ביקורת על זיו אריה: "אין להפועל ירושלים לוקסוס לשחק בלי חלוץ"

play
מאמן הפועל ירושלים זיו אריה | דני מרון
צמד למחמוד ג'אבר, מכבי חיפה הביסה 1:4 את הפועל ירושלים 04:00

בבירה מודאגים מההידרדרות הנמשכת: "מכבי חיפה הייתה רדומה ועדיין עשתה את העבודה נגדנו בקלות. זה לא היה כוחות". הקבוצה תעמוד לדין בגין השלכת הקונפטי על ידי האוהדים

(גודל טקסט)

בהפועל ירושלים מודאגים מאוד ממצבה של הקבוצה בתחתית. במועדון לא בנו יותר מדי על צבירת נקודות במשחקים נגד מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע בשבוע הבא, אך היכולת של הקבוצה לא נותנת אופטימיות בשלב הזה. במועדון הודו בסיום ההפסד למכבי חיפה 4:1 אתמול: "הם היו די רדומים היום ונתנו לשחק. הגענו לכמה מצבים, אבל זה לא היה כוחות. הם עשו את העבודה שלהם בקלות".

זיו אריה ביצע שינויים רבים בהרכב, הוריד את עידן שמש ו-וויליאם אגאדה לספסל וניסה לייצר תלכיד שייתן פייט למכבי חיפה. למרות דקות טובות בחלק מהמשחק, שחקנים ביקרו את ההחלטה לגבי שמש ואגאדה: "שני חלוצים ששווים גולים לא יכולים להישאר על הספסל נגד מכבי חיפה, אין לנו את הלוקסוס הזה. עם חלוצים בדקות הטובות אולי היינו עושים משהו גדול, חיפה לא באה טוב למשחק".

במועדון אין יותר מדי ציפיות מהמשחק בטרנר במחזור הבא: "הליגה שלנו תתחיל אחרי הפועל באר שבע. אם נגנוב שם נקודה זה יהיה מעל ומעבר, גם זה לא נראה כרגע ריאלי".

אריה הסביר בסיום: "שום הפסד לא מתקבל בהפועל ירושלים, גם לא תוצאת תיקו, בדיעבד לפעמים אחרי שמשחק מתפתח אפשר להיות מרוצים מתוצאה, אבל בטח לא מ-4:1. אחרי משחקים כמו היום עוד הולכים איכשהו עם מחשבות אופטימיות לעתיד. אם נגד מכבי תל אביב היינו מסיימים ב-0:0 או אפילו גונבים את הגול של אחמד סלמן בדקה ה-80, לא היו שומעים ממני דברים טובים. אנחנו מעודדים מחלק מהדברים, אבל רוצים להביא נקודות".

המאמן המשיך: "לא חושב שזה משחק של 1:4, גם לא ברמת האיכות וכל הפרמטרים כולל יצירת מצבים. אני חושב שבחלק מהמשחקים האחרים ידענו להיות טובים בהגנה והפעם כל החלק הקדמי היה לא רע. הגולים היו קצת רכים, למרות שהגול של דוניו קצת מקרי, השחקן שלי עדיין לא היה צריך ליפול שם. אני לא חושב שזה משחק של 1:4 אבל זו המציאות".

אריה התייחס לעתיד: "שני משחקים העונה לא מייצגים אותנו נגד בית"ר הייתה קריסה מנטלית וזה היה בושה וחרפה, נגד מכבי תל אביב הטסנו כדורים למעלה והתפללנו וזה משהו שלא יקרה בהפועל ירושלים. שאר המשחקים היינו בהרבה דקות טובים, יצרנו מספיק מצבים כדי לנצח, גול אחד נגד חדרה, אחד נגד נוף הגליל, אחד נגד סכנין – והיינו מדברים כרגע אחרת".

המאמן סיכם: "יש לנו סגל שחקנים שאנחנו מאוד מאמינים בו. הפועל ירושלים יודעת רק להתקדם עם השחקנים האלה, זה לא מועדון עשיר, הוא לא יכול להביא בינואר או בקיץ 15 או 16 שחקנים. אני ושי אהרון מאמינים בסגנון שאני משחק בו ובדרך, אלה הנקודות האופטימיות שאני מוצא ואני מאמין בדרך".

אוהדי הפועל ירושלים בכדורגל
לבית הדין בעקבות הקונפטי. אוהדי הפועל ירושלים | דני מרון

בנוסף, הקבוצה התבשרה כי תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף החליט להעמידה לדין משמעתי בגין התנהגות בלתי הולמת של האוהדים, זאת לאור העובדה שאוהדי הקבוצה השליכו קונפטי לכר הדשא וגרמו לעיכוב בפתיחת ההתמודדות.