אצילי התאמן ועשוי להיכלל בסגל, שמיר וריקן יפתחו במכבי ת"א?

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה מול עידן נחמיאס שחקן מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי

הקשר הפצוע השתתף באימון המסכם והוא נחוש לשחק גם אם יצטרך לעלות עם זריקה, יעבור מבחן כשירות שרק בסיומו ייקבע אם יעלה ב-11 (שבת, 20:30). ואן לוון נוטה לערוך שני שינויים בקישור

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב

שחקני מכבי תל אביב יקיימו היום לפני הצהריים את האימון המסכם לקראת ההתמודדות מחר מול מכבי חיפה וזאת אחרי שהמאמן פטריק ואן לוון לא ויתר אמש על אימון בצאת יום הכיפורים וזימן את השחקנים למתחם קרית שלום לאימון שהחל בשעה 22:00.

שתי התלבטויות גדולות בהרכב של מכבי תל אביב ושתיהן בקישור. על עמדה אחת נאבקים עדן שמיר ושרן ייני ועל השנייה דן ביטון ואבי ריקן. ייני וביטון פתחו ביום שלישי יחד מול אלשקרט, אבל נראה כי לשמיר ולריקן סיכוי טוב לפתוח יחד מחר לצידו של דן גלזר. בהתקפה אמורים לפתוח יחד גבי קניקובסקי, אדוארדו גררו וסטיפה פריצה שכבש צמד שערים בשני המשחקים האחרונים ובמכבי תל אביב יחזיקו אצבעות לשער שלישי שלו תוך שבוע מחר בבלומפילד. חוליית ההגנה אמורה להמשיך לכלול את אנדרה ז'ראלדש, לואיס הרננדס, עידן נחמיאס ואופיר דוידזאדה. אנריק סבוריט ימשיך להיעדר בגלל כאבים בכף רגלו.

גבי קניקובסקי שכבש את שער הבכורה שלו מול אלשקרט והפך לחביב האוהדים, אמר לקראת המשחק מול מכבי חיפה: "מכבי חיפה ומכבי תל אביב זה דרבי. אני זוכר היטב את האווירה שהיתה בבלומפילד בעונה שעברה במשחק הזה ואני מצפה לזה. אנחנו מאוד רוצים את הקהל שלנו מאחורינו כדי להשיג תוצאה טובה". דן ביטון הוסיף לקראת מחר: "אנחנו צריכים להשתפר ולהיראות יותר טוב בליגת העל. אנחנו באים אחרי 1 מ-6 וזה לא מה שרצינו. נתכונן בהתאם. זה משחק חשוב גם לקהל וכל השחקנים מחכים למשחק הזה".

הרכב משוער: דניאל פרץ, אנדרה ז'ראלדש, לואיס הרננדס, עידן נחמיאס, אופיר דוידזאדה, דן גלזר, עדן שמיר, אבי ריקן, גבי קניקובסקי, אדוארדו גררו, סטיפה פריצה.

סטיפה פריצה שחקן מכבי תל אביב חוגג שער
ואן לוון על פריצה: "לא חושב שיש כאן סיפור" | דני מרון

מכבי חיפה

הבשורה הגדולה שיצאה מהאימון המסכם של מכבי חיפה היא שעומר אצילי הצליח להתאמן. למרות הכאבים שמהם סובל הקשר, הוא נטל חלק באימון המסכם ונראה כי ייכלל בסגל למשחק, אולם ספק אם יפתח בהרכב של ברק בכר בבלומפילד נגד האקסית. אצילי יעבור מבחן כשירות ורק בסיומו ייקבע אם יוכל להיכלל בסגל או אפילו לשמור על מקומו בהרכב ולהוריד לספסל את דולב חזיזה. עוד לפני שנטל חלק באימון הבוקר, אצילי אמר לחבריו שיעשה הכל כדי לשחק – גם אם יצטרך לעלות עם זריקה.

שחקן נוסף שכשירותו עדיין בספק ותוכרע רק בסמוך למפגש הוא ריאן סטריין. המגן הימני חזר להתאמן עם הקבוצה ולמרות שלא יפתח, ייתכן שייכלל בסגל. בכר צפוי לעלות עם שליישית קישור מעובה שתכלול את מוחמד אבו פאני, עלי מוחמד וחוסה רודריגס. בחוד ההתלבטות היא בין דין דוד לגודסוויי דוניו, ובקישור ההתקפי תתקבל החלטה בהתאם למצבו של אצילי. גם בהגנה קיימת התלבטות בין אורי דהן לעופרי ארד.

לקראת המשחק אמר בכר: "אנחנו נמצאים ברצף של משחקים מאוד חשובים, שהתחיל עם ניצחון בשבת ועם המשחק הטוב נגד פיינורד. עכשיו אנחנו חוזרים למשחק גדול בליגה, עם הרבה קהל ואווירה טובה, ואנחנו באים ליהנות וגם לעשות תוצאה טובה".

הרכב משוער: ג'וש כהן, רז מאיר, אורי דהן, בוגדן פלאניץ', סאן מנחם, חוסה רודריגס, עלי מוחמד, מוחמד אבו פאני, דולב חזיזה, צ'ארון שרי, דוניו גודסוויי.

עומר אצילי מכבי חיפה מול עידן נחמיאס מכבי תל אביב
עומר אצילי מכבי חיפה מול עידן נחמיאס מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי

טריוויה

* זה יהיה המפגש ה-168 בין הקבוצות בליגה הבכירה. המאזן עד כה: 48:69 למכבי תל אביב בניצחונות ועוד 50 משחקים לא הוכרעו.

* מכבי תל אביב הפסידה למכבי חיפה רק פעם אחת ב-32 משחקי הליגה האחרונים ביניהן, כשאלירן עטר וגארי קגלמאכר קבעו 0:2 בחוץ באוקטובר 2016. פרט לכך, היו 20 ניצחונות צהובים ועוד 11 תוצאות תיקו.

* כרגע עומדים הצהובים על 17 משחקי ליגה רצופים ללא הפסד מול מכבי חיפה – הרצף הפעיל הכי טוב שלהם. שיא המועדון – רצף של 21 משחקים ללא הפסד – נרשם מול הפועל באר שבע (בין השנים 1991 ל-2002).

* הפעם האחרונה ששתי הקבוצות נפגשו במחזור השלישי הייתה בעונת 2013/14, אז מכבי תל אביב ניצחה 0:3 בקרית אליעזר בזכות שער של ברק יצחקי וצמד של ראדה פריצה. שרן ייני הוא השריד היחיד מאותו משחק, וגם אז השופט היה רועי ריינשרייבר.

* המפגש האחרון בבלומפילד במחזור השלישי? זה קרה בעונת 2002/03, ואז ג'ובאני רוסו העניק לירוקים 0:1.

* זו עונה שנייה ברציפות שמכבי תל אביב לא מצליחה לנצח בשני מחזורי הפתיחה, כשבעונה שעברה השיגה ניצחון בכורה רק במשחק החמישי. לפני כן זה קרה לה עם ניר לוין ב-2007/08, ואז היא נותרה עם הנקודה הזו עד המחזור השמיני.

משחקי המחזור השלישי:

שבת, 17:45: בני סכנין – הפועל באר שבע (ספורט3)
שבת, 19:00: הפועל נוף הגליל – מ.ס. אשדוד
שבת, 20:00: מכבי פתח תקוה – הפועל תל אביב (ספורט3)
שבת, 20:30: מכבי תל אביב – מכבי חיפה

ראשון, 19:00: הפועל חדרה – הפועל ירושלים
ראשון, 19:30: הפועל חיפה – עירוני קרית שמונה (ספורט4)
ראשון, 20:15: בית"ר ירושלים – מכבי נתניה (ספורט2)