ועדת השחרורים הסכימה לשחרר את יצחק אספה, הפרקליטות תערער

יצחק אספה
יצחק אספה | אבשלום שושני

שחקן מ.ס אשדוד לשעבר, שריצה שנתיים מתוך שלוש שנות המאסר שנגזרו עליו בשל דריסת ארי נשר בן ה-17, הביע חרטה וקבלת אחריות על מעשיו ונמצא "ראוי לשחרור מוקדם". בפרקליטות ביקשו עיכוב ביצוע

(גודל טקסט)

ועדת השחרורים החליטה הבוקר (שני) על שחרור מוקדם של יצחק אספה, כדורגלן מ.ס אשדוד לשעבר שפגע למוות בארי נשר, בנו של במאי הקולנוע אבי נשר בן ה-17, ובחברו שנפצע. כזכור, לאספה לא יוחסה אחריות לתאונה והוא לא הואשם בהריגה. עם זאת, הוא הורשע בהפקרת הנער ובשיבוש הליכים, ונידון בתחילה לארבע וחצי שנות מאסר – עונש שהומתק בהמשך לשלוש שנות מאסר.

ואולם, ועדת השחרורים הורתה היום על הצעד, מפני שהביע חרטה וקבלת אחריות על מעשיו, ולאחר שחברי הוועדה הגיעו למסקנה כי הוא "ראוי לשחרור ומסוכנותו לשלום הציבור פחתה".

התאונה התרחשה בספטמבר 2018. אז שב אספה מבילוי, והתנגש בשני הנערים שנסעו בשדרות רוקח בתל אביב. בינואר 2020 גזר עליו בית המשפט המחוזי ארבע שנות מאסר וחצי, וחודש לאחר מכן הוא החל לרצות את עונשו בכלא חרמון. אספה ערער על העונש, ובאוגוסט של אותה שנה, פסק העליון כי עונשו יקוצר בשנה וחצי, בנימוק שהעונש חורג באופן קיצוני מעונשים שנגזרו במקרים דומים.

יצחק אספה
יצחק אספה | אבשלום שושני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי