מכבי תל אביב הביסה 1:4 את אלשקרט, שחקני הרכש הצטיינו

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם מתן חוזז | דני מרון

הצהובים פתחו את שלב הבתים של הקונפרנס ליג ברגל ימין: פריצה (13), קניקובסקי (17), דן ביטון (45 בפנדל) וחוזז כבשו (72), קוואס הרשים בהופעת בכורה מהספסל. אמבאלו איזן זמנית (17)

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב מתחילה להרגיש את האפקט של שחקני הרכש. הצהובים הביסו הערב (שלישי) 1:4 את אלשקרט במחזור הפתיחה של שלב הבתים בקונפרנס ליג, ויגיעו למשחק המסקרן מול מכבי חיפה בשבת עם מצב רוח משופר אחרי פתיחת העונה המאכזבת בליגת העל, שם עדיין לא רשמו ניצחון.

זה היה המשחק בו פטריק ואן לוון קיבל טעימה מהאיכויות שהמצטרפים החדשים יכולים להוסיף לו: גבי קניקובסקי היה הטוב במגרש במחצית הראשונה, הרכש החדש-ישן דן ביטון סיפק שני בישולים ושער, סטיפה פריצה מצא את הרשת משחק שני ברציפות והוסיף בישול, וגם ברנדלי קוואס שעלה לדקות ראשונות בשלהי המחצית השנייה הראה ניצוצות של כישרון. איתם, ההתקפה של מכבי תל אביב נראית תכליתית ומסוכנת יותר, גם אם ההגנה עדיין מקרטעת ורושמת משחק נוסף ללא שער נקי.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
סוף סוף מביסים. מכבי תל אביב חוגגת | דני מרון

מצד שני, בהתחשב בחולשה של היריבה, גם פטריק ואן לוון צריך לקחת את התוצאה והיכולת הערב בפרופורציות נכונות. מכבי תל אביב גילתה עליונות מול הקבוצה מתחתית הטבלה בליגה הארמנית מהרגע הראשון. בדקה ה-13 עלתה ל-0:1 עם שער יפה של סטיפה פריצה, אחרי מהלך קבוצתי נאה. אלשקרט הצליחה לאזן כעבור ארבע דקות בלבד אחרי כיסוי הגנתי לא טוב של עידן נחמיאס מול ז'וזה אמבאלו, אבל ההמשך היה כל כולו צהוב. גבי קניקובסקי חגג שער בכורה בדקה ה-32, דן ביטון כבש בעצמו אחרי שני הבישולים עם פנדל בסמוך לירידה להפסקה, וגם מיני-תקרית של פריצה בירידה לחדרי ההלבשה לא מנעה ממחזיקת הגביע לצאת מעודדת מהמשחק.

המחצית השנייה הייתה מעט מנומנמת. ואן לוון ערך חילופים מתוך מחשבה על המשחק מול מכבי חיפה בשבת והצהובים הפסיקו לתקוף, עד שברנדלי קוואס עלה לכר הדשא בדקה ה-68 ונרשמה התעוררות. קשר הרכש התחיל את המהלך שהוביל לשער של מתן חוזז בדקה ה-72, שקבע את תוצאת המשחק. מכבי תל אביב יכולה לשאוב מעט עידוד לקראת חיפה.

שחקני מכבי תל אביב סטיפה פריצה, ברנדלי קוואס חוגגים
שחקני הרכש נותנים תקווה. פריצה וקוואס חוגגים | דני מרון

הרכבים

מכבי תל אביב: דניאל פרץ, אנדרה ז'ראלדש, לואיס הרננדס, עידן נחמיאס, אופיר דוידזאדה, שרן ייני, דן גלזר, גבי קניקובסקי, דן ביטון, אדוארדו גררו, סטיפה פריצה

אלשקרט: אוגניין צ'נצ'ארביץ', קאדיו דידייה, טארון ווסקניאן, טיאגו קאמטה, דיאן בולייביץ', ונסן בזקור, ארטק גריגוריאן, וואנגו גומה, ברנקו מיכאילוביץ', אלכסנדר גלישיץ', ז'וזה אמבאלו