Sport1 Banner

הערעור של הפועל תל אביב התקבל, קובי רפואה יוכל לעמוד על הקווים

play
מאמן הפועל תל אביב קובי רפואה | לירון מולדובן
פנדלים, אדומים ופצועים: 0:2 להפועל תל אביב על קרית שמונה 04:28

האדומים יוכלו להעביר את המאמן החדש בבקרת התקציבים, הבקשה של מאור בוזגלו נדחתה: "אין בטוחות לאף שחקן כדורגל בישראל, ובית הדין של ההתאחדות מאשר את זה. בדיחה". ארגון השחקנים: "מצרים על החלטת בית הדין"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל קיבל היום (ראשון) את הערעור של הפועל תל אביב, בהחלטה שאישרה שקובי רפואה יוכל לעמוד על הקווים במשחקים הבאים של הקבוצה. כידוע, הפועל תל אביב לא הצליחה לאשר בבקרת התקציבים את החוזה של רפואה אחרי מינויו למאמן, מאחר ששחקן הקבוצה לשעבר מאור בוזגלו דרש מהבקרה שהנהלת הפועל תל אביב קודם תשלם לו את הסכום שהיא חייבת לו, וביקש שלפני שהיא משלמת למאמן חדש – תשלם לפני כן את חובות העבר שלה.

עם זאת, בית הדין אישר להעביר את המינוי של רפואה בבקרה, ללא העברת הבטוחות למאור בוזגלו ואחמד עאבד. הפועל תל אביב טענה שהקבוצה הגישה ערעור להחלטת הבורר בעניינו של בוזגלו, ולכן היא לא חייבת לשלם כבר כעת. בית הדין קיבל את הטענה של הקבוצה, ולכן הפועל תל אביב גם תוכל למנות רשמית את רפואה ולאפשר לו לעמוד על הקווים, וכך תוכל לצרף שחקנים חדשים ולהתחזק בחלון ההעברות הקרוב של חודש ינואר. כידוע, מאז שרפואה מונה הוא לא יכול היה לעמוד על הקווים, ומי שהדריך במקומו את הקבוצה בניצחונות על מ.ס. אשדוד ועירוני קרית שמונה היה העוזר סלים טועמה.

קובי רפואה מאמן הפועל תל אביב, אודליה פרידמן
מול מכבי פתח תקוה כבר יוכל לעמוד על הקווים. קובי רפואה ביציע בשבת | אודי ציטיאט

במהלך הדיון אמר איציק ניסנוב, הבעלים של הפועל תל אביב: "עד היום כל בוררות שקיבלנו גם שילמנו, ולא כמו שעו"ד אליאס טען. גם לניסו אביטן וגם לברשצקי.לגבי בוזגלו דעתנו שלא מגיע לו כסף. אנחנו לא חייבים לאף אחד שקל. בוזגלו ניצל את הפועל תל אביב, רוצה לפגוע בנו. הוא היה פצוע ולא רצה לעבור ניתוח, הרוויח על כל משחק ששיחק 100 אלף שקל. התקציב אושר ואין לנו כוונה לחרוג מהתקציב בשקל".

לאחר שנשיא בית הדין העליון, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, קבע בהחלטתו כי ערעור הפועל תל אביב התקבל בעקבות הסכמת באי כוח הצדדים וכן הבקרה התקציבית, עו"ד עמית פינס מטעם ההתאחדות לכדורגל ביקש: "שייצאו רגע החוצה הפועל תל אביב והבקרה וינסו להגיע להסכמה יותר פרקטית".

עו"ד עמית פינס, היועץ המשפטי של הממשלה, לא מרוצה ממהחלטה. "אני מבקש שייצאו רגע החוצה הפועל ת"א והבקרה וינסו להגיע להסכמה יותר פרקטית".

בעלי הפועל ת"א טענו: "אין לנו מה להגיע להסכמה , התקציב שלנו כבר אושר". פינס לא הסכים וגם עו"ד שי אליאס מטעמו של בוזגלו התנגד, אבל סטרשנוב קבע: "אין הסכמה, אבל יש פסק דין".

"ההצגה הכי טובה בעיר", כינה היום בוזגלו את הטיפול בתיק, "אין בטוחות לאף שחקן כדורגל בישראל. ובית הדין של ההתאחדות לכדורגל מאשר את זה. בדיחה".

בארגון השחקנים הוציאו הודעה בתגובה ומסרו: "אנו מצרים על החלטת בית הדין. היא פוגעת בשחקני הכדורגל בישראל. היום נפל דבר. כאשר אין בטוחות לשחקנים ומגלגלים את האחריות ליו"ר הבקרה התקציבית שתצטרך לקחת החל מהעונה הבאה 100% בטוחות, שחקני הכדורגל בישראל לא יכולים להרגיש ביטחון. הנהלת הארגון פנתה ליועץ המשפטי שי אליאס ומצטרפת לעמדתו ומאבקו בתיק בוזגלו. ביקשנו מעו"ד אליאס להגיש בקשה לדיון חוזר בהרכב מורחב".

כזכור, באוקטובר קבע הבורר עו"ד עמיאל תגר כי על האדומים לשלם 1.3 מיליון שקל לבוזגלו, שתבע את הפועל תל אביב בשני מיליון שקלים בשל ביטול החוזה עמו בטענה ל"כוח עליון". סכום התשלום שנגזר על המועדון מורכב מהוצאות רפואיות שבהן נשא השחקן אחרי הפציעה והטיפולים שערך לבד, בנוסף לשכר שלא שולם לו עבור העונה שעברה. הפועל תל אביב הייתה צריכה להעביר את כספי הפיצוי עד ה-28 באוקטובר, אבל לא עשתה זאת, כשהיא מקווה לבטל את פסק הבוררות לחלוטין או להפחית את גובה התשלום עד כמה שניתן. הקבוצה חייבת בפסק בורר גם 1.5 מיליון שקל לעאבד.