גיא לוזון במסע"ת: "הסיכוי שאתפטר הוא כמו הסיכוי שאתה תזכה בלוטו"

play
גיא לוזון מאמן מכבי פתח תקוה | ברני ארדוב
מכבי נתניה הסתדרה גם בעשרה שחקנים וניצחה 0:2 את מכבי פתח תקוה 03:39

מאמן מכבי פתח תקוה לקראת הפועל חדרה (שלישי, 19:00): "לא אתן לכל יפי הנפש או האנשים ששמחים לאיד לשמוח, אנחנו נצליח וזה לא יעזור לאף אחד"

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקוה

מכבי פתח תקוה שנמצאת במשבר ונוצחה בשלושת משחקי הליגה האחרונים שלה תארח מחר (שלישי, 19:00) את הפועל חדרה ותנסה לשוב למסלול הניצחונות . גיא לוזון יחסר שוב את מוחמד עוואד ובן רייכרט הפצועים וכן את הבלם מרכוס דיניז, שהורחק במשחק ההפסד למכבי נתניה בשבת.

"אנחנו מפיקים לקחים אחרי כל משחק, דיברנו בינינו, הראנו את מה שצריך לתקן ואנחנו ממשיכים הלאה", אמר המאמן לוזון במסע"ת לקראת המשחק. "שחקנים הם ספורטאים מקצועניים וכמקצוען אתה חווה גם הפסדים ומפלות והטובים יודעים איך לצאת מזה. אני מאמין שיש לנו שחקנים מספיק טובים כדי לצאת מזה ואני בטוח שיש לנו את היכולת כקבוצה וכבודדים להרים את האנשים. אני לא שומע את רעשי הרקע, אני מרוכז בעיקר ומבחינתי באמת שאין שום רעשים".

לוזון נשאל האם הפסד נוסף לחדרה ירחיק את הקבוצה מחלום הפלייאוף העליון והשיב: "ראשית אנחנו חושבים רק חיובי, כרגע אנחנו לא בשלב שאנחנו מדברים על פלייאוף עליון או תחתון, אנחנו מדברים רק על המשחק הקרוב וכל כולנו מרוכזים רק בהפועל חדרה. כרגע הטבלה או המיקום לא מעניינים אותנו בכלל".

גיא לוזון מאמן מכבי פתח תקוה
האוהדים דרשו לפטרו. לוזון | אודי ציטיאט

המאמן נשאל האם דבריו של היושב ראש אבי לוזון, שאמר בראיון לוואלה! ספורט שהוא יסיים את העונה בלי קשר לתוצאות נותנים לו בטחון לקראת ההמשך או שאולי שמים מעט לחץ על כתפיו וענה: "אני לא חושב שאני נמצא במקום כזה, שאני צריך להתגונן או להצטדק. בשנתיים האחרונות, מכבי פתח תקוה הצליחה מעל ומעבר למצופה. בשנתיים האחרונות מכבי פתח תקוה קידמה המון שחקני נוער, מכרה שחקנים לאירופה בכל עונה, אם זה דור חוגי ואם זה תאי בריבו וליאל עבדה וגם בשנה הבאה יהיו שחקנים שיימכרו. אז גם הבאתי שחקנים מהנוער וקידמתי אותם, גם נמכרו שחקנים, גם הקבוצה עלתה בהליכה מהלאומית ואתם רואים כמה זה קשה לקבוצות אחרות שמנסות לעשות את זה, גם גמר גביע וגם בעונה שעברה פלייאוף עליון, כשאף אחד לא חלם שנהיה שם".

"אז אם עכשיו יש תקופה קצת פחות טובה", המשיך לוזון. "אני לא אתן לכל יפי הנפש או האנשים ששמחים לאיד לשמוח. אין שום סיכוי שאתפטר. הסיכוי שאני אתפטר הוא כמו הסיכוי שאתה תזכה בלוטו בערך. אני מאמין בקבוצה ומאמין עוד יותר בעצמי, בזה שאני מאמן עוד יותר טוב ממה שהייתי בשנתיים האחרונות, כי אתה משתפר בכל חודש ובכל שנה. כל הדיבורים האלה הם דיבורי סרק וכל השאלות האלה לא רלוונטיות, לא עכשיו, לא מחר ולא בעוד שבועיים. אני מאמין בעצמי ומאמין בקבוצה ואם צריך לעשות תיקונים מסויימים, נעשה אותם ואנחנו נצליח וזה לא יעזור לאף אחד".

המאמן התייחס לסגל הקצר ולתכניות הרכש לקראת ינואר והוסיף: "אחת הטעויות, או הבעיות בסגל שלנו, זה שהסגל שלנו באיזורים מסויימים קצר מאוד מאוד, כמעט בלי שחקנים שיכולים להחליף ולעשות את העבודה. ברור נו מאוד שנביא שחקנים ושחקנים שלא יוכיחו את עצמם שהם ראויים להיות במכבי פתח תקוה, לא יהיו כאן ויבואו אחרים במקומם, גם אם זה אומר שעד ינואר, שאי אפשר להביא חיזוק, ישחקו רק שחקני נוער בהרכב. לא אתן יד לעובדה שאם אנחנו חסרים בסגל, או שיש כאן מצב שכל מי שמתאמן בקבוצה, גם מתלבש בלי קשר לרמת האימון ובגדול אין לי גם יותר מדי מקום למשחק עם שחקני ההרכב. ברור שחובת ההוכחה עלינו ועליהם כדי להביא את התוצאות. לקראת ינואר כל העמדות פתוחות, כל האפשרויות פתוחות והכל עניין של תוצאות".

לוזון ניסה לשים את האצבע על הבעיות המקצועיות בקבוצה שלו ואמר: "דיברנו על זה ביננו, הבסיס של כל קבוצה, זה תנועה, דינמיות עם כדור ובלי כדור. רואים את זה גם בקבוצות הכי טובות בעולם, עם השחקנים הכי טובים בעולם, גם ניימאר מסי ואמבפה, במשחקים שהם לא רצים מספיק, אז גם לקבוצה אדירה כמו פריס סן ז'רמן יש בעיות. זה הבסיס של כל ספורט, לתת ולהשקיע. אני אחזור לשם עם הקבוצה שלי ולא משנה באיזה דרך זה יקרה".

הרכב משוער: אריק ינקו, ינון אליהו, אור בלוריאן, דניאל פלשר, מוחמד הינדי, שלו דניאל, איתן אזולאי, ניקו אולסק, אלסאנה דומביה, לאמק בנדה, ג'יימס אדניי.

מוחמד עוואד שחקן מכבי פתח תקוה
עדיין לא עומד לרשותו של גיא לוזון. עוואד | אודי ציטיאט

הפועל חדרה

הפועל חדרה תצא מחר למשחק חוץ נגד מכבי פתח תקוה ותנסה לצבור שלוש נקודות, אחרי ארבעה משחקים רצופים ללא נצחון וללא הבקעת שער זכות. שני המשחקים האחרונים של חדרה, נגד נוף הגליל ובית"ר ירושלים, הסתיימו בתיקו 0:0 והקבוצה צברה נקודה בכל משחק, אך התחושה במועדון שפתיחת העונה הטובה נעצרה קצת וכעת מקווים שהקבוצה תצא לדרך חדשה.

המאמן מנחם קורצקי יחסר את הבלם עומר דנינו ואת החלוץ מוחמד גדיר, שאינם כשירים, כאשר הקפטן מנשה זלקה ישוב לסגל, אחרי שסיים לרצות עונש הרחקה.

"אני חושב שזה המשחק הכי חשוב בתקופה האחרונה", אמר המאמן קורצקי לקראת המשחק. "אנחנו יודעים שפתח תקווה באה בתקופה פחות טובה, אבל מבחינתנו צריכים לבוא ולעשות את העבודה, להיות מוכנים למשחק נוקשה וקשוח, אבל להמשיך את העבודה מהמשחק האחרון מול בית"ר ירושלים, אני חושב שעשינו משחק טוב. צריך להמשיך ביכולת, להשתפר ולהבקיע שערים בשביל לנצח כמובן. אנחנו מרגישים שחזר הביטחון והקבוצה נראתה הרבה יותר טוב".

מאמן הפועל חדרה, מנחם קורצקי
"כרגע מסתכלים על איך לברוח מהתחתית". קורצקי | דני מרון

קורצקי התייחס למיקום של חדרה באמצע הטבלה והוסיף: "כרגע מסתכלים על איך לברוח מהתחתית חד משמעית. רוצים לאגור נקודות ולחזור ליכולת מבחינה התקפית, להבקיע שערים ולהחזיר את הביטחון. אני בטוח שבסופו של דבר, מה שצריך לקרות יקרה.

בנוגע לארבעת המשחקים בהם קבוצתו לא כבשה: "כשלא מבקיעים שערים, במיוחד החלוצים, אז זה יושב בראש, אנחנו צריכים להרגיע, להביא אותם מוכנים ולתת ביטחון. השחקנים האלה הוכיחו בעבר ואין ספק שיוכיחו בעתיד. כרגע אנחנו צריכים להסתכל על המשחק הקרוב וצריכים לעשות את הדברים טוב יותר".

הרכב משוער: רובי לבקוביץ', דיא לבאבידי, ג'ונתן סיסה, וויסאם רבאח, עידו לוי, איבאילו מרקוב, תמיר גלזר, מוחמד אוסמן, עומר פדידה, גוסטבו מרמנטיני, שובל גוזלן

מנשה זלקה שחקן הפועל חדרה
מנשה זלקה | שלומי גבאי

טריוויה

* בעונה שעברה כל קבוצה ניצחה 0:1 בביתה, ולמעשה לא נרשם ניצחון חוץ מאז חזרתה בארבעת המפגשים של השתיים בליגת העל.

* ניצחון החוץ האחרון של הפועל חדרה על מכבי פתח תקוה היה בנובמבר 1974, אז חגגה 0:3 במשחק במסגרת הליגה הבכירה אותו אירחו המלאבסים בבלומפילד. בסיום אותה עונה ירדה מכבי פתח תקוה לליגה השנייה (הארצית). של מכבי פתח תקוה היה באפריל 1989.

* שני הניצחונות היחידים של מכבי פתח תקוה העונה היו במשחקי בית וכל שלושת הניצחונות של הפועל חדרה היו בחוץ.

* מכבי פתח תקוה מגיעה אחרי שלושה הפסדים רצופים בהם לא כבשה, ואילו הפועל חדרה סופרת כבר ארבעה משחקים וסך הכול 392 דקות ללא שער.

* הפועל חדרה עדיין לא קיבלה פנדל בעידן מנחם קורצקי, ותכף סוגרת שנה ללא כדור עונשין מ-11 מטרים שנשרק לזכותה. האחרון היה בדצמבר אשתקד, אז שובל גוזלן החמיץ מול הפועל באר שבע (בבעיטה חוזרת אחרי החטאה של אונוריודה אודה).

משחקי המחזור ה-11:

שלישי, 19:00: מכבי פתח תקוה – הפועל חדרה
שלישי, 19:30: מכבי נתניה – מ.ס. אשדוד (ספורט1)
שלישי, 20:15: בני סכנין – בית"ר ירושלים (ספורט4)

רביעי, 19:00: הפועל ירושלים – עירוני קרית שמונה
רביעי, 19:30: מכבי תל אביב – הפועל נוף הגליל (ספורט3)
רביעי, 20:15: הפועל באר שבע – הפועל תל אביב (ספורט4)

חמישי, 20:30: מכבי חיפה – הפועל חיפה