מכבי נתניה – מכבי תל אביב: סבוריט חוזר, גררו עוד לא

שחקן הפועל ירושלים אדוארדו גררו | ברני ארדוב

בני לם יערוך בכורה מחודשת על הקווים ולא צפוי לבצע שינויים בהרכב (20:30, ספורט4). מנגד, הצהובים ממתינים לנחיתת הפנמי, קובאס צפוי לפתוח במקומו. נחמיאס לא צפוי לשחק, ההערכה ששרן ייני ימשיך במרכז ההגנה. גולסה יפתח?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי נתניה

מכבי נתניה ערכה היום את האימון המסכם שלה ובכך השלימה את הכנותיה לקראת המשחק המסקרן בשבת מול מכבי תל אביב (20:30 בספורט4). המאמן בני לם, שיערוך מחר בכורה מחודשת במדי קבוצת נעוריו, לא צפוי לערוך שינויים בהרכב לעומת ה-11 שפתחו בניצחון על בני סכנין במחזור שעבר. הבלם והקפטן אלמוג כהן לא כשיר לגמרי ועדין לא ברור אם יכלל בסגל, אם כי במועדון אומרים שנוכחותו עם השחקנים, גם אם בסופו של דבר לא ישותף, חשובה מאוד. מי שייעדר בוודאות הוא המגן הפצוע שי קונסטנטין.

עבור הקשר פארפה גיאגון, שהושאל ממכבי תל אביב, זה צפוי להיות מפגש מעניין במיוחד. גויאגון פתח בהרכב נתניה במשחק במחזור הקודם, בלט עם יכולת מצויינת וגם כבש, אבל מחר הוא יפגוש את חבריו לשעבר וינסה להוכיח למאמן הצהובים פטריק ואן לוון, שטעה כשוויתר על שירותיו. לפני המשחק יערוך המועדון טקס הוקרה לגבי קניקובסקי, הקשר ששיחק שלוש שנים במדים הצהובים-שחורים והקיץ נמכר למכבי תל אביב.

שחקן מכבי נתניה פארפה גיאגון, מול בני סכנין
האבק עוד לא שקע. נתניה מול סכנין | ברני ארדוב

ניצחון הבכורה החשוב שהושג בדוחא לפני הפגרה, יחד עם חזרת לם למועדון, הכניסו בנתניה אנרגיה מחודשת אחרי פתיחת עונה לא טובה בלשון המעטה, ובמועדון מצפים לאצטדיון מלא כשקרוב ל-10,000 צופים הבטיחו את מקומם.

מכבי תל אביב

במכבי תל אביב ימתינו היום לנחיתתו של אדוארדו גררו בארץ ורק לאחר מכן תתקבל החלטה אם הוא יתלבש מחר למשחק מול מכבי נתניה. בפעם הקודמת שגררו יצא למשחקים של נבחרת פנמה, הוא הגיע ביום המשחק של מכבי תל אביב ולא התלבש. בקרית שלום מקווים שגררו ינחת בשעה שתאפשר לו היום להתאמן ואז המאמן פטריק ואן לוון יחליט אם להלביש אותו.

בכל מקרה נראה כי החלוץ שפתח במשחק האחרון מול הפועל ירושלים יפנה את מקומו בהרכב לטובת ברנדלי קובאס. מי שצפוי לחזור להרכב הוא אנריק סבוריט שכבר במשחק האחרון קיבל דקות כמחליף. גבי קניקובסקי שנפצע במשחק האחרון והוחלף התאושש, חזר לאימונים מלאים וצפוי לפתוח מחר מול קבוצתו הקודמת. עידן נחמיאס לא צפוי לשחק גם מחר מכיוון שהוא עדיין חש מעט כאב בכתפו ונראה כי שרן ייני ימשיך במרכז ההגנה. בקישור נאבקים עדן שמיר ואייל גולסה על עמדה אחת לצידו של דן גלזר. אילון אלמוג המורחק ימשיך להיעדר אחרי העונש הכבד שספג בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל.

גבי קניקובסקי שחקן מכבי תל אביב חוגג שער
גבי קניקובסקי שחקן מכבי תל אביב חוגג שער | דני מרון

טריוויה

* 143 מפגשים היו בין הקבוצות בליגה הבכירה: מכבי תל אביב מובילה 35:71 בניצחונות ועוד 37 לא הוכרעו.

* מכבי נתניה ניצחה רק פעם אחת ב-23 המפגשים האחרונים בין הקבוצות בכל המסגרות (1:4 ביתי בפלייאוף העליון באפריל 2018) לעומת 16 הפסדים.

* העימות האחרון ביניהן במחזור השישי היה בעונת 2007/08, אז ג'ורג' בה ושער עצמי של מילאן מרטינוביץ' סידרו למכבי נתניה 0:2 במשחק החוץ באצטדיון רמת גן. שרן ייני שותף אז כמחליף אצל המפסידה, כשבנתניה אלמוג כהן פתח וחן עזרא החליף אותו לקראת הסיום.

* בני לם הוא המאמן השני הכי מבוגר בליגת העל (בן 62; אלישע לוי בן 63) אבל מצד שני עם הכי מעט ניסיון על הקווים. שני המשחקים היחידים שלו בליגה הבכירה היו כמאמן חירום של הפועל טייבה בדצמבר 1996, ובשניהם הפסיד.

* גבי קניקובסקי ישחק מול מכבי נתניה לראשונה מאז המעבר למכבי תל אביב וינסה גם לנצח אותה לראשונה. הוא כבש נגדה במדי הפועל פתח תקוה בלאומית לפני יותר מארבע שנים ובישל במדי הפועל עכו בליגת העל, אבל לא הצליח לנצח בחמישה ניסיונות (שני הפסדים ושלוש תוצאות תיקו).

משחקי המחזור השישי:

שבת, 18:00: הפועל ירושלים – מכבי חיפה (ספורט4)
שבת, 18:45: מ.ס. אשדוד – בני סכנין (ספורט3)
שבת, 19:00: הפועל חיפה – הפועל נוף הגליל
שבת, 20:30: מכבי נתניה – מכבי תל אביב (ספורט4)

ראשון, 19:00: עירוני קרית שמונה – הפועל חדרה
ראשון, 20:15: הפועל באר שבע – מכבי פתח תקוה (ספורט4)

שני, 20:45: הפועל תל אביב – בית"ר ירושלים