מכבי חיפה, מכבי ת"א, בית"ר ירושלים וסכנין: 6 קבוצות עומדות לדין

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה לפני אופיר דוידזאדה שחקן מכבי תל אביב | דני מרון

הירושלמיות לדין על אירועי הדרבי, סכנין לדין בנסיבות מחמירות על הפארסה בדוחא, ומכבי תל אביב ומכבי חיפה מואשמות בהתפרעות אוהדים בקרב הגדול בבלומפילד. הנהמות לקובאס לא הוזכרו

(גודל טקסט)

אחרי מחזור סוער ומספר תקריות בשבועות האחרונים, תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף הודיע הבוקר (שני) שהוא מעמיד לדין שש קבוצות מליגת העל על עבירות שונות.

רשף החליט להעמיד את הפועל תל אביב לדין בגין התפרעות אוהדים: מספר מצתים נזרקו לעבר שחקן מכבי פתח תקוה, במשחק שבו כזכור אוהד פרץ לדשא ותקף את רז טוויזר ואדי גוטליב.

בית"ר ירושלים תעמוד לדין משמעתי בגין התפרצות לשדה המשחק בדרבי הירושלמי: בדקה ה-30 פרץ אוהד למגרש מיציע בית"ר, וכך קרה גם בדקה ה-67. הפועל ירושלים תעמוד לדין בגין התפרעות אוהדים: מטבע נזרק מהיציע לכיוון שחקן בית"ר ירושלים, וחפץ הושלך לעבר המאמן ארווין קומאן.

אוהדי מכבי חיפה
הטקס הקבוע: אבוקות, העמדה לדין, קנס, וחוזר חלילה. בלומפילד | דני מרון

מכבי חיפה לדין בגין התפרעות אוהדים וגם מכבי תל אביב לדין בגין התפרעות אוהדים ופגיעה על ידי אוהדים. בדו"ח השיפוט נכתב שמיציע מכבי חיפה נזרקו אבוקות שגרמו לעיכוב בפתיחת המשחק, וגרמו לבעיה ברשת של השער ושרפו כבל. כמו כן צוינה השלכת חפצים על עומר אצילי בשני מקרים. אגב, על אף שנשמעו נהמות לעבר שחקן מכבי תל אביב ברנדלי קובאס מכיוון יציע הירוקים, הדבר לא הוזכר בדוחות השיפוט וכתי התביעה.

גורם במכבי חיפה אמר על המקרים של זריקת חפצים לעבר אצילי שצוינו בדוח השיפוט: "האלימות הפיזית כלפי שחקני כדורגל מצד קהל היא מסוכנת ויש להילחם בה. על ההתאחדות להעביר מסר חד נגד אלימות המופנית כלפי שחקנים".

כמו כן, תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף החליט להעמיד את בני סכנין לדין משמעתי בגין התפרעות אוהדים ואי קיום חובות הקבוצה הביתית (בנסיבות מחמירות): המשחק החל באיחור של שעה ורבע בעקבות הוראה של מפקד כוח השיטור לתקן מפגע במגרש. כמו כן, במהלך המשחק הושלכו מהיציע גלילי נייר.