פתיחת העונה הגרועה זה 14 שנה: מכבי תל אביב הפסידה 4:2 לנתניה

מהפך. נתניה חוגגת | ברני ארדוב

הלחץ על ואן לוון גובר: אנו (34), מזרחי במספרת אדירה (61), גיאגון (62) וזלאטנוביץ' (78 בפנדל) הנחילו למחזיקת הגביע הפסד שלישי בשישה מחזורים, צמד של פריצה (9 ו-37) לא הושיע, הרננדס הורחק. קריאות תתפטר למאמן ההולנדי

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ממשיכה להזכיר נשכחות – ולא במובן הטוב של המילה. מחזיקת הגביע הפסידה הערב (שבת) 4:2 למכבי נתניה, נותרה על 7 נקודות בלבד ב-6 מחזורים, ועם הפסדה השלישי העונה, היא רושמת את פתיחת העונה הגרועה ביותר שלה מאז עונת 2007/08. הקבוצה מעיר היהלומים סיפקה הצגה התקפית מרשימה בהופעת הבכורה של בני לם על הקווים, ונהנתה משערים של בוריס אנו (34), יניב מזרחי במספרת אדירה (61), פארפה גיאגון (62) ואיגור זלאטנוביץ' (78 בפנדל) בדרך לניצחון הנפלא, שהיה השני בלבד שלה מול מכבי תל אביב ב-24 המפגשים האחרונים.

סטיפה פריצה היה נקודת האור אצל מחזיקת הגביע עם צמד בדקות 9 ו-37, אבל הלחץ על פטריק ואן לוון הולך וגובר. אוהדי מכבי תל אביב לא היססו לקרוא לעברו קריאות תתפטר במחצית השנייה, ונראה שיש להם את כל הסיבות למחות: עם 11 ספיגות, מכבי תל אביב היא קבוצת ההגנה הגרועה בליגה; עם 0 נקודות מחוץ לבלומפילד, היא קבוצת החוץ הגרועה בליגה; ועם חילופים תמוהים של המאמן ההולנדי, היא כבר נראית כמעט אבודה לחלוטין.

שרן ייני, דן גלזר, שחקני מכבי תל אביב
הפנים אומרות הכל. גלזר, ייני ופרץ מאוכזבים | ברני ארדוב

המחצית הראשונה עוד הייתה יחסית סבירה מבחינת הצהובים. התקפית, הם סיפקו את הסחורה: סטיפה פריצה מצא את הרשת שלוש פעמים – שער אחד נפסל לו בטענת נבדל – וגבי קניקובסקי הפעלתן הציג מחצית טובה מול האקסית. אבל ההגנה המשיכה לזייף, שוב ספגה מתרגיל במצב נייח, הפעם מרגליו של בוריס אנו.

במחצית השנייה העניינים התפרקו לגמרי מבחינת האורחת. השינויים של ואן לוון עם הכניסה של אייל גולסה ואדוארדו גררו לא הוכיחו את עצמם, בעוד כל חילוף של בני לם הפך לבינגו. יניב מזרחי עוד הספיק לחגוג שער שנפסל בפתיחת המחצית השנייה, אבל בדקה ה-61 אף אחד לא היה יכול לקחת ממנו את אחד משערי העונה, עם מספרת אדירה שהשוותה ל-2:2. הבליץ נמשך, וכעבור דקה פארפה גיאגון השלים את המהפך. לואיס הרננדס הותיר את מכבי תל אביב ב-10 שחקנים כשגרם לפנדל והורחק בצדק, ואיגור זלאטנוביץ' ניצל זאת כדי לנעוץ את המסמר האחרון במסמר של מכבי תל אביב ומאמנה ההולנדי.

משחקי המחזור השישי:

שבת, 18:00: הפועל ירושלים – מכבי חיפה (ספורט4)
שבת, 18:45: מ.ס. אשדוד – בני סכנין (ספורט3)
שבת, 19:00: הפועל חיפה – הפועל נוף הגליל
שבת, 20:30: מכבי נתניה – מכבי תל אביב (ספורט4)

ראשון, 19:00: עירוני קרית שמונה – הפועל חדרה
ראשון, 20:15: הפועל באר שבע – מכבי פתח תקוה (ספורט4)

שני, 20:45: הפועל תל אביב – בית"ר ירושלים