בני לם: "אין הרבה זמן לחגוג, חיפה ובאר שבע חזקות ממכבי ת"א"

שחקני מכבי נתניה חוגגים עם יניב מזרחי | ברני ארדוב

מכבי נתניה בטירוף אחרי ה-2:4 על מכבי תל אביב, במועדון החמיאו למאמן: "הניצחון כולו רשום עליו, היום כולם מבינים למה כל כך רצינו אותו". מחמאות לגנדלמן ולמזרחי שעלו מהספסל והיו אחראים למהפך. הקבוצה תעמוד לדין עקב התנהגות אוהדיה

(גודל טקסט)

בני לם לא יכול היה לבקש לעצמו בכורה חלומית יותר, לאחר שקבוצתו פירקה אמש (שבת) 2:4 את מכבי תל אביב המרוסקת באחד המשחקים הכי טובים ומעניינים שנראו עד כה העונה בליגת העל. זה היה ערב חלומי עבור מכבי נתניה, שאמנם נקלעה פעמיים לפיגור, אך הציגה יכולת טובה מאוד, בעיקר בחצי השני, והבקיעה שערים אדירים בדרך לשלוש נקודות יקרות.

"הניצחון הזה כולו רשום על בני לם", אמר גורם במועדון, "זה ניצחון קלאסי של מאמן שידע בדיוק מה הוא עושה ומה הוא רוצה מהקבוצה שלו, כלום לא היה מקרי. ההכנה למשחק הייתה יוצאת מהכלל, בני היה ערוך לכל תרחיש וידע לתת מענה תוך כדי משחק, גם אחרי פיגור מוקדם וגם אחרי הפיגור השני. החילופים הגאוניים שלו במחצית והמעבר לשלושה בלמים, הביאו לנו את הניצחון. גם הגול הראשון הגיע מתרגיל שעובדים עליו באימונים, ככה שאין כאן שום דבר מקרי. מגיע שאפו גדול גם לשחקנים שידעו לצאת מפיגור פעמיים וחזרו כמו גדולים. היום כולם הבינו למה כך כך רצינו את בני לם בקבוצה".

בני לם, מאמן מכבי נתניה
"הניצחון כולו רשום על בני לם". נתניה בטירוף | ברני ארדוב
בני לם, מאמן מכבי נתניה
"מכבי חיפה וב"ש קבוצות יותר חזקות ממכבי ת"א". בני לם | ברני ארדוב

"המשחק הזה הזכיר לי את הימים שאני שיחקתי", אמר בסיום בני לם הנרגש, "בקופסה, עם עשרת אלפים צופים, כולם היו צמודים כמו גפרורים ולא היה מקום לסיכה. הרגשתי את כולם מאחורינו, תומכים, עוזרים. הקהל עודד גם כשהיה 2:1 והם דחפו מאחור. כשזה נגמר כמו שזה נגמר זה היה חלום, עכשיו צריך לשמור על זה. אמרתי לשחקנים לפני המשחק שמכבי תל אביב עם שבע נקודות ואנחנו עם חמש ושאני רוצה שבסיום אנחנו נהיה עם שמונה והם ישארו עם השבע, וככה היה".

לם כבר התייחס גם למשחק הבא: "יש לנו עכשיו משחק מול מכבי חיפה, אין הרבה זמן לחגוג. אחרי חיפה יש משחק מול באר שבע ואם להגיד את האמת, הן קבוצות יותר חזקות ממכבי תל אביב. יהיו משחקים יותר קשים, זה לא קל, אבל אנחנו נגיע עם ביטחון אחרי שני הניצחונות. מכבי חיפה תגיע לשחק מולנו אחרי המשחק נגד פראג בחמישי, זה לא יהיה קל לשחק מול פראג ולחשוב על מכבי נתניה. אני מאמין שנגיע מוכנים ונציג את הכדורגל שמכבי נתניה רוצה להציג, כך שגם אם חלילה נפסיד, יהיה משחק התקפי, שמח, משחק של דרך".

מכבי נתניה של אתמול היתה בדיוק הקבוצה שהבעלים אייל סגל חולם לראות. קבוצה תוססת, שלוחצת את היריב, משחקת התקפי עם שערים יפים ושחקנים ווינרים שלא נשברים אחרי פיגור. אפשר בהחלט לומר שנתניה של בני לם, היתה ההיפך הגמור מהקבוצה הכבויה והאנמית שראינו בימי המאמן הקודם ריימונד אטפלד.

הקשר עומרי גנדלמן והחלוץ יניב מזרחי, שנכנסו לשחק במחצית והיו אחראיים למהפך הגדול, קיבלו המון מחמאות. גנדלמן תופקד כבלם שלישי במרכז ההגנה והיה מצוין, בעוד שמזרחי נכנס לחלק הקדמי, כבש שער אדיר במספרת והבקיע גול נוסף, שנפסל בגלל נבדל. גם צמד הבלמים שיר צדק ורז שלמה, שבלמו את הנסיונות של מכבי לחזור למשחק וכן איגור זלטאנוביץ' ופארפה גיאגון שכבשו שערים ונראו מצוין, קיבלו הרבה מילים טובות בסיום.

מילה טובה מגיעה גם לקהל של נתניה, שהעניק אמש למאמן החדש ולקבוצה אווירה מחשמלת באצטדיון. כ-6000 צהובים-שחורים, עם תפאורה ותצוגת עידוד אדירה, בהחלט היו מהגורמים שהביאו למהפך הגדול במחצית השנייה. עוד לפני המשחק כיבדו אוהדי נתניה את האקס גבי קניקובסקי והעניקו לו קבלת פנים חמה שכללה שירים לכבודו ומחיאות כפיים כשעלה לחימום.

שחקני מכבי נתניה
אין להם יותר מדי זמן לחגוג. שחקני מכבי נתניה | ברני ארדוב

בשעות הצהריים הודיעה ההתאחדות כי מכבי נתניה תעמוד לדין בגין שני אירועים שקרו במהלך המשחק: בדקה ה-38 אוהד ירק על אנשי הצוות הטכני לאחר שמכבי תל אביב הבקיעה את שערה השני, ובדקה ה-63 צמד אוהדים של נתניה פרץ לכר הדשא וחיבק את בני לם אחרי שהקבוצה השלימה מהפך ועלתה ל-2:3. הדיון יתקיים ביום רביעי הקרוב בשעה 17:00.

במחזור הקרוב תצא נתניה למשחק חוץ קשה מאוד, נגד האלופה מכבי חיפה בסמי עופר. למאמן בני לם מסתמן כאב ראש לא קטן בכל הנוגע לאיוש חוליית ההגנה לקראת המשחק, כשהקפטן אלמוג כהן לא לגמרי כשיר וסובל מכאבים בשרירי המפשעה, רז שלמה שהורחק אמש יחמיץ כמובן את המשחק וגם הבלם השני שיר צדק הוחלף לקראת הסוף בשל פציעה בברכו.