ואן לוון על פתיחת שלב הבתים: "מרגש, זה משחק שנותן אנרגיה"

מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון עם אופיר דוידזאדה | אתר רשמי, .

מאמן הצהובים מתכונן למשחק נגד אלשקרט (ג', 17:30, ספורט2). דוידזאדה צפוי להחליף את סבוריט. דניאל טננבאום עשוי לחזור אל בין הקורות. ההנהלה סיכמה עם השחקנים על גובה המענקים

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

הפעילות בשני מפעלים במקביל (הקונפרנס ליג והליגה) לא מאפשרת למכבי תל אביב להיתקע על הפסד שתי הנקודות שלשום מול מכבי פתח תקוה וכבר מחר (שלישי, 17:30, ספורט2) תארח הקבוצה את אלשקרט הארמנית במחזור הראשון של הקונפרנס ליג במשחק שהוקדם בשל יום הכיפורים. הערב תקיים הקבוצה את האימון המסכם למשחק והמאמן פטריק ואן לוון צפוי לערוך מספר שינויים ביחס להרכב שפתח בשבת כשאחד מהם כפוי בשל הפציעה של אנריק סבוריט.

מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון אמר במסיבת עיתונאים לקראת המשחק: "להתחיל תחרות אירופית חדשה עם משחק בית זה תמיד מרגש. אני חושב שאנחנו מוכנים למרות ששיחקנו לפני מספר ימים. זה מסוג המשחקים שנותנים אנרגיה". על היריבה אלשקרט אמר ההולנדי: "יהיה משחק מול קבוצה מאורגנת שרוצה לשחק. זו קבוצה שעובדת כיחידה אחת".

על היכולת של הצהובים בפתיחת העונה: אנחנו עובדים טוב, מתחברים, מנסים להכניס את השחקנים החדשים לעניינים. לא הצלחנו לכבוש שערים כדי להקל על עצמנו לסיים משחקים. אנחנו עובדים קשה כדי שטעויות כאלה לא יקרו שוב".

על הפציעות: "לגבי סבוריט אי אפשר לדעת בדיוק מתי ישוב, זה יכול לקרחת שבועיים, ויכול גם לקחת יותר. אייל גולסה הצטרף עליו בחלקים שונים של השבוע ונראה טוב. הוא יצטרף ברגע שירגיש חזק מספיק".

שחקן מכבי תל אביב אופיר דוידזאדה
ייכנס היטב לנעליים של סבוריט? דוידזאדה | לירון מולדובן

בימים האחרונים נפגשה נציגות של השחקנים עם הנהלת הקבוצה כדי לסכם על גובה המענקים אותם הם יקבלו בעקבות ההעפלה לקונפרנס ליג. בין הצדדים סוכם כי המענק לשחקן על ההישג יעמוד על 15 אלף דולר. קרוב לוודאי שהמענק יהיה זהה גם בעונה הבאה אם מכבי תל אביב תשתתף שוב במפעל השלישי בחשיבותו ותעפיל לשלב הבתים. במכבי תל אביב לא רוצים לדון בכל עונה בסכום שיקבלו השחקנים ולכן ביקשו שהסיכום יהיה לשתי עונות.

באשר למסקנות מהמשחק בשבת, במועדון משוכנעים שמה שהוביל לשוויון ולאיבוד היתרון בו החזיקה הקבוצה אחרי השער של סטיפה פריצה, היה בין היתר הפציעה של סבוריט. "מהרגע שסבוריט הוחלף עם חשש לקרע בגיד האכילס, שחקנים איבדו את הריכוז והפסיקו לשחק כדורגל מסודר", העיד הבוקר שחקן בקבוצה. "זה דבר שלא צריך לקרות במכבי תל אביב. נכון שלא פתחנו מדהים ומכבי פתח תקוה נראתה טוב וסיכנה אותנו, אבל נכנסנו למשחק, כבשנו שער והיינו צריכים לכבוש יותר. אבל מהרגע שסבוריט נפצע כאילו איבדנו את ההגה של המשחק".

לקראת מחר צפוי אופיר דוידזאדה לפתוח כמגן שמאלי, כאשר פטריק ואן לוון שוקל להציב את דניאל טננבאום בשער. גבי קניקובסקי עשוי להיות מוסט מהכנף למרכז השדה וסטיפה פריצה אמור להמשיך לפתוח בהתקפה.

הרכב משוער: דניאל פרץ, אנדרה ז'ראלדש, לואיס הרננדס, עידן נחמיאס, אופיר דוידזאדה, שרן ייני, דן גלזר, אבי ריקן, גבי קניקובסקי, אדוארדו גררו, סטיפה פריצה