פלאניץ' בספק להפועל ירושלים, סטריין צפוי להיעדר במכבי חיפה

בוגדן פלאניץ' (מימין) עם סאן מנחם שחקני מכבי חיפה בחימום | מאור אלקסלסי

הבלם נפגע באימון המסכם, אך ייצא עם הקבוצה לבית המלון בבירה ובמועדון אופטימיים באשר לשיתופו (שבת, 18:00 בספורט4), לעומתו המגן לא צפוי להיכלל בסגל. סלביה פראג שחררה 600 כרטיסים נוספים, לאחר שהירוקים הסכימו לשכור מאבטחים מטעמם למשחק בצ'כיה

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה

מכבי חיפה יצאה לפגרת הנבחרות עם הפסד ביתי דרמטי 2:1 להפועל באר שבע וכעת לפניה חודש אינטנסיבי במיוחד, שיחל כבר מחר (שבת, 18:00, ישיר בספורט4) כאשר תתארח בטדי אצל הפועל ירושלים, כעבור חמישה ימים תארח את סלביה פראג בקונפרנס ליג ולאחר מכן תשחק נגד מכבי נתניה, מ.ס אשדוד, תצא למשחק חוץ בפראג ותתמודד גם נגד עירוני קרית שמונה עד הפגרה הבאה בנובמבר.

לאור לוח הזמנים העמוס וגם בשל הסגל החסר שעומד לרשות ברק בכר, צפויים מחר מספר שינויים בהרכב. הקבוצה השלימה הבוקר את ההכנות, אולם לרשימת הפצועים הצטרף הבלם הסרבי בוגדן פלאניץ' שנפגע באימון המסכם והוא בספק למשחק. עם זאת, פלאניץ' ייצא עם הקבוצה לבית המלון בבירה וההחלטה על שיתופו תתקבל בסמוך למפגש, כשבקבוצה אופטיימים באשר לשיתופו לאחר שבצילום שעבר בכף רגלו לא אובחנה פגיעה. אם פלאניץ' לא יהיה כשיר, צפוי רמי גרשון לעלות במקומו במרכז ההגנה.

בוגדן פלאניץ' שחקן מכבי חיפה
זכה למחמאות. פלאניץ' | מאור אלקסלסי

באשר לקפטן נטע לביא שנעדר בתקופה האחרונה, הוא עדיין לא כשיר במאת האחוזים וצפוי לשבת על הספסל לצדו של דולב חזיזה, שגם הוא מתאושש מפציעה. מי שצפוי להיעדר הוא המגן ריאן סטריין שככל הנראה יזכה למנוחה נוספת ולא ייכלל בסגל על אף שחזר לאימונים. בעמדת המגן השמאלי עשוי לפתוח טאלב טוואטחה, כדי להעניק מנוחה לסאן מנחם.

המאמן ברק בכר אמר לקראת המפגש מול העולה החדשה שטרם הבקיעה: "הייתה לנו תקופה מאוד אינטנסיבית עם שבעה משחקים ב-22 ימים ועכשיו היה לנו את הזמן לנתח. זה ברור שלא סיימנו את המשחקים בצורה הכי טובה עם הפסד מאוד כואב לבאר שבע, אבל היה חשוב לעבור על הדברים, לראות את הדברים הלא טובים, והיו הרבה דברים לא טובים בגישה, בהנהלות וברמה המקצועית ואין לי ספק שעבדנו על זה ושנראה את השיפור במשחקים הבאים".

ברק בכר, מאמן מכבי חיפה
שמע על לא מעט קופים כבר עם הכניסה לתפקיד. בכר | דני מרון

על הפועל ירושלים אמר המאמן: "אמנם היא לא ניצחה, אבל היא עשתה חיים קשים לכל הקבוצות ששיחקה מולן וגם כשהפסידה זה היה בקושי".

בתוך כך, מכבי חיפה הודיעה היום כי לקראת משחקה בפראג בחודש הבא ולאור הביקוש הגדול לכרטיסים, אחרי שהקצאה של 500 כרטיסים נוספים כבר נחטפה, הועברו 600 כרטיסים נוספים, כך שבסך הכל יהיו כ-2,500 ירוקים ביציעים בצ'כיה.

בסלביה פראג דרשו שמכבי חיפה תשכור 8 מאבטחים שייצאו איתה לצ'כיה במטרה לשמור על הסדר ביציע ותממן את סידורי האבטחה שלהם בתמורה להקצאה, תנאי שהירוקים כמובן הסכימו לו. למרות זאת, במכבי חיפה עדיין חוששים שיגיעו לצ'כיה אוהדים שאין ברשותם כרטיס למשחק.

הרכב משוער: ג'וש כהן, רז מאיר, בוגדן פלאניץ' (רמי גרשון), אורי דהן, טאלב טואטחה, חוסה רודריגס, מחמוד ג'אבר, יובל אשכנזי, צ'ארון שרי, דין דוד, בן שהר.

אוהדי מכבי חיפה בברלין
אוהדי מכבי חיפה בברלין | GettyImages, Martin Rose

הפועל ירושלים

מאמן הפועל ירושלים זיו אריה אמר לקראת המפגש: "אנחנו מגיעים למשחק נוסף בסדרת המשחקים הכי קשוחה שיש לליגת העל להציע.ניצלנו את הפגרה לטובת מנוחה ותרגול אלמנטים שעבדו טוב יותר ופחות עד עתה.

המאמן הוסיף: "עם החזרה של בדש, יאו וחדידה לסגל התמקדנו בהתאמות טאקטיות שכולנו תקוה שיפרצו את הסכר עבורנו. אני מעודד ממה שאני רואה באימונים ומאמין מאוד בשחקנים שלנו, נעשה הכל כדי לגרום לקהל אושר בבית שלנו".

הרכב משוער: אבאיו אדליי, עומר אגבדיש, אונדז'יי באצ'ו, נועם מלמוד, גוני נאור, מאור ג'רסי, קלייטוס נומביל, רוסלן ברסקי, אווקה אשטה, וויליאם אגאדה, עידן שמש.

טריוויה

* מכבי חיפה ניצחה את הפועל ירושלים בשני משחקי גביע במילניום הנוכחי, אבל בליגה הקבוצות לא נפגשו מאז מרץ 2000 עם 0:6 מוחץ של הירוקים. רפי כהן וסרגיי קלשצ'נקו כבשו אז צמדים, ואסילי איבנוב ואדורם קייסי הוסיפו.

* עוד לפני כן, באותה עונת ירידה של הירושלמים, נרשם הניצחון האדום האחרון. אריק ששון ושלומי דנינו הפכו ל-1:2 בקרית אליעזר באוקטובר 1999 והדהימו את המארחת שנעצרה אצל אלכסנדר סאריץ' והקורות. בדיוק כמו העונה, המשחק הזה נערך במחזור השישי.

* הפועל ירושלים היא הקבוצה היחידה שעדיין לא כבשה העונה בליגת העל. חמשת המשחקים העונה מצטרפים לשני המחזורים האחרונים בעונת הירידה לפני 21 שנה, כך שהשער האחרון שלה בליגה הבכירה נותר זה של רונן שוויג בהפסד הביתי 2:1 למכבי הרצליה ב-5 במאי 2000.

* הקבוצה היחידה שלא כבשה בחמשת מחזורי הפתיחה ב-25 השנים האחרונות היא… מכבי חיפה. בעונת 2016/17 היא עצרה את הבצורת על 527 דקות עם 0:2 על הפועל רעננה במחזור השישי.

* לפניה זה קרה למכבי הרצליה, שפתחה את עונת 1996/97 עם 611 דקות ללא שער, עד שרומן פיליפצ'וק צימק בהפסד 3:1 להפועל פתח תקוה. למרות ההתחלה האיומה, הרצליה הצליחה לשרוד בליגה.

משחקי המחזור השישי:

שבת, 18:00: הפועל ירושלים – מכבי חיפה (ספורט4)
שבת, 18:45: מ.ס. אשדוד – בני סכנין (ספורט3)
שבת, 19:00: הפועל חיפה – הפועל נוף הגליל
שבת, 20:30: מכבי נתניה – מכבי תל אביב (ספורט4)

ראשון, 19:00: עירוני קרית שמונה – הפועל חדרה
ראשון, 20:15: הפועל באר שבע – מכבי פתח תקוה (ספורט4)

שני, 20:45: הפועל תל אביב – בית"ר ירושלים