קלינגר מחפש יציבות, קולו בסגל הפועל תל אביב למכבי פתח תקוה

שחקן הפועל תל אביב יואב תומר, עם המאמן ניר קלינגר | מאור אלקסלסי

האדומים רוצים לשמור על מאזן מושלם גם אחרי משחק החוץ במושבה (שבת, 20:00, ספורט 3). שלומי אזולאי הקשר ימשיך להיעדר, לוזון יחסר את בלוריאן, אולסק ובר

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב

הפועל תל אביב תרצה להשיג ניצחון שלישי ברציפות ולשמור על 100 אחוזי הצלחה, כשתפגוש מחר את מכבי פתח תקוה במושבה (שבת, 20:00, ספורט 3). שלומי אזולאי הקשר ייעדר עקב מתיחה ומי שיחזור לסגל הוא סיאנדה קולו, שחזר השבוע מדרום אפריקה.

"אנחנו עדיין בסגל קצת חסר, אבל כמו שידענו להתגבר על זה במשחק בקרית שמונה, אני מאמין שהשחקנים יגיעו מוכנים גם הפעם", אמר ניר קלינגר לקראת המשחק. "מצפה לנו משחק קשה, מכבי פתח תקוה עשתה תוצאה טובה מאוד מול מכבי תל אביב ובהרבה שלבים הייתה נראית עדיפה, אז צריך להשתדל לשמור על המומנטום שלנו. בניגוד למשחקים הקודמים, אני רוצה לראות יציבות גם במחצית הראשונה וגם במחצית השנייה".

שחקני הפועל תל אביב
שחקני הפועל תל אביב | מאור אלקסלסי

מכבי פתח תקווה

מכבי פתח תקוה סיימה את שני משחקיה הראשונים בליגה בתוצאת תיקו 1:1 נגד קרית שמונה ומכבי תל אביב, וכעת מקווים בקבוצה לרשום נצחון ליגה ראשון במשחק הבית מחר נגד הפועל תל אביב. סגל חסר יעמוד לרשותו של המאמן גיא לוזון, שיחסר את ארד בר, ניקו אולסק שסובל ממתיחה בשריר הרגל וכן את הבלם אור בלוריאן, שנפצע באפו במשחק הקודם נגד מכבי תל אביב. במהלך השבוע הוחזר האף למקומו, כך שבלוריאן יצטרך לנוח מספר ימים נוספים.

מרכוס דיניז צפוי לפתוח במרכז ההגנה, לצידו של דניאל פלשר, ושינוי נוסף צפוי גם בקישור, כאשר בן רייכרט יפתח במקום אולסק הפצוע. הקשר עמית מאיר נמצא בתמונת ה-11, במקומו של ירדן כהן, אם לוזון יחליט לפתוח עם ארבעה שחקני הגנה במקום חמישה שפתחו נגד הצהובים.

"אנחנו מכירים את הפועל תל אביב, אבל אנחנו מאוד בטוחים ביכולת שלנו, הגנתית והתקפית", אמר המאמן לוזון לקראת המשחק. "מבחינתנו נבוא לעשות הכול כדי לקחת את שלוש הנקודות".

המאמן נשאל, עד כמה זה חשוב לקחת שלוש נקודת, אחרי שתי תוצאות התיקו הראשונות והשיב: "ניצחון ליגה ראשון זה הדבר הכי חשוב בכל שנה, אנחנו מתכוונים לתת הכול אבל הכול כדי לנצח מחר".

שחקן מכבי פתח תקוה מרכוס דיניז
צפוי לפתוח במרכז ההגנה. מרכוס דיניז | מאור אלקסלסי

טריוויה

* מכבי פתח תקוה לא הצליחה לנצח את הפועל תל אביב בחמשת מפגשי הליגה האחרונים וגם לא לכבוש מולה, מאז שגידי קאניוק קבע 0:1 בדצמבר 2016. האדומים אירחו אז באצטדיון בפתח תקוה ומאמנם היה גיא לוזון.

* שתי הקבוצות נפגשו במחזור השלישי גם לפני חמש שנים, וגם אז קאניוק עמד במוקד עם צמד ב-0:2 הביתי של מכבי פתח תקוה.

* מכבי פתח תקוה פתחה את העונה עם שתי תוצאות תיקו. הפעם הקודמת שהיה לה רצף איקסים ארוך יותר בליגת העל הייתה בדצמבר 2018, עם חמישה משחקים שלא הוכרעו (כולל 0:0 ביתי מול הפועל תל אביב).

* גם את עונת 2009/10 החלה מכבי פתח תקוה עם שתי תוצאות 1:1, כמו העונה, ואז היא הפסידה בבית 3:1 לבית"ר ירושלים במחזור השלישי.

* הפועל תל אביב היא הקבוצה היחידה עם מאזן מושלם בליגת העל אחרי שני מחזורים. זו פתיחת העונה הכי טובה שלה מאז 2012/13, ואז המשיכה ברצף הניצחונות גם במחזור השלישי.

משחקי המחזור השלישי:

שבת, 17:45: בני סכנין – הפועל באר שבע (ספורט3)
שבת, 19:00: הפועל נוף הגליל – מ.ס. אשדוד
שבת, 20:00: מכבי פתח תקוה – הפועל תל אביב (ספורט3)
שבת, 20:30: מכבי תל אביב – מכבי חיפה

ראשון, 19:00: הפועל חדרה – הפועל ירושלים
ראשון, 19:30: הפועל חיפה – עירוני קרית שמונה (ספורט4)
ראשון, 20:15: בית"ר ירושלים – מכבי נתניה (ספורט2)