אם יש לך שמש: על ההתנהלות הבעייתית של עידן שמש

play
לא נמצא בתוכניות של זיו אריה. עידן שמש | ברני ארדוב
עם שני שערים בתוספת הזמן ותקרית שיפוט ביזארית: מכבי תל אביב גברה 1:3 ע 04:23

עידן שמש הפך העונה לשחקן שהשם שלו מלווה כל אייטם על הפועל ירושלים, בדרך כלל מהכיוון של ביקורת על כך שאינו משחק יותר. לגיטימי שפרשנים ואוהדים יחשבו כך, אבל כשהשחקן לוקח זאת למקום ששם אותו מעל למועדון, זה ממש לא לגיטימי

(גודל טקסט)

מתחילת העונה, בכל שיח על הפועל ירושלים, עידן שמש תופס את התפקיד המרכזי. פרשנים חושבים שהוא צריך לפתוח בהרכב, חלק נכבד מאוהדי הקבוצה חושב כך, הוא עצמו מרגיש כך, אך מכאן ועד הסיטואציה שנוצרה סביבו המרחק הוא גדול. איכשהו עידן שמש, חלוץ דרג ב' במקסימום בכדורגל הישראלי, הפך את עצמו לנושא השיחה המרכזי בהפועל ירושלים השנה מדי שבוע, נושא שיחה שמייצר מאחורי הקלעים המון מתיחויות, אי שקט ותסכול כלפיו , גם מצד חבריו לקבוצה.

לא במקרה עידן שמש ביקש לעזוב את הקבוצה. לשחקן יש הצעה מהפועל אום אל פאחם לשנה וחצי בשכר גבוה ובאנרגיות שיצר סביבו בהפועל ירושלים הוא מבין שעדיף לו לעזוב. יחד עם זאת, להפועל ירושלים יש את השיקולים שלה. גם ראשי המועדון היו מעדיפים ששחקן שמייצר כל כך הרבה שליליות סביבו לא יהיה חלק מהמועדון. אלא שיש רצוי ויש מצוי, ובשוק שבו קשה מאוד לצרף שחקנים איכותיים בינואר, ישראלים וזרים, הוא לא ישוחרר עד אשר תמצא הקבוצה חיזוק מתאים לחלק הקדמי, אם בכלל.

עידן שמש שחקן הפועל ירושלים
מי מייצר את הרעש סביבו? עידן שמש | ברני ארדוב

הבעיה של עידן שמש היא שהוא התבלבל מעט. זה לגיטימי שפרשנים ואוהדים מצדדים בו, הבעיה שהוא והסביבה הקרובה אליו לקחו את זה למקום לא נכון, מקום בו בהתנהלות שלו הוא גם נשרף במקומות אחרים, כאשר ההצעה הכי טובה שיש לו היא מהליגה הלאומית. מאמן בליגת העל שהתעניין בצירוף שמש בחלון הנוכחי אמר השבוע: "רציתי אותו, אבל אני לא יכול להבטיח לו הרכב, תראה מה קורה איתו בהפועל ירושלים".

וזה כל הסיפור. אם כל הרעש סביב עידן שמש היה מוצדק, הוא היה צריך להחזיק היום לפחות 3-4 הצעות אטרקטיביות מליגת העל, ליגה שבה כמעט כל הקבוצות משוועות לחלוץ בחלון ההעברות. אבל החלון הזה הוכיח כמה עידן שמש התבלבל ולקח את כל מה שקורה סביבו למקום לא נכון. הוא חלוץ טוב, שווה גולים, אבל מה לעשות, לא תמיד שווה הרכב עבור המאמן. וזה לא שעידן שמש לא משחק בהפועל ירושלים, אמנם הוא לא פותח ברוב המשחקים, אך משותף כמעט בכל משחק.

אייל גולסה שחקן מכבי תל אביב מול וויליאם אגאדה שחקן הפועל ירושלים
טבעי שאגאדה ישחק לפני עידן שמש | ברני ארדוב

ברגע שמאמן מחליט לפתוח עם חלוץ אחד, טבעי שוויליאם אגאדה ישחק לפניו. עבור מאמן הוא חלוץ יותר דומיננטי, עוזר בצדדים, משחק עם הגב לשער. כל מאמן ושיקוליו. ושוב, זכותו של עידן שמש לא להסכים להיות על הספסל ולהמשיך הלאה, אך לא זכותו להיות חלק מהפסטיבל שליליות שנוצר סביב שיתופו – הלחץ של הקהל, הקללות למאמן, ההתנהלות מול הגורמים המקצועיים במועדון, לכל דבר יש דרך, ועידן שמש איפשהו הלך לאיבוד בדרך.

בסופו של יום, הפועל ירושלים לא עוד מועדון עבורו, הוא עבר עם המועדון הרבה דברים. בליגה הלאומית המועדון צירף אותו בתקופה רעה שלו ובסך הכל שני הצדדים עזרו אחד לשני להגשים מטרות.

זיו אריה, מאמן הפועל ירושלים
זיו אריה, מאמן הפועל ירושלים | דני מרון

גם ברמת המאמן. בהפועל ירושלים לא מתים על תקשורת, זיו אריה עוד יותר אך הוא נאלץ תמיד להיות בפרונט ולספוג הכל כי הוא חייב. ועדיין, זה המאמן שעלית איתו ליגה, שנתן לך את הבמה להחזיר את השם שלך לעניינים בעונה שעברה, יש לו הרבה כבוד אליך, אתה רואה איזה עליהום הוא עובר מדי שבוע – מהקהל ובתקשורת, המינימום שאתה יכול לעשות זה לכבד ולהוריד את הלהבות.

צריך לזכור כי בסוף כל הסיטואציה הזו, עידן שמש עדיין שחקן הפועל ירושלים וייתכן שבסופו של דבר גם יישאר עד לסיום העונה. אם זה יקרה, הוא יצטרך אותה והיא אותו, וכדי שהשידוך יחזור להצליח הוא חייב להוריד את הלהבות סביבו ולגרום לשקט. אם ישוחרר ויירד ללאומית, זה לגיטימי, אבל בכל מקרה עדיף שזה ייעשה מתוך אווירה בריאה ונכונה ולא לסיים בהפועל ירושלים ללא דרך חזרה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי