הפועל תל אביב – הפועל חיפה: קולו במקום גוטליב, אנתוני יערוך בכורה

סיאנדה קולו שחקן הפועל תל אביב בחימום | אריאל שלום

הדרום אפריקאי יתפוס את מקומו של הבלם המורחק (שבת, 20:00, ספורט2), בן ביטון יעלה עם זריקה. אצל האורחת הניגרי במקום והבה

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב

אחרי התיקו מול מכבי פתח תקוה במחזור שעבר ופארסת ההרחקה של אדי גוטליב, רוצה הפועל תל אביב להמשיך את המגמה החיובית של פתיחת העונה ולצבור שלוש נקודות נוספות מול הפועל חיפה בבלומפילד כדי להמשיך ולשהות בצמרת הגבוהה. המאמן ניר קלינגר ימשיך לשבת ביציע בשל ההרחקה הממושכת ויש לו בסך הכל עוד שלושה משחקים לרצות מחוץ לכר הדשא.

את גוטליב המורחק יחליף מחר סיאנדה קולו. בן ביטון שסובל מפציעה ונעזר בזריקות, יהיה כשיר לשחק. לקלינגר התחבטות בעיקר לגבי עמדה אחת בהתקפה והוא יבחר בין שלומי אזולאי לאושר דוידה. לוסיו אמור לפתוח שוב בשפיץ ולהשאיר את יואב תומר על הספסל. שלומי אזולאי הקשר ימשיך להיעדר בגלל פציעה.

הפועל חיפה

אחרי שני ניצחונות רצופים, האדומים מהכרמל ינסו להמשיך במומנטום וגם להגדיל את הרצף המוצלח נגד היריבה התל אביבית. לאלישע לוי רשימת פצועים בלתי מבוטלת, שכולל כעת את דור מלול, קווין טאפוקו, לואי טהא וגל אראל. הבלם החדש, איזוצ'וקוו אנתוני, צפוי לערוך מחר הופעת בכורה במרכז ההגנה, במקומו של והבה, כאשר נועם כהן צפוי לפתוח בעמדת המגן הימני, במקום מלול. בחיפה בונים על השלישייה הקדמית, הכוללת את חנן ממן, אלן אוז'בולט ובעיקר אלון תורג'מן שנמצא בכושר מצוין.

המאמן אלישע לוי: "עשינו נצחון חשוב מאוד במחזור הקודם, נצחון שני ברצף, אנחנו עם שבע נקודות וזה יפה, אבל אנחנו יודעים שזו רק הפתיחה. קרב צמרת? אחרי שלושה משחקים, לא הייתי מגדיר אותו ככה, אבל ברור שלבוא ולשחק נגד הפועל תל אביב, לעיניי הקהל שלה, זה משחק מאוד קשה. זה יהיה מבחן עבורנו, ואני מאוד מקווה שנמשיך להשתפר, כפי שאנחנו עושים עד עכשיו".

עד כה נמכרו כ-500 כרטיסים במכירה מוקדמת לאוהדי הקבוצה, כאשר למעלה מ-1,000 אוהדים של הקבוצה צפויים להגיע לבלומפילד.

אלון תורג'מן שחקן הפועל חיפה
אלון תורג'מן שחקן הפועל חיפה | מאור אלקסלסי

טריוויה

* 123 מפגשי ליגה היו עד היום בין הקבוצות, כשהפועל תל אביב מובילה 38:43 בניצחונות ועוד 42 משחקים הסתיימו בתיקו.

* תשעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות היו בשליטת הפועל חיפה, שניצחה שש פעמים על האפס לצד שלוש תוצאות תיקו.

* הניצחון האחרון של הפועל תל אביב היה 0:1 ביתי (בפתח תקוה) בספטמבר 2018 משער של אמיר עגייב. ניר קלינגר אימן אז את הפועל חיפה וארנסטס שטקוס עמד בשערה.

* בפעם האחרונה שהקבוצות נפגשו במחזור הרביעי, רמזי ספורי נכנס כמחליף והעניק להפועל תל אביב 0:1 בחיפה. לירן סרדל וחנן ממן היו שותפים לאותו הפסד בספטמבר 2015, בעוד השריד היחיד מסגל המנצחת הוא אדי גוטליב שייעדר הפעם בגלל הרחקה.

* אלון תורג'מן כבש שמונה שערים ב-10 המשחקים הרשמיים האחרונים של הפועל חיפה.

משחקי המחזור הרביעי

שבת, 17:45: הפועל ירושלים – בני סכנין (ספורט3)
שבת, 19:00: עירוני קרית שמונה – הפועל נוף הגליל
שבת, 20:00: הפועל תל אביב – הפועל חיפה (ספורט2)
שבת, 20:30: הפועל באר שבע – מכבי תל אביב

ראשון, 19:00: מכבי נתניה – הפועל חדרה
ראשון, 19:30: מ.ס. אשדוד – בית"ר ירושלים (ספורט3)
ראשון, 20:15: מכבי חיפה – מכבי פתח תקוה (ספורט4)