לאסק לינץ – מכבי תל אביב: ואן לוון יסיט את קניקובסקי למרכז?

גבי קניקובסקי, מכבי תל אביב | דני מרון

קניקובסקי עשוי לתפוס את מקומו של דן ביטון במרכז השדה מול לאסק לינץ (חמישי, 19:45, ספורט3). בלטקסה ופיבן נאבקים על עמדת הבלם, גם חוזז בתמונת ההרכב. ואן לוון: "ההפסד בבאר שבע ייתן לנו מוטיבציה"

(גודל טקסט)

אחרי ההפסד להפועל באר שבע בליגה, מכבי תל אביב תקווה לחזור לעניינים ולשמור על מאזן מושלם בשלב הבתים של הקונפרנס ליג, גם לאחר שתתארח מחר (חמישי, 19:45, ספורט3) אצל לאסק לינץ האוסטרית. הקבוצה של פטריק ואן לוון תופיע ללא אבי ריקן ועידן נחמיאס הפצועים וללא אייל גולסה, אנריק סבוריט ומאור קנדיל שעדיין מושבתים, ותקווה לאגור נקודות גם מול היריבה האוסטרית שפתחה את העונה בעצלתיים אבל נמצאת במגמת שיפור.

בהיעדר עידן נחמיאס הפצוע, מתלבט פטריק ואן לוון בין מתן בלטקסה לשחר פיבן בעמדת הבלם אבל נוטה לתת לבלטקסה לפתוח. אופיר דוידזאדה אמור להמשיך כמגן שמאלי בשל הפציעה של אנריק סבוריט. בקישור עשוי ואן לוון לתת לשרן ייני מנוחה בפתיחה ולפתוח עם עדן שמיר. אפשרות נוספת שתורגלה באימונים היא הזזת גבי קניקובסקי לאמצע במקום דן ביטון ובמקרה כזה יש למתן חוזז סיכוי לפתוח. סטיפה פריצה צפוי להמשיך בהרכב ביחד עם ברנדלי קובאס למרות ששניהם איכזבו מאוד בטרנר בשבת.

מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון
מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון | אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

פטריק ואן לוון אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "לינץ קבוצה שאוהבת לשחק מהר שאוהבת להחזיק בכדור, וכשהיא לא מחזיקה בו היא מנסה ללחוץ. אנחנו צריכים להיות מוכנים לזה ולהגן כל הקבוצה יחד, כדי להוציא את התוצאה הכי טובה שנוכל".

על ההפסד לבאר שבע אמר ואן לוון: "היינו מאוכזבים מאוד מהתצוגה שלנו נגד באר שבע. זה נותן לקבוצה מוטיבציה נוספת לקראת המשחק הקרוב. אנחנו צריכים לתקן את הטעויות, אני מצפה שנלמד מהשגיאות שעשינו ונהיה מוכנים למשחק מחר".

על הפצועים עידן נחמיאס ואבי ריקן אמר ואן לוון: "יש לנו מספיק שחקנים טובים למשחק הזה ואנחנו סומכים על כולם. יש לנו קבוצה טובה והשחקנים האלה יחזרו בקרוב, ואני לא חושב שהחיסרון שלהם ישפיע על המשחק שלנו יותר מדי".

על הסטטוס של אדוארדו גררו אמר המאמן: "יש לנו סגל ארוך יותר לאחרונה ויותר אפשרויות בחירה. שחקן צעיר לפעמים מתקשה, ואנחנו מנסים לעזור להתגבר על הקשיים האלה. אנחנו מאמינים שאדוארדו ילמד מזה בעתיד".

שרן ייני אמר על ההפסד לבאר שבע: "הייתי כעוס ומאוכזב כי לא שיחקנו ברמה שלנו. אנחנו צריכים להיות הרבה יותר יציבים. פתחנו לא טוב את העונה. אין לנו הסברים לאיך שאנחנו נראים בליגה. אם היו לנו את התשובות, כבר היינו מתקנים את זה".

שחקן לאסק לינץ, מרקו ראגוז'
שחקן לאסק לינץ, מרקו ראגוז' | אימג'בנק GettyImages, Markus Tobisch

האוסטרים מגיעים למשחק במצב רוח משופר, אחרי שפתיחת העונה הקטסטרופלית שהביאה אותם למקום האחרון בליגה המקומית מעט נשכחה אחרי מינויו של המאמן אנדי וילמאנד. תחת שרביטו של וילמאנד לאסק עדיין לא הפסידה, ובמחזור הליגה האחרון גברה 1:3 על אדמירה של אנדי הרצוג. לאסק תחסר את יאן בולר שלא כשיר ב-100 אחוז, אבל תקבל בחזרה את החלוץ מרקו ראגוז'.

זו הפעם השנייה שלינץ תפגוש יריבה ישראלית. בפעם הקודמת הייתה אי שת בשנת 2000, כשעברה את הפועל פתח תקוה במפגש כפול כולל ניצחון טכני.

המאמן אנדי וילמאנד אמר לקראת המשחק: "היכולת שהצגנו במחצית השנייה מול אדמירה מוכיחה שאנחנו מסוגלים לנצח גם מחר. מכבי תל אביב קבוצה חזקה ואיכותית, עם שחקנים ישראלים טובים וזרים מנוסים מוכחים. כך או כך, אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו ולהמשיך במגמת השיפור".

במשחק נוסף שייערך מחר בבית א', תארח אלשקרט את ה.י.ק הלסינקי, כששתי הקבוצות ינסו להשיג נקודות ראשונות.