מכבי חיפה תנסה להתאושש על חשבון נתניה: "חשוב לא לאבד את הדרך"

play
דולב חזיזה שחקן מכבי חיפה עם עומר אצילי, נטע לביא | דני מרון
שני אדומים, שני שערים: מכבי חיפה נעצרה ב-1:1 נגד הפועל ירושלים 05:30

אחרי התיקו המפתיע מול הפועל ירושלים, האלופה תתארח בנתניה ללא פלאניץ' ואבו פאני המושעים. גולדברג ולביא עשויים לפתוח. בכר: "מקווה שנחזור לעצמנו". יובל אשכנזי יפתח מול האקסית (ראשון, 20:30)

(גודל טקסט)

מכבי נתניה

מכבי נתניה מרוחקת כרגע נקודה אחת בלבד מהמקום החמישי והשישי ובמועדון מאמינים שאפשר להוציא נקודות גם נגד הירוקים שמגיעים פייבוריטים למשחק. המאמן בני לם, שיחסר את פארפה גיאגון הפצוע, צפוי להמשיך במערך של ארבעה שחקני הגנה, עם רז שלמה ועומרי גנדלמן בעמדות הבלמים. מקומם של עדן קארצב, אביב אברהם ויובל אשכנזי בקישור מובטח והמאמן מתלבט האם לפתוח עם יניב מזרחי כחלוץ, או להעדיף את בוריס אנו, בקישור מעובה יותר.

"אנחנו נמצאים בתקופה מצוינת, יש אווירה טובה והשחקנים גם מתאמנים טוב", אמר המאמן בני לם לקראת המשחק. "רואים את זה במגרש, בשני המשחקים האחרונים מול בני סכנין ומכבי תל אביב. אנחנו משחקים נגד שלוש הגדולות, אבל מגיעים בלי רגשי נחיתות. מכבי חיפה קבוצה מצוינת ואני לא צריך להרחיב גם על כמות השערים שהיא הבקיעה. אנחנו נבוא ונראה את נתניה. הקהל יכול להתגאות בקבוצה שלו ואנחנו באים לנצח את המשחק"

על התחושות אחרי המשחק נגד מכבי תל אביב: "במשחק האחרון אנחנו מרגישים שהפסדנו שתי נקודות. אני לא חזיר ויכול להיות שאם היו שואלים אותי לפני המשחק הייתי אומר שתיקו זה גם טוב, אבל באופן כללי הפסדנו שתי נקודות ואנחנו רוצים להביא אותן מול מכבי חיפה".

שחקן מכבי נתניה יניב מזרחי, לפני שחקן מכבי חיפה בוגדן פלאניץ'
עשוי לפתוח בהיעדרו של פארפה גיאגון. יניב מזרחי | ברני ארדוב

מכבי חיפה

במכבי חיפה השלימו את ההכנות למשחק מחר (ראשון, 20:30) נגד מכבי נתניה, כאשר המאמן ברק בכר יצטרך להסתדר ללא כמה משחקני המפתח שלו, בראשם בוגדאן פלאניץ' ומוחמד אבו פאני. מי שהתאמנו היום הם שון גולדברג וחוסה רודריגס. הבלם התאמן גם אתמול וההערכה שיפתח בהרכב אך החלטה סופית תתקבל רק לקראת המשחק. לגבי הספרדי עדיין לא התקבלה החלטה סופית, אך ההערכה שלא יהיה בסגל. מי שצפוי לפתוח בהרכב הוא נטע לביא שתורגל ב-11.

בכר עצמו דיבר לפני האימון המסכם על המשחק מחר וגם על המשחק מול הפועל ירושלים שהסתיים בתיקו 1:1. "אנחנו אחרי משחק לא טוב אמרתי לשחקנים שאחרי עשרה משחקים עם נצחונות ואיכות ויכולת טובה אפשר גם לא לנצח אבל חשוב לא לאבד את הדרך ואם דברים לא הולכים אז לא צריך להיכנס לעצבים ולדברים שלא היו צריכים להיות", אמר בכר, "אין לי ספק שהשחקנים הבינו את זה ונחזור לעצמנו. אני יודע שהקהל התאכזב ובצדק, ואין לי ספק שהוא יבוא לנתניה ויעזור לנו לחזור למסלול הנצחונות.

נטע לביא שחקן מכבי חיפה
נטע לביא שחקן מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

טריוויה

* 131 מפגשים היו בין הקבוצות בליגה הבכירה, כשמכבי חיפה מובילה 38:64 בניצחונות ועוד 29 משחקים לא הוכרעו.

* שמונת המפגשים האחרונים בין הקבוצות הסתיימו בניצחונות של מכבי חיפה – שבעה בליגה ואחד בגביע הטוטו.

* מכבי נתניה אפילו לא כבשה לרשת מכבי חיפה בליגה מאז מאי 2019 (חמישה הפסדים על האפס) .

* מכבי נתניה לא ניצחה את מכבי חיפה בבית מאז אפריל 2012, כאשר חן עזרא קבע 0:1 בקופסה בדקה ה-79.

* הירוקים נעצרו אחרי 10 ניצחונות רצופים עם ה-1:1 הביתי מול הפועל ירושלים, אבל לא הפסידו ב-14 המחזורים האחרונים וכבשו בכל משחק מאז הביקור הקודם בנתניה (0:0 מול הפועל חדרה במחזור הפתיחה של העונה).

* נתניה מגיעה אחרי שבעה משחקים ללא הפסד: שלושה ניצחונות של 0:1 ועוד ארבע תוצאות תיקו.

משחקי המחזור ה-20:

שבת, 15:00: הפועל ירושלים – הפועל באר שבע (ספורט1)
שבת, 17:30: מ.ס. אשדוד – מכבי תל אביב (ספורט1)
שבת, 18:00: הפועל נוף הגליל – מכבי פתח תקוה
שבת, 19:50: הפועל חיפה – בית"ר ירושלים (ספורט1)

ראשון, 20:00: הפועל תל אביב – הפועל חדרה (ספורט1)
ראשון, 20:30: מכבי נתניה – מכבי חיפה

שני, 20:00: עירוני קרית שמונה – בני סכנין