בני לם מונה למאמן מכבי נתניה: "זו סגירת מעגל מרגשת עבורי"

מכבי נתניה מציגה את בני לם כמאמנה החדש | אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק של מכבי נתניה

המחליף של אטפלד: שחקן העבר הגדול של היהלומים חתם לשלוש שנים ושב למועדון בו גם שימש כמאמן ומנהל מקצועי של הנוער. בחוזה הוכנס סעיף שיאפשר לו מעבר לקבוצת הנוער. מכבי חיפה נתנה לו את ברכת הדרך והוא ינסה להצעיד את הצהובים-שחורים לפלייאוף העליון

(גודל טקסט)

בני לם מונה היום (שני) למאמנה החדש של מכבי נתניה והוא יחליף בתפקיד את ריימונד אטפלד שפוטר. שחקן העבר האגדי של המועדון למעשה חוזר הביתה אחרי שמכבי חיפה, בה הוא שימש עד כה כמאמן קבוצת הנוער, אישרה לצדדים לנהל מו"מ. רן קוז'וך ששימש כעוזרו של אטפלד ועמד על הקווים בניצחון 1:3 על בני סכנין, ימשיך כחלק מהצוות המקצועי.

"עבורי, מכבי נתניה זה הרבה מעבר למועדון כדורגל, זה הבית שלי, הבית בו חונכתי, גדלתי ושיחקתי, להיות מאמן מכבי נתניה זו סגירת מעגל מרגשת עבורי", אמר לם בתגובה למינוי. "אני רוצה להודות להנהלת מכבי נתניה על שבחרו בי ואני בטוח שיחד עם חומר השחקנים המדהים שיש פה, הצוות הנפלא שעוטף את הקבוצה וכמובן האוהדים שהם השחקן ה-12 נצא ביחד לדרך חדשה ומוצלחת".

עם פיטוריו של ריימונד אטפלד, בני לם היה האופציה המועדפת על הבעלים אייל סגל, בין השאר בגלל החיבור עם האוהדים והעובדה שמדובר בשחקן בית שמכיר את המועדון מכל הכיוונים. לקשר האגדי יש גם קשר מצוין עם הקפטן אלמוג כהן, שצפוי להפוך למנהל המקצועי של המועדון כבר בעונה הבאה. לם סרב תחילה לקבל את הצעתו של סגל לבוא ולאמן את נתניה, אך ממוצאי שבת הופעל עליו מכבש לחצים גדול ובסופו של דבר ולאחר שגם יענקל'ה שחר נתן את ברכתו למהלך, נסגרו התנאים באופן מהיר.

בני לם חתם לשלוש שנים, כאשר בחוזהו הוכנס סעיף מיוחד שיאפשר לו מעבר לקבוצת הנוער של מכבי נתניה, במידה ומסיבה כזאת או אחרת, יסיים את תפקידו בבוגרים.

בני לם מנהל מקצועי מכבי נתניה
בני לם מנהל מקצועי מכבי נתניה | קובי אליהו

לם בן ה-62 שיחק בנתניה בשנים 1978-1990, זכה איתה בשלוש אליפויות ונחשב לשחקן מפתח בקבוצה הגדולה של סוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80 – אולי הקבוצה הגדולה בתולדות במועדון.

בארבע השנים האחרונות של קריירת המשחק, לם נדד להפועל אשדוד, מכבי שעריים והפועל טייבה וב-1995 חזר לקופסה כמאמן לצד אלברט גזל. השניים עזבו אחרי זמן קצר ומאז לם התנסה באימון קבוצה מקצוענית אחת נוספת בלבד: הפועל טייבה שעל הקווים שלה עמד בשני משחקים בלבד ב-1997.

ב-20 השנים האחרונות לם עסק באימון כדורגל חופים ובשלל תפקידים בקבוצות נוער. הוא עבד בבית"ר טוברוק בשתי קדנציות שונות וכן במכבי נתניה בשנים 2011-2017, תחילה כמנהל מקצועי ולאחר מכן כמאמן. בקיץ 2019 מונה למאמן הנוער של מכבי חיפה והוליך אותה לשתי אליפויות רצופות.