תשכנע אותו לחזור? השכר שמכבי תל אביב צפויה להציע לאיביץ'

play
ולאדן איביץ' שחקן מכבי תל אביב | דני מרון
מכבי תל אביב בהלם: סבג ואינברום נתנו לאשדוד 0:2 בבלומפילד 02:43

המאמן הסרבי יושב בביתו מדצמבר ובקרית שלום מקווים שהיחסים הטובים ושכר המוערך בכ-800 אלף יורו לעונה ישכנעו אותו לחזור. אחרת, גם מינוי מנהל מקצועי זר זו אפשרות. מינוי יצחקי לא מוגבל בזמן

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

העדיפות הראשונה של מכבי תל אביב אחרי פיטוריו של פטריק ואן לוון הלילה (שלישי) אחר חצות היא החזרת ולאדן איביץ'. המאמן הסרבי, שזכה בשתי אליפויות עם מכבי תל אביב, קיווה להתקדם לליגה במערב אירופה אחרי שפוטר מווטפורד, אבל מאז חודש דצמבר הוא יושב בבית. תחילה נשאר בלונדון עד שילדיו יסיימו את שנת הלימודים ומאז הקיץ הוא בביתו בסלוניקי. למרות שהיה בלי עבודה כמעט שנה, איביץ' דחה מספר הצעות שהיו לו בחודשים האחרונים מיוון, קפריסין, איחוד האמירויות, סרביה ואפילו מסין.

איביץ' לא מיהר לקפוץ על כל הצעה שהונחה בפניו וגם חזרה לישראל היא לא הדבר שהוא הכי רוצה לעשות כרגע, אבל יש לסרבי סנטימנטים רבים למכבי תל אביב והוא מאוד מחבב את ברק יצחקי. הקשר בין השניים היה מצוין כשאיביץ' אימן במכבי תל אביב וכשיצחקי חיפש חלוץ, איביץ' המליץ לו בחום על סטיפה פריצה. בין השניים קיימת ידידות גדולה, כך שגם לכך תהיה השפעה בהחלטה של איביץ' אם להיענות לפנייה ממכבי תל אביב.

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'
יחסים טובים עם ברק יצחקי. איביץ' | דני מרון

מעבר לשאיפות המקצועיות שלו, איביץ' היה רוצה לדעת אם הוא יכול להצליח העונה כשהסגל של מכבי תל אביב נחלש. שחקנים כמו עומר אצילי ודור מיכה שהיו אצלו באליפויות עזבו מזמן ובקיץ האחרון גם דור פרץ ויונתן כהן נפרדו מהמועדון. ההנחה היא שאם הוא יבוא, זה יהיה בחוזה של שנה וחצי ואולי אף שנתיים וחצי בשכר הרבה יותר גבוה מזה שהיה לו במכבי תל אביב בקדנציה הראשונה – אז, כזכור, החל בחוזה בגובה של 350 אלף יורו נטו וקפץ ל-500 אלף יורו נטו בעונה השנייה. ההערכה היא שחוזה של 800 אלף יורו נטו יקדם מאוד את הסיכוי להחזיר אותו.

אם הדברים לא יסתדרו ואיביץ' לא יחזור לאמן את מכבי תל אביב, במועדון ישקלו שתי חלופות: הבאת מאמן זר חדש, ולזה דרוש זמן כי מכבי תל אביב עובדת בקצב יחסית איטי במינוי מאמנים, או לחילופין מעבר לתכנית אחרת במסגרתה ימונה קודם מנהל מקצועי זר שיצטרך להיות זה שיבחר מאמן זר למכבי תל אביב. כך או אחרת, לברק יצחקי נמסר אמש שהמינוי הזמני שלו אינו מוגבל בזמן וכי הוא עשוי לאמן גם מול עירוני קרית שמונה בשבת וגם את הדרבי התל אביב במחזור שאחרי זה. בעוד שבועיים תצא הליגה לפגרה בת שלושה שבועות, כך שאם הדברים לא יסתדרו מול איביץ' בקלות, קרוב לוודאי שמכבי תל אביב לא תמהר ותמתין עם ההחלטות אחרי הדרבי התל אביבי.

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
עוד ערב מאכזב, הפעם בבית. שחקני מכבי תל אביב | אריאל שלום

פטריק ואן לוון קיבל את ההודעה על סיום דרכו דקות אחרי שעזב את בלומפילד אמש. הוא ישב בקדמת האוטובוס של הקבוצה שעזב את האיצטדיון כשמאות אוהדים צרים עליו ומבקשים את ראשו. בדומה לגיאורגיוס דוניס אותו הוא החליף, גם ואן לוון קיבל את ההודעה הטלפונית שאחריה יצאה לתקשורת ההחלטה של מיטש גולדהאר בסמוך לאחת אחר חצות. במקביל לפיטורי ואן לוון, התקיימה שיחה עם יצחקי שמשמש כראש מחלקת הכדורגל במועדון וסוכם כי הוא ישמש המאמן הזמני. יצחקי השלים את לימודיו בקורס הפרו והוא מחזיק בתעודת מאמן, כך שהוא יכול להמשיך ולאמן את הקבוצה עד שימונה המאמן הקבוע.

אחרי ההחלטה אמש לפטר את ואן לוון, הכדור עובר כעת למגרש של השחקנים שהיו חסינים באחרונה עקב הביקורת הנוקבת כלפי ההולנדי. במכבי תל אביב מצפים כעת שהשחקנים ירימו את עצמם ובין אם יצחקי יאמן אותם בתקופה הקרובה ובין אם בתוך זמן קצר ימונה מאמן, הם יתחילו לשחק כדורגל ולצבור נקודות: "זה כבר לא צחוק. אנחנו קבוצת תחתית", אמר אמש גורם במכבי תל אביב. "עכשיו צריך לראות את השחקנים. אם באמת היה להם כל כך רע וקשה תחת פטריק, בוא נראה אותם עכשיו משתנים ב-180 מעלות".

ביום שבת תתארח מכבי תל אביב אצל עירוני קרית שמונה, ללא שרן ייני ואילון אלמוג המורחקים וכנראה שעם ברק יצחקי על הקווים. הצהובים, נזכיר, עדיין ללא נקודת חוץ העונה.