רונית תירוש: "לא עובדת אצל מכבי תל אביב, שלא ינחו איך להתנהל"

שחקן מכבי תל אביב מתן חוזז אחרי שספג כרטיס אדום | ברני ארדוב

יו"ר איגוד השופטים ל"הללי אורגינל" ברדיו צפון 104.5FM: "אין דם רע, לא צריכה אותם בשביל שנבדוק את עצמנו, לא מתיימרת להתנשא". וגם: תגובתה להרחקת רז מאיר

(גודל טקסט)

אחרי שבוע סוער במיוחד לאיגוד השופטים, שבא לידי ביטוי בכרטיס הצהוב התמוה שספג שחקן מכבי תל אביב מתן חוזז ובהרחקה של מגן מכבי חיפה רז מאיר במחצית משחק העונה בעקבות אמירות בחדר ההלבשה, יו"ר איגוד השופטים רונית תירוש התראיינה הבוקר (שישי) לתכנית הרדיו "הללי אורגינל" ברדיו צפון 104.5FM.

שחקן מכבי תל אביב מתן חוזז אחרי שספג כרטיס אדום מהשופט אביעד שילוח
קופח. חוזז עם שילוח | ברני ארדוב

כזכור, תירוש ומכבי תל אביב החליפו האשמות בעקבות הכרטיס הראשון מתוך שניים ששלף השופט אביעד שילוח לחוזז ב-1:3 על הפועל ירושלים. הצהובים דרשו שהאיגוד ייתן דין וחשבון על האירוע, בעוד תירוש ראתה בדרישה כחצופה. יו"ר איגוד השופטים הגיבה בנושא ואמרה: "אני לא מרגישה שיש לי דם רע עם אף אחד. הדרישה שלהם שניתן דין וחשבון, נגיד מה עשינו היום ומה מתכוונים לעשות הלאה היא מוזרה. אני לא צריכה אותם בשביל שנבדוק את עצמנו, אנחנו בודקים את עצמנו בכל סיום משחק ומחזור, לא עובדים אצלם ולא צריכים שינחו אותנו איך להתנהל".

"אני לא צריכה להגיש להם דוחות. בשם המחויבות שלנו לציבור עשינו משהו שמעולם לא נעשה באיגוד שלנו או באיגוד שופטים אחר שחבר באופ"א, וזה נושא השקיפות. כשיש אירוע במחלוקת, הוועדה המקצועית דנה ומוציאה את מסקנותיה לציבור, כולל עמדה ומדיניות. כשרואים ששופט שגה אז מחליטים מה לעשות. אי אפשר להתעלם משגיאות".

רונית תירוש יושבת ראש איגוד השופטים
אין דם רע? תירוש | שלומי גבאי

"אין לי בעיה לשבת עם מכבי תל אביב", טענה תירוש, "אין לי דם רע איתם. אפשר להגיד שיש לי דם רע עם הפועל תל אביב כי אמרתי מילה על ניר קלינגר, אמרתי מילה על מכבי תל אביב בגלל הדרישה שלהם, אבל זה לא מייצר דם רע, כל מקרה לגופו ואני מגיבה כאחד האדם. יש הגיון מסוים שמנחה אותי, אני מוכנה ללמוד ולא מתיימרת להתנשא. עושה את מיטב יכולתי כדי להגן על השופטים מהיד הקלה על המקלדת. השופטים מרגישים מחוספסים כדי לא להיפגע. במקרה של אביעד שילוח נחצה קו אדום עם איומים לעבר המשפחה. המשפחות משלמות מחיר מספיק יקר בכך שהשופטים יוצאים לשפוט בשבתות ולעתים גם בחגים".

בנוגע להרחקת רז מאיר על ידי רועי ריינשרייבר ב-1:2 של מכבי חיפה על הפועל באר שבע, תירוש סירבה לפרט מה היא דעתה האישית בנושא לאור העובדה שהסוגייה עדיין לא נפתרה בבית הדין המשמעתי. "מי קבע שריינשרייבר לא ישפוט? הוא משובץ ב-VAR, זה לא פחות חשוב ולפעמים אף יותר חשוב" אמרה תירוש, "לא אדבר על הנושא כל עוד הוא לא יוכרע בבית הדין. ברמה העקרונית, ציבור שרוצה לייחס לעצמו תרבות וערכים מסוימים יבליג על אמירות? אני חושבת שצריכים לשמור על ערכים, השאלה אם העונש היה מידתי או לא תעלה לדיון".