"באר שבע ללא ספורי תסתדר יותר טוב מאשר מכבי חיפה בלי אצילי"

עומר אצילי | לירון מולדובן

קרב המוחות בין ברק בכר לרוני לוי, המשמעות של שני הכוכבים עבור המוליכות והאם למכבי תל אביב יש עדיין סיכוי להשתחל למאבק האליפות? לפני שלושת משחקי הענק בין הגדולות, אוהד בוזגלו מנתח

(גודל טקסט)

שלושת המחזורים הקרובים צפויים לתת לנו מבט ברור יותר על הצמרת הגבוהה של ליגת העל. אתמול (שני) ניצחה מכבי תל אביב את מכבי פתח תקוה והתבססה במקום השלישי אחרי המוליכה הפועל באר שבע, בזמן שהאלופה מכבי חיפה נמצאת במקום השני והקרב בינה לבין הקבוצה של רוני לוי צמוד ומסקרן. רגע לפני סיומה של השנה האזרחית, פנינו למאמן הכדורגל אוהד בוזגלו על מנת לשמוע את נקודת המבט שלו בנוגע למירוץ האליפות בכדורגל הישראלי. 

3 הגדולות משחקות זו מול זו במחזורים הקרובים. איך אתה רואה את מאבק האליפות? ב"ש יכולה לעשות את זה?
"המאבק יוכרע בשלבים המכריעים של העונה. זאת לא תהיה אליפות חלקה וקלה עבור אחת הקבוצות. יש כאן שתי קבוצות חזקות שנבנו נכון וזאת שתהיה יותר חזקה מבחינה מנטלית היא זאת שתזכה באליפות. באר שבע איכותית בהתקפה ועם שחקני הגנה פנטסטיים במושגים ישראליים. מכבי חיפה עם הגנה חזקה והתקפה קטלנית במושגים ישראליים".

מכבי תל אביב עדיין בתמונה?
"מבחינת סגל שחקנים היא לא נופלת מחיפה ומבאר שבע ובהחלט היתה אמורה להוות צלע מרכזית בממאבק על התואר, אבל נעשו שם יותר מידי טעויות מבחינה ניהולית ומקצועית. יותר מידי זמן בלי מאמן רציני על הקווים. לקחו שם הכל באיזי ולצערם זה נתן יותר מידי פור לקבוצות האחרות. בעיניי, מכבי תל אביב לא תוכל להדביק את הפער, גם מבחינת נקודות וגם מבחינת הקארמה, כי הם עשו מלא שגיאות העונה. מה שכן, אני חושב שאם מכבי תל אביב תנצח בשני המחזורים הקרובים את חיפה ובאר שבע, היא תחזור לתמונה אבל זה לא יספיק לה כי בעיניי לא מגיע לה לזכות בגלל ההתנהלות".

מיטש גולדהאר | קובי אליהו

יש כרגע שני שחקנים שהם מעל כולם. מי יותר חשוב לקבוצה שלו, עומר אצילי או רמזי ספורי?
"אין ספק שספורי בעונה אדירה ובעונה ששמה אותו בטופ של השחקנים בישראל אבל בעיני אצילי כיום הוא השחקן הטוב ביותר בליגה וההשפעה שלו היא אבסולוטית, גם מבחינה סטטיסטית וגם ברמה המקצועית. באר שבע ללא ספורי תסתדר יותר טוב מאשר מכבי חיפה ללא אצילי".

אצילי הצטרף לחיפה בינואר אשתקד והוסיף המון. היא הייתה לוקחת אליפות גם בלעדיו?
"אני לא אוהב שאלות היפותטיות, אבל אענה בכל זאת – אני לא חושב שבלעדיו חיפה היתה אלופה. הסיבה פשוטה. לאליפות יש מרכיבים והמרכיבים הללו הם הגורמים לתהליך ולתוצאה וברגע שאתה מוציא מרכיב מרכזי אז כל ה"מכונה" מתפקדת שונה. אני לא רואה שחקן אחר שהיה נכנס לנעליים שלו".

איך אתה מנתח את המאבק בין ברק בכר לרוני לוי?
"שני מאמנים טובים ורציניים, חזקים בראש והקבוצות שלהם ממושמעות ברמה הגבוהה ביותר. זה קרב מוחות נפלא בין סגנונות שונים. רוני לוי יותר טקטיקן ותבניתי ואילו בכר מאוד מגוון ויצירתי. אין דרך אחת להצלחה לכן כל אחד מהם יוכל להיות אלוף בדרכו שלו אם הכל יתחבר".

אוהד בוזגלו | עומר שפירא

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי