מרטינס יפתח בהרכב הפועל באר שבע, בכורה לעידו שחר במכבי פתח תקוה

play
יוג'ין אנסה, הפועל באר שבע | ברני ארדוב
שער מופלא לאצילי, 1:2 למכבי חיפה על הפועל באר שבע במשחק העונה 04:43

הפועל באר שבע רוצה להתחיל רצף חדש במשחק החוץ (א', 20:15, ספ'4): רוני לוי צפוי לחזור לשני בלמים, חטואל ואנסה תורגלו בהרכב. קלינגר בונה על המצטרף הטרי: "התחלנו תהליכים בקבוצה"

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקוה

אחרי 11 משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון, מכבי פתח תקוה תארח מחר (ראשון, 20:15, ספורט4) את הפועל באר שבע ותנסה להשיג שלוש נקודות יקרות. שתי הקבוצות הוגרלו למפגש כפול גם ברבע גמר גביע המדינה, כך שיהיה מעניין לראות את הקרב הראשון מבין שלושה הצפויים להן. בשבוע שעבר השיגה נועלת הטבלה נקודה בחוץ מול הפועל חיפה ובמועדון מאמינים שאפשר להפתיע ואפילו לנצח את סגנית המוליכה.

ניר קלינגר יחסר את דניאל פלשר המוצהב ואת ניקו אולסק הפצוע, אך לעומתם יקבל בחזרה לסגל את איתן אזולאי, שסיים לרצות עונש הרחקה ואת מוחמד עוואד, שמתאושש מפציעה בשרירי מפשעה. עידו שחר, שהגיע כמושאל ממכבי תל אביב, אמור לערוך בכורה בהרכב.

"התחלנו תהליכים בקבוצה, כדי לעשות סוויץ' ולהתניע תהליך חיובי", אמר המאמן. "התחלנו את התהליך בגביע המדינה, המשכנו במשחק עם הפועל חיפה ובד בבד, אנחנו גם מצרפים שחקנים חדשים כדי לעבות ולמלא את הסגל, עם כל הצהובים, פציעות וענייני הקורונה. אנחנו יודעים שמצפה לנו משחק סופר קשה, אבל אנחנו בהחלט מוכנים, חיוביים והמצב ברור לנו. אנחנו צריכים לעשות את החשבון שלנו, ולהתמקד בעצמנו ובאיך אנחנו מתחילים לטפס מעלה"

ארד בר הוסיף: "כמובן שמצפה לנו משחק קשה נגד אחת הקבוצות הטובות בליגה, אבל אנחנו מבחינתנו נבוא לעשות את הכי טוב שלנו וננסה לנצח את המשחק הזה ולקחת שלוש נקודות. לא חושבים על המשחק שהיה בטרנר בסיבוב הקודם, מה שהיה נגמר ואנחנו מתרכזים רק במשחק הקרוב. הקהל מאוד חשוב לנו ומאוד חשוב שהוא יבוא וייתן לנו את הדחיפה, במיוחד במצב הבעייתי שלנו. קוראים לאוהדים לבוא ולדחוף אותנו, לעשות תוצאה טובה".

ארד בר, שחקן מכבי פתח תקוה
הרצף השלילי יסתיים? בר | אריאל שלום

הפועל באר שבע

אחרי שני הפסדי הליגה למכבי חיפה ולמכבי תל אביב, בהפועל באר שבע חייבים 3 נקודות במשחק החוץ מול מכבי פתח תקוה (ראשון, 20:15, ספורט4) כדי לא לתת למכבי חיפה לדהור לאליפות קלה במיוחד. עד צמד המשחקים האחרונים בליגה, הפועל באר שבע רשמה 16 משחקים ללא הפסד והיא תנסה להתחיל מחר סדרה חדשה.

רוני לוי ביקש מהשחקנים לשכוח מהמשחקים האחרונים ולהתרכז במשחק מחר כשבהפועל באר שבע משוכנעים שהמלאבסים הרבה יותר טובים מהמיקום האחרון בטבלה בו הם נמצאים. המאמן אמר לקראת המשחק: "יוצאים למשחק חוץ קשה מול קבוצה שנלחמת על החיים שלה. אנחנו מכבדים ומעריכים אותה, אבל יש לנו את הרצונות שלנו. אנחנו רוצים לחזור לנצח, לשחק כדורגל טוב ולשמח את הקהל שלנו. הקפטן מיגל ויטור: "ברור שאנחנו מאוכזבים אחרי משחק הבית האחרון, אבל הדבר הטוב בכדורגל הוא שיש משחק נוסף כדי לשנות מומנטום ואת מצב הרוח. אנחנו עובדים קשה כדי לחזור למסלול הניצחונות. זה הכדורגל: יש רגעים שאתה למעלה ורגעים שאתה מעט למטה וצריך לעלות בחזרה".

אחרי משחקים רבים בהם שיחק עם חמישה שחקנים בקו האחורי, יחזור רוני לוי לצמד בלמים ויפתח עם מיגל ויטור וחאתם עבד אלחמיד. איאד אבו עביד שיצא שלילי לקורונה, צפוי לפתוח כמגן ימני והלדר לופס שסיים שבוע קורונה יחזור להרכב. בקישור צפוי הפורטוגלי אנדרה מרטינס לפתוח לראשונה בהרכב אחרי שעלה כמחליף במשחק הבכורה מול מכבי חיפה. בחלק הקדמי צפוי לוי לתת הזדמנות לרותם חטואל ויוג'ין אנסה שלא פתחו זמן רב ב-11. איתי שכטר בספק רב למחר בשל רגישות בשרירי המפשעה. איתן טיבי, דנילו אספרייה ודוידה פטרוצ'י מאומתים לקורונה ולא יהיו בסגל.

אנדרה מרטינס שחקן הפועל באר שבע
כשל מנטלי. שחקני באר שבע אתמול | מאור אלקסלסי

טריוויה

* בסיבוב הראשון של העונה שעברה ניצחה מכבי פתח תקוה 1:2 את הפועל באר שבע שאירחה אותה בטדי, ובכך קטעה רצף של 26 משחקים ללא ניצחון מולה. בבית, לעומת זאת, המלאבסים לא ניצחו מאז ה-0:3 בספטמבר 2009, עם צמד של טל בן חיים ושער של עומר בוקסנבוים, כשעל הקווים עמד רוני לוי.

* ב-13 המפגשים שאירחה מכבי פתח תקוה מאז, היו תשעה ניצחונות לבאר שבע ועוד ארבע תוצאות תיקו.

* מכבי פתח תקוה קטעה במחזור הקודם רצף של שישה הפסדים, אבל צברה רק שתי נקודות מ-33 האחרונות. הפעם הקודמת שרשמה 11 משחקים ללא ניצחון הייתה בשלהי עונת 2007/08, ואז קטעה את הרצף עם 0:1 ביתי על הפועל כפר סבא.

* הפועל באר שבע מגיעה אחרי שני הפסדי ליגה. שלושה רצופים לא היו לה מאז אפריל-מאי 2019.

* רוני לוי מעולם לא הפסיד למכבי פתח תקוה במשחק חוץ כמאמן. שני הפסדי הליגה היחידים שלו היו עם מכבי חיפה בבית (פעמיים 1:0) ועם בית"ר ירושלים הפסיד בפנדלים ברבע גמר הגביע בנתניה לפני כשנתיים.

משחקי המחזור ה-19:

שבת, 15:00: הפועל נוף הגליל – הפועל חיפה (ספורט4)
שבת, 17:20: מכבי תל אביב – מכבי נתניה (ספורט4)
שבת, 18:00: הפועל חדרה – עירוני קרית שמונה
שבת, 19:50: מכבי חיפה – הפועל ירושלים (ספורט4)

ראשון, 19:00: בני סכנין – מ.ס. אשדוד
ראשון, 20:15: מכבי פתח תקוה – הפועל באר שבע (ספורט4)

שני, 20:30: בית"ר ירושלים – הפועל תל אביב