בכר ישוחח עם השחקנים. מחמאות לגיבור הניצחון על מכבי נתניה

play
שחקני מכבי חיפה, מוחמד אבו פאני, רז מאיר | ברני ארדוב
צ'יפ אלגנטי לאצילי, 0:2 למכבי חיפה על מכבי נתניה 03:20

רגשות מעורבים מכבי חיפה: הקבוצה אמנם גברה 0:2 על מכבי נתניה, אבל החצי השני הדאיג את הצוות המקצועי. שון גולדברג שתפס מקום של קבע במרכז ההגנה זכה למילים חמות: "עולה על הציפיות"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

1. במחצית המשחק אמש (שני) בין מכבי חיפה למכבי נתניה, שוחח ברק בכר עם חניכיו אחרי 45 דקות מצוינות שלהם. המאמן החמיא לשחקנים, אבל באותה נשימה התריע בפניהם שלא להוריד ברמת האינטנסביות מהחשש שמכבי נתניה תחזור למשחק. בכר הבהיר לחניכיו שהיהלומים לא יוותרו על המשחק וינסו לשחק מהר, אלא שבניגוד למה שביקש – כך לתחושת אנשי הצוות המקצועי – לא רק שהקבוצה הורידה רגל מהגז, אלא נכנסה לניוטרל בשפת עולם הרכב.

המחצית השנייה ובייחוד חצי השעה האחרונה, גרמו לתחושות מעורבות בקבוצה וזאת למרות ניצחון 0:2 על מכבי נתניה. בסיום חגגו שחקני הקבוצה דקות ארוכות עם האוהדים, אבל אז המאמן ברק בכר הבהיר בראיונות שהוא רחוק מלהיות בעקבות החצי השני שהכעיס מאוד אותו ואת צוותו. "אני מאוכזב ואני אומר את הדברים שאני מרגיש", אמר בכר, שצפוי לשוחח על כך גם עם שחקניו השבוע, "זה ניצחון חשוב, אבל המשחק הסתיים לא טוב. איבדנו את הדרך במחצית השנייה".

שחקן מכבי חיפה בוגדן פלאניץ'
צפוי להיות כשיר לסוף השבוע. פלאניץ' | ברני ארדוב

בכר נשאל אם העייפות משפיעה והבהיר באופן נחרץ: "שום עייפות ושום תירוצים. יש לנו אחלה לוח זמנים שבעולם, לשחק כל חמישה ימים זה די והותר כדי להתאושש. הכל היה בסדר גמור, אנחנו עשינו שכונה".

בכר ביקר את עצמו כשאמר: "יכולתי לנהל טוב יותר את החצי השני. נלמד גם מזה. הייתי מוגבל בכמה חילופים כפויים ואם פלאניץ' לא היה מבקש לצאת אז יכול להיות שהייתי עושה חילוף אחר".

למרות דבריו, במועדון הודו שלמשחק באירופה הייתה השפעה גם על המפגש אתמול: "אחרי ניצחון גדול באירופה יש ירידת מתח, אבל זה מעיד על אופי וזה חשוב מאוד שניצחנו". שחקני הקבוצה זכו לשבחים על המחצית הראשונה, ובעיקר השוער ג'וש כהן שגם בדקות הלא טובות של הקבוצה הציל מספר כדורים שמנעו מנתניה לחזור.

שוער מכבי חיפה ג'וש כהן
לא איפשר לנתניה לחזור למשחק. ג'וש כהן | ברני ארדוב

2. פעמיים השנה אפשר להגיד את המשפט "הרבה גבות הורמו" בהקשר של שון גולדברג. כאשר השחקן הפך למצטרף הראשון לקבוצה בקיץ, רבים לא הבינו מדוע חיפה צריכה את המגן של הפועל באר שבע, אלא שברק בכר התעקש על צירוף גולדברג. הפעם השנייה הייתה כאשר בשבועות האחרונים בכר העדיף להרכיב את גולדברג ב-11 כבלם, אז הועדף על פני שלושה בלמים טבעיים בכירים כמו עופרי ארד, אורי דהן ורמי גרשון, בטענה שלדעתו הציוות של גולדברג ופלאניץ' הוא הנכון ביותר.

אמש גולדברג שוב קיבל את הקרדיט לפני גרשון ודהן ופעם נוספת הציג יכולת מצוינת. בחיפה ציינו שהשחקן צפוי להמשיך לקבל קרדיט נרחב כבלם. "שון מפתיע את כולם", העיד שחקן בקבוצה, "ברק האמין בו מאוד, אבל הוא עולה אפילו על מה שציפו ממנו".

במכבי חיפה גם מספרים שגולדברג הביא ליציבות בקבוצה ושכניסתו להרכב יחד עם שחקנים כמו מחמוד ג'אבר וגודסוויי דוניו, הובילה לכך שהשלד בעמדות המפתח נשמר יחסית יציב וקבוע והקבוצה מצליחה למנף את זה לכדי רצף ניצחונות. "היה חשוב למצוא את האיזון", אישר גורם במועדון, "אנחנו רואים שגם דוניו נראה טוב יותר ממשחק למשחק בזכות הביטחון שקיבל".

שון גולדברג שחקן מכבי חיפה
עוד משחק מצוין ומחמאות בסיום. שון גולדברג | מאור אלקסלסי

מלבד גולדברג ודוניו, היה זה עומר אצילי שזכה למחמאות. הקשר שוב הוכיח עליונות עם בישול ושער גאוני. "אצילי הוא שובר שוויון חד משמעי", החמיא אחד מחבריו לקבוצה, "הוא עושה דברים של קסם ותמיד טוב שיש אחד כזה בצד שלך".

יחד עם זאת, בכר התייחס גם לאצילי כשנשאל האם השחקן מוכיח שהוא מעל הליגה והמשיך בקו הביקורתי: "גם אצילי יכול היה לעשות דברים יותר טובים ואולי לעבוד יותר, אבל הוא כבש שער נהדר".

שחקן מכבי חיפה עומר אצילי
מעל הליגה? בכר המשיך בקו הביקורתי. אצילי | ברני ארדוב

3. כעת במכבי חיפה יוכלו להתרענן מעט עד המשחק מול מ.ס אשדוד ביום שבת, כשבכר יעניק לשחקניו מנוחה ביום רביעי ויסתפק היום באימון שחרור. לצד שמחת הניצחונות, לקבוצה גם מספר פצועים והמצטרף הטרי לרשימה היה חוסה רודריגס שלא נכלל בסגל בגלל כאבים בצוואר וינסה לחזור לאימונים בסוף השבוע, אז יתברר אם יהיה כשיר למפגש נגד אשדוד. גם פלאניץ' קיבל מכה חזקה באזור המותן במשחק אתמול, אך בחיפה מעריכים שיהיה כשיר לסוף השבוע.

מי שחזר אתמול לראשונה לסגל הוא מוחמד אבו פאני, שצפוי לקבל דקות רבות יותר נגד אשדוד ואולי אף לפתוח בהרכב ולהעניק מנוחה לג'אבר. בהרכב צפוי להמשיך ריאן סטריין שזכה למחמאות "ריאן שחקן מצויין ואנחנו צריכים אותו בריא", אמרו בקבוצה. בחיפה מקווים שסטריין ייכנס לכושר כשעד חודש דצמבר תיבחן יכולתו ואם ימשיך במגמת עלייה, יישאר בקבוצה. אחרת תיבחן האפשרות להחליפו במגן ימני אחר.

כידוע, במחזור הבא מכבי חיפה תתארח אצל מ.ס. אשדוד שגברה אתמול 0:2 על מכבי תל אביב בבלומפילד.