סכנין לדין בעקבות המתקפה על פוקסמן: "אמירות שעלולות להוביל לאלימות"

האשמות קשות. פוקסמן | מאור אלקסלסי

תובע ההתאחדות לכדורגל החליט להעמיד את המועדון לדין בגין העלבת שופט בנסיבות מחמירות, עקב ההתבטאויות הקשות נגד השופט אחרי מכבי חיפה. גם הפועל תל אביב, מכבי פתח תקוה, בית"ר ירושלים והפועל קרית שמונה יעמדו לדין

(גודל טקסט)

המחזור הרביעי בליגת העל הסתיים אמש (ראשון), אבל הבוקר תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף הודיע על הגשת כתבי אישום בעקבות אירועי המחזורים השני והשלישי בליגה, כשבמוקד האמירות הקשות של אנשי בני סכנין נגד צוות השיפוט במפגש מול מכבי חיפה ופריצת האוהד מיציע הפועל תל אביב לכר הדשא במשחק נגד מכבי פתח תקוה.

בני סכנין נכנעה למכבי חיפה במחזור השני מצמד שערים של עומר אצילי, תחילה מפנדל שספק אם צריך היה להישרק ולאחר מכן משער שהובקע מעמדת נבדל שצוות שופטי המסך לא הבחין בו, אירועים שהובילו למתקפה קשה מאוד נגד שופט המסך הראשי. באיגוד השופטים החליטו כבר אז לפנות לתובע בעקבות ההתבטאויות החמורות של ראשי בני סכנין וכעת הוחלט שהקבוצה תועמד לדין בנסיבות מחמירות.

בסכנין הוציאו הודעה רשמית ובה טענו נגד השופט כי "גישתו הרשלנית והמזלזלת מריחה גזענות והתנשאות, פגעה קשות בסכנין", ועל כן החליט עו"ד ניר רשף להעמיד לדין את הקבוצה בנסיבות מחמירות: "מדובר באמירות ובביטויים המהווים חציית קו אדום בהתבטאויות נגד שופטים ויש בהם כדי להוביל להסתה ולאלימות כנגד שופטי הכדורגל בכלל וכנגד דוד פוקסמן בפרט.

"תמוה יותר שמי שמוציא הודעה המדיפה ריח חריף של הסתה לאלימות והכנסת סממנים פוליטיים וגזעניים למגרש הכדורגל הוא אותו יו"ר מועדון, מר מוחמד אבו יונס, חבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל יש לציין, שעמד והטיף לדו קיום בחודש מאי האחרון", נכתב בנוסף בכתב האישום נגד סכנין בגין העלבת שופט.

אדי גוטליב, שחקן הפועל תל אביב, ליד אוהד שתקף אותו
האוהד פגע בעוצמה בטוויזר וניסה לחבוט בגוטליב, אבל הבלם הקדים אותו | אודי ציטיאט

באשר לאירועי המשחק בין מכבי פתח תקוה להפועל תל אביב, כזכור בשבוע שעבר אוהד של האדומים פרץ לכר הדשא, פגע בשחקן הקבוצה רז טוויזר ובסופו של דבר הופל על ידי אדי גוטליב, שאף הורחק בעקבות אותו מקרה. כעת הודיע עו"ד רשף כי הפועל תל אביב תעמוד לדין בגין התפרעות אוהדים (הושלכו מצתים לכר הדשא בנוסף לפריצת האוהד). בנוסף, מכבי פתח תקוה תתייצב בבית הדין בגין אי קיום חובות הקבוצה הביתית, לאור העובדה שבאחריותה להציב סדרנים וכוחות שיטור שימנעו פריצת אוהדים למגרש.

גם בית"ר ירושלים תתייצב בבית הדין פעם נוספת וזאת לאחר ששני אוהדים פרצו לכר הדשא אחרי שער השוויון ב-1:1 נגד מכבי נתניה בשבוע שעבר.

אילון אלמוג שחקן מכבי תל אביב
גם הוא יתייצב בבית הדין בעקבות פגיעה בשופט. אילון אלמוג | דני מרון

בכל הנוגע להעמדות לדין באשר למשחקי המחזור הרביעי, הפועל קרית שמונה צפויה להיענש גם היא אחרי שנכתב בדו"ח השופט כי נשמעו קריאות גזעניות מצד אוהדיה אל עבר שחקן הפועל נוף הגליל, טימוטי מוזי. גם החלוץ אילון אלמוג ממכבי תל אביב יתייצב בבית הדין וזאת באשמת פגיעה גופנית בשופט, לאחר שאביעד שילוח טען כי החלוץ דחף אותו במחאה.