Sport1 Banner

3 פנדלים, 3 אדומים ודרמה מטורפת: 1:2 להפועל באר שבע על מכבי חיפה

כזה משחק לא ראינו: חזיזה (13) העלה את הירוקים ליתרון בפנדל, גורדנה הורחק (19), השופט לייבוביץ' איבד שליטה, אבל האורחת נלחמה והצליחה לחזור. צמד פנדלים של אבו עביד המחליף (85 ו-96) אחרי הרחקות של אצילי וארד שגרמו להם, העניקו לה ניצחון יוקרתי בדרך לפסגה

(גודל טקסט)

משחק כזה עוד לא ראינו בליגת העל. הפועל באר שבע עלתה הערב (ראשון) לפסגה אחרי מהפך גדול וניצחון 1:2 על מכבי חיפה בדקה ה-96, אחרי כמה דרמות VAR, תגרה המונית, שלושה אדומים, שלושה פנדלים וצמד ראשון בקריירה של איאד אבו עביד. הבלם המחליף דייק פעמיים מהנקודה הלבנה מול אחת האקסיות שלו והעניק לבאר שבע ניצחון ראשון בחיפה מאז אפריל 2017 שגם קוטע רצף של 11 משחקי ליגה ללא ניצחון מולה.

הפועל באר שבע הגיעה מעודדת אחרי הניצחון על מכבי תל אביב במחזור הקודם והציגה לראשונה בהרכב את ניקיטה רוקאביציה, שזכה לטקס מכובד מקבוצתו לשעבר. מכבי חיפה חזרה לארץ אחרי התבוסה בברלין, ברק בכר ערך כמה שינויים בהרכב וראה את שחקניו פותחים בסערה. אחרי שער שנפסל והחמצה אחת, הגיעה דרמת ה-VAR הראשונה, בסיומה קיבלו הירוקים פנדל בעקבות ספק עבירה של אור דדיה על עומר אצילי. דולב חזיזה דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-13 והאורחים לא הפסיקו למחות בפני השופט גל לייבוביץ', שבחלוף שש דקות נדרש לגשת שוב למוניטור בעקבות קריאה משופטי ה-VAR והרחיק את רועי גורדנה שדרך על מחמוד ג'אבר.

מכבי חיפה אמורה הייתה לנצל את היתרון המספרי ובעיקר את המצב המנטלי בו הייתה שרויה הפועל באר שבע, בטח אחרי שהאורחת גם איבדה את שוערה אריאל הרוש שנפצע. אבל עומרי גלזר נכנס במקומו, סיפק שתי הצלות וברוב הזמן הירוקים פשוט חיכו לשריקה ובשלב מסוים נגררו למשחק העצבני שכפו יריביהם.

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
קריסה מפוארת. שחקני מכבי חיפה מאוכזבים | מאור אלקסלסי

רוני לוי ביקש משחקניו להחזיק מעמד, הכניס בדקה ה-64 את איתי שכטר ואבו עביד, ולא האמין שדווקא שחקן ההגנה יעניק לו את הניצחון הגדול. 10 דקות אחרי תגרה המונית שהסתיימה בשלושה צהובים, נגיחה של אבו עביד לכדור קרן בדקה ה-83 נראתה כאילו עברה את הקו, אבל אצילי עמד שם והציל עם היד. אחרי (עוד) בדיקת VAR, לייבוביץ' שלף אדום לשחקן הכנף והצביע על הנקודה הלבנה, משם אבו עביד השווה.

כאילו הדרמה הזו לא הספיקה, בתוך תוספת הזמן שלח תומר יוספי את שכטר בכדור ארוך, עופרי ארד חלם ונאלץ להפילו ברחבה. הבלם הורחק, אבו עביד שוב דייק מהנקודה הלבנה וכך בדקה ה-96 חגגו אוהדי הפועל באר שבע ניצחון במשחק שכבר נראה אבוד. בן שהר יכול היה להשוות בדקה ה-99, אבל רשם החמצה גדולה מול קבוצתו הקודמת.

איאד אבו עביד שחקן הפועל באר שבע מונף על הכתפיים
הגיבור הבלתי צפוי. איאד אבו עביד בסיום | מאור אלקסלסי

האלופה מוצאת עצמה כבר עם שני הפסדים אחרי חמישה מחזורים – שניהם מול היריבות הישירות שלה על התואר. הפועל באר שבע מקדימה אותה כעת בארבע נקודות והיא היחידה פרט להפועל חדרה שעדיין לא הפסידה העונה. זה המשחק שיסמן את שובה של הצלחת אל הדרום?

משחקי המחזור השישי (אחרי פגרת הנבחרות)

16 באוקטובר (שבת):

18:00: הפועל ירושלים – מכבי חיפה
18:45: מ.ס. אשדוד – בני סכנין
19:00: הפועל חיפה – הפועל נוף הגליל
20:30: מכבי נתניה – מכבי תל אביב

17 באוקטובר (ראשון):

19:00: עירוני קרית שמונה – הפועל חדרה
20:15: הפועל באר שבע – מכבי פתח תקוה

18 באוקטובר (שני):

20:45: הפועל תל אביב – בית"ר ירושלים

עוד באותו נושא: הפועל באר שבע, מכבי חיפה