אצילי מקבל מנוחה וטיפולים, כשירותו למכבי תל אביב תיקבע בשישי

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה | ברני ארדוב

במכבי חיפה מחזיקים אצבעות לקשר שלא השתתף באימון לאחר ה-0:0 עם פיינורד. מוחמד, ארד ואבו פאני שהתלוננו על כאבים צפויים לשחק. 4,000 הכרטיסים שהוצעו לאוהדים נחטפו תוך שעות

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

1. יום סוער עבר אתמול (שלישי) על מכבי חיפה. זה החל בשעות הבוקר עם הפציעה של עומר אצילי שסובל מדלקת בגיד, נמשך בצהריים עם סיומה של הסאגה עם מוחמד אבו פאני שהאריך חוזה עד 2026 מכן סאגת חוזהו של מוחמד אבו פאני, והסתיים עם 0:0 מכובד מול פיינורד בשלב הבתים של הקונפרנס ליג, במשחק אליו הגיעה הקבוצה עם הלשון בחוץ.

זו הייתה יממה סוערת במיוחד עבור אבו פאני. ביום שני בערב החליט הקשר לעזוב סופית את סוכניו ויקי ואקנין ופאלי רמאדני ועבר לייצוגו של דודו דהאן, מה שגרר ביקורת קשה מצד הסוכנת אך הוביל לחתימה של אבו פאני על הארכת החוזה ולכניסתו ישר להרכב מול ההולנדים. בסצנה שלקוחה מסרט, אבו פאני וסוכנו החדש נפגשו עם אנשי המועדון וחתמו על החוזה בזמן שיתר השחקנים התכנסו בבית המלון והתכוננו למשחק. לאחר שאבו פאני חתם על החוזה, הוא יצא בריצה מהחדר וזמן קצר לאחר מכן התבשר שיפתח בהרכב.

"אם הוא לא היה חותם, הוא לא היה משחק", הודה בסיום ברק בכר שמעתה יוכל להשתמש בקשר מבלי לעשות חשבון. גם בכר עבר שעות מאתגרות. המאמן חסר לא מעט שחקנים, ועל הספסל שלו ישבו גם לא מעט שחקנים לא כשירים. המאמן אף קיבל החלטה לשחק במערך משונה מעט ממבט מבחוץ ולוותר גם על היצירתיות בהתקפה. בסופו של דבר ההימור שלו השתלם בגדול, ולתחושתם של אנשי המועדון, הקבוצה עמדה בצורה טקטית מושלמת. "ברק אוהב לאתגר את עצמו מבחינת הטקטיקה", אמרו בקבוצה. "היו פעמים העונה שזה לא הצליח והוא ספג ביקורות, אבל הפעם הוא שוב הראה כמה הוא יודע להתכונן ליריבות ולהתעלות". גם בהנהלת המועדון שיבחו את המאמן ואמרו: "זו ההכנה הטקטית הטובה ביותר של בכר מאז שהוא הגיע לקבוצה. הוא ראוי לכל המחמאות".

מאמן מכבי חיפה ברק בכר
מאמין שאפשר היה להוציא יותר. בכר | מאור אלקסלסי

2. זה היה גם משחק ההצהרה של בוגדן פלאניץ'. הבלם הסרבי ספג ביקורות בפתיחת העונה והיה מי שחשב שהוא לא חזרו לעצמו מאז הפציעה שספג בעונה שעברה. הרבה מהאשמה על היכולת ההגנתית של הקבוצה במשחקים בכל המסגרות העונה הוטלה על פלאניץ'. אמש מול יריבה חזקה בקנה מידה אירופי, פלאניץ' שוב הוכיח למה הוא נחשב לאחד הבלמים הזרים הטובים שהגיעו לכאן. הסטטיסטיקה מראה שהוא ניצח בכל מאבק מול ההתקפה ההולנדית. "לא משנה מה אומרים, אנחנו יודעים מה האיכות והחשיבות של בוגדן", אמר אחד השחקנים בקבוצה, "כשיש לך בלם כזה, זה מעלה לך את הביטחון בכל חלקי המגרש". גם עלי מוחמד ובייחוד חוסה רודריגס זכו למחמאות גדולות על יכולתם והוכיחו שוב כמה איכותיים הזרים של חיפה. "אין לנו ספק שהזרים שבחרנו הם בול פגיעה", אמרו בצוות המקצועי. "אנחנו בטוחים שגם ריאן סטריין ייכנס לעניינים ויוכיח כמה הוא טוב. ברור שזה עוזר, גם בליגה וגם באירופה".

שחקן מכבי חיפה בוגדן פלאניץ'
בכל מקום. פלאניץ' | מאור אלקסלסי

3. עם סיום המשחק ניגשו שחקני חיפה לקהל שהעביר להם מסר ברור: הכי חשוב לנצח את מכבי תל אביב בשבת. עם כל הכבוד לפייט שנתנו לפיינורד, האוהדים מצפים מהשחקנים לנצח את היריבה המושבעת בבלומפילד. הירוקים החסירו כמה נשימות אמש במהלך המשחק כאשר אבו פאני ועופרי ארד הוחלפו אחרי שהרגישו כאבים בשריר, וגם עלי מוחמד התלונן בסיום על כאבים. בסיום המשחק הצבע חזר ללחיים של בכר כאשר השלושה הבהירו שמדובר רק בכיווץ ויהיו כשירים למשחק נגד מכבי תל אביב.

"הסיטואציה של עופרי עם אבא שלו ועניין החוזה של אבו פאני גרמו להם להיות עייפים. זה טבעי", הסביר חברם לקבוצה צ'ארון שרי. "אנחנו יכולים להתמודד עם שלושה משחקים בשבוע בשקט, כולנו". גם דולב חזיזה שלא היה כשיר במאת האחוזים וקיבל מנוחה ברוב המשחק, צפוי להיות כשיר.

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה הפצוע
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה הפצוע | מאור אלקסלסי

מי שבספק גדול למשחק הוא עומר אצילי שעדיין סובל מכאבים בכף הרגל. הקשר קיבל הבוקר מנוחה באימון וטופל על ידי הצוות הרפואי, וכשירותו תיקבע ביום שישי. בחיפה מחזיקים לו אצבעות. "ברור לכולם מה המשמעות של אצילי על המגרש", אמר אחד השחקנים. "כולנו מקווים שהוא יוכל לשחק". מי שלא ייכלל בסגל הוא בן שהר, שעשוי לחזור למשחק מול מכבי פתח תקוה במחזור שלאחר מכן או אולי אפילו להיות בסגל לגמר גביע הטוטו ברביעי הבא. מי שיחזור ככל הנראה לסגל כבר נגד מכבי תל אביב הוא ריאן סטריין שכבר מתאמן עם הקבוצה.

כך או כך, גם אוהדי הקבוצה כבר בטירוף. כל 4,000 הכרטיסים שהוקצו לירוקים לקראת המשחק נחטפו שעות מרגע שהוצעו למכירה.