אפילו טיפה לפני שאחז בהגה. כשהוא פרץ בגדול בעונה לאחר מכן, במועדון לא הקשיחו עמדות והסכימו למכור. כשביקש לעזוב שוב ושוב, אמרו לו: "אין שום בעיה, רק תביא הצעה". והוא? שידר כל העת רצון להשתדרג כלכלית ומקצועית, אבל לפני שנה האריך חוזה עד קיץ 2022.

מארה פרח בעונת 2019-20 ושם הסדק הלך ונפער. בקשות העזיבה שלו הפכו לעניין שבשגרה, אבל גם הוא וגם ליברץ לא קיבלו את ההצעות עליהן הם חלמו. התסכול של הגינאי התעצם ובבוא הזמן הוא החל להתנהל בחוסר אחריות כלפי המועדון וחבריו לקבוצה.

בנובמבר שעבר ליברץ יצאה למשחק חוץ אצל טפליצה כשהיא חסרה כמה שחקני חשובים שהתגלו כחיוביים לקורונה. מארה התלונן על פציעה ולא יצא עם הקבוצה למשחק, אבל איכשהו, שלושה ימים בלבד לאחר מכן, הוא כבר שותף במשך 67 דקות במדי נבחרת גינאה נגד צ'אד במוקדמות אליפות אפריקה. הוא התנצל מאוחר יותר, ולא בפעם האחרונה.

שחקן סלובן ליברץ קמסו מארה חוגג עם חבריו
שחקן סלובן ליברץ קמסו מארה חוגג עם חבריו | אימג'בנק GettyImages, Srdjan Stevanovic

לקראת פתיחת האימונים השנה, מארה החליט שהוא נחוש לעזוב יותר מאי פעם ולפי הדיווחים בתקשורת הצ'כית, כך הוא גם התנהל. הגינאי הגיע למחנה האימון באיחור והתנצל בפני חבריו לקבוצה, אבל כבר באימון הראשון, תיקול חריף שלו על אחד מהשחקנים כמעט הוביל לחילופי מהלומות.

התסכול שלו רק גבר כשהוא נאלץ לוותר על החולצה מספר 23 (והתלונן על כך בפומבי) בעקבות החזרה של תאו גאברה סלאסי אחרי תשע שנים בוורדר ברמן. לכולם היה ברור שהגבולות נחצו ומארה חייב לעזוב.

פאבל הופטיך שהחל את העונה על הקווים ופוטר לאחרונה, סיפר: "למועדון ולי היה מאוד קשה לשתף פעולה עם שחקן שכל הזמן חוזר ואומר שהוא רוצה לעזוב. בפעמים קודמות הצלחנו להגיע איתו לעמק השווה, אבל השנה הסיפור היה שונה. הוא הגיע למחנה האימון באוסטריה בכושר ירוד והחלטנו שהוא לא יכול להמשיך. באופן אישי מעולם לא היה לי קונפליקט איתו, אבל כל הזמן היו איתו בעיות".

המנהל המקצועי זדנק קוקאל, אמר בקיץ: "כן, שמענו ממנו כבר כמה פעמים שהוא רוצה לעזוב. אנחנו עדיין ממתינים להצעה". אבל הצעה לא הגיעה. מארה נשלח להתאמן עם קבוצת המילואים, ליברץ לא קיבלה כסף ואף אחד לא היה מרוצה.

קמסו מארה
התלונן על פציעה, נעדר ממשחק ליגה, אבל אחרי שלושה ימים שיחק במדי נבחרת גינאה. מארה | GettyImages, KURT DESPLENTER/BELGA MAG

פתיחת העונה הנוכחית של סלובן ליברץ הייתה הגרועה בתולדותיה והיא מדורגת כרגע במקום האחרון בטבלה הצ'כית, עם שתי נקודות מ-21 אפשריות. ההגעה של המאמן החדש לובוש קוזל הייתה חלק מהשינוי שבמסגרתו ראשי המועדון היו מוכנים לשמוע על חזרה של מארה לעניינים. המאמן אמר לפני כמה ימים: "הוא שחקן שכבר הוכיח את עצמו וזה תלוי בו. אם הוא רוצה לעזור לליברץ, אני בהחלט לא אתנגד". אבל הגינאי היה זה שהתנגד. הראש כנראה כבר בבית"ר ירושלים.

אז איזה שחקן תקבל הקבוצה מהבירה, אם וכאשר העסקה תצא לפועל?

בצ'כיה קיימת תמימות דעים לגבי האיכות שלו בקבוצה כמו סלובן ליברץ, שבאופן מסורתי מתמקמת בשיפולי הצמרת. מצד שני, הקבוצות הגדולות שיודעות לשלם סכומים של למעלה ממיליון יורו, לא חשבו שהוא מספיק טוב עבורן.

מארה לא שיחק אפילו דקה במשחקי ההכנה ובשבועות האחרונים כלל לא התאמן עם הקבוצה הראשונה של סלובן ליברץ. ייקח לו זמן להיכנס לכושר משחק ואז בבית"ר יקוו שהוא יהפוך לבינגו. אבל אולי לא בינגו גדול מדי, כי כשהוא מרגיש שמגיע לו לעבור לקבוצה גדולה יותר, לא קורים דברים טובים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי