שלושה ימים לפני הדרבי: יצחקי שוקל מהפכה בהרכב מכבי תל אביב

play
מתן חוזז, מכבי תל אביב חוגג | דני מרון
קוואס והרננדס הפגיזו, מכבי תל אביב ניצחה 1:3 בקרית שמונה 04:25

המאמן הזמני עשוי לערוך שבעה שינויים ב-11 מול הלסינקי (ה', 19:45 בספורט4). ייני טוען: "האימונים שלו מזכירים את סוזה ופאקו"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ערכה מסיבת עיתונאים לקראת המשחק מחר (חמישי, 19:45 בספורט4) מול ה.י.ק הלסינקי במסגרת הקונפרנס ליג, בה נכח המאמן הזמני ברק יצחקי והקפטן שרן ייני. על אף הסיטואציה הלחוצה בקבוצה אחרי פיטורי פטריק ואן לוון ובעיצומו של החיפוש אחר מאמן חדש, הצהובים מקווים לאגור עוד 3 נקודות שיסייעו להם לשמור על ראשות בית א'.

יצחקי צפוי לערוך מספר שינויים בהרכב לעומת זה שפתח בניצחון על קרית שמונה (שהיה הראשון שלו על הקווים), כשמתן חוזז, עדן שמיר ואדוארדו גררו בתמונת ההרכב. גם אופיר דוידזאדה עשוי לפתוח על חשבונו של אנריק סבוריט, בעוד דן גלזר עשוי להישאר על הספסל לטובת שרן ייני ועדן שמיר שמועדים לפתוח במרכז השדה. בסך הכל, עשוי יצחקי לערוך לא פחות משבעה שינויים ביחס להרכב שניצח את קרית שמונה.

אחד השיקולים של יצחקי הוא הדרבי התל אביבי החשוב שייערך שלושה ימים לאחר המשחק מול הלסינקי. הצהובים יודעים שאסור לאבד נקודות בליגה כחלק ממירוץ האליפות, ובנוסף המאמן הזמני רוצה לתת לשחקנים את התחושה שכל אחד יכול להרוויח את המקום בהרכב.

הרכב משוער: דניאל פרץ, לואיס הרננדס, עידן נחמיאס, אופיר דוידזאדה, שרן ייני, עדן שמיר, גבי קניקובסקי, אדוארדו גררו, מתן חוזז, סטיפה פריצה.

שרן ייני שחקן מכבי תל אביב לאחר הרחקתו
גם לשחקנים יש אחריות. ייני | אריאל שלום

הקפטן שרן ייני התייחס בפתח דבריו למשחק הראשון אחרי הזעזוע, בו הקבוצה ניצחה 1:3 בקרית שמונה: "מלכתחילה יש סגל שחקנים טוב. השחקנים הגיבו בצורה טובה, הראו הרבה אופי. כרגע לא חייבים לעשות הופעות גדולות, חייבים לקחת את הנקודות, להיות יציבים ולנצל דקות בהן אנחנו במומנטום. אין סיבה שזה לא ימשיך, אנחנו מתאמנים מצוין תחת ברק, נהנים מהאימונים. היו לו מאמנים טובים מאוד שנתנו לו דוגמא, האימונים שלו מזכירים את פאולו סוזה ופאקו אייסטרן בתרגילים, בטקטיקה ומחשבה על המשחק".

על האחריות של השחקנים לפתיחת העונה הרעה אמר ייני: "בסופו של דבר אי אפשר להעיף את כל הקבוצה והמאמן הלך. לנו יש הרבה אחריות, ישבנו ודיברנו על האחריות שיש לנו, כל אחד מנסה להשתפר באופן אישי, מנסה להיות ביקורתי באופן אישי וכלפי החברים. לחזור לכושר טוב לפעמים לוקח זמן ולנו אין פריבילגיה עכשיו. המטרות שאנו מציבים לעצמנו מאוד גבוהות".

ברק יצחקי, מאמן מכבי תל אביב
ברק יצחקי, מאמן מכבי תל אביב | אתר רשמי, מכבי תל אביב

המאמן הזמני ברק יצחקי התייחס למפגש מול הפינים ואמר: "מתרכזים במשחק החשוב ביותר, המשחק הקרוב. המפגש הקודם נגמר בתוצאה גבוהה אבל הפעם יהיה שונה לחלוטין. הם סיימו את העונה וזכו אליפות, הם באים עם ראש נקי ומצפה לנו משחק מאוד קשה"

על ההשראה שקיבל יצחקי ממאמניו לשעבר במכבי תל אביב אמר: "זה לא סוד שאימנו אותנו מאמנים שהתקדמו ונמצאים בטופ. מכבי בשנים האחרונות הייתה חממה בשביל מאמנים שראינו אותם מתקדמים לליגות הבכירות, ובחלקי נפל לעבוד עם רובם. כמו כל שחקן שחושב גם על היום שאחרי, אתה רוצה לקחת דברים לעתיד, לקחתי דברים מכמה מאמנים ואני שמח שעבדתי עם מאמנים ברמה הזאת".

ברק יצחקי, מאמן זמני מכבי תל אביב
לפני הדרבי, קיבל עזרה קטנה משוער קרית שמונה והבלם. יצחקי | מאור אלקסלסי

על חלקו בכישלון של הצהובים בפתיחת העונה אמר יצחקי: "לכל אחד יש חלק, נשב וננתח איפה היו הטעויות, אף אחד לא מתחבא מאחוריהן. את ההסברים שלי אני נותן למי שצריך, אין ספק שלכל אחד יש חלק, גם לי. צריך להחזיר לשחקנים את הביטחון והאמונה, יש פה קבוצה טובה עם שחקנים טובים ומוכשרים וראינו את זה במספר משחקים השנה. אני מאוד מאמין בהם".

לסיכום, יצחקי סיפר על המעבר המפתיע לקווים: "זה חדש לי. אלה לחצים ומתחים אחרים, זה לא אותו דבר כמו ביציע. גם ביציע אני אנרגטי וחי את המשחק, הייתי כך גם בשנותיי האחרונות כשחקן. אפילו כשלא שיחקתי, תמיד רציתי לדחוף את השחקנים שעל המגרש. עכשיו שצריך להעביר מסרים לשחקנים זה שונה".

דן גלזר שחקן מכבי תל אביב מול ריקו ריסקי שחקן ה.י.ק הלסינקי
הפעם הפינים ייתנו פייט? גלזר במפגש הקודם | רויטרס

ה.י.ק הלסינקי הגיעה לישראל במצב רוח מרומם, אחרי שזכתה בשבוע שעבר באליפות פינלנד אחרי דרמה במחזור האחרון. הפינים סיימו ב-1:1 עם הטוענת לכתר קופס במחזור האחרון, ובכך חגגה אליפות שביעית בהיסטוריה.

מאז התבוסה 5:0 למכבי תל אביב בחודש שעבר, הפינים במגמת שיפור ועומדים על רצף של שלושה משחקים ללא הפסד, כולל שני ניצחונות. בקונפרנס ליג הם עומדים על מאזן של שני הפסדים וניצחון על נועלת טבלת בית א' אלשקרט.

הרכב ה.י.ק הלסינקי: הוגו קטי, ואלטרי מורן, מירו טנהו, דניאל אושונסי, לואיס קרלוס מוריו, דייויד בראון, ז'איר, לוקאס לינגמן, פיליפ ואלנצ'יץ', אטומו טאנקה, רופה ריסקי.

במשחק הנוסף בבית א' שייערך במקביל, תארח לאסק לינץ שנמצאת בשוויון נקודות עם מכבי תל אביב, את אלשקרט שעדיין ללא נקודות.