הפועל תל אביב מידרדרת, טועמה: "הפסד שלא ישפיע בדרבי"

play
עוזר מאמן הפועל תל אביב סלים טועמה | מאור אלקסלסי
השני ברציפות: בני סכנין גברה בבית 0:1 על הפועל תל אביב 02:48

לפני שרשרת המשחקים נגד המוליכות, האדומים שוב הפסידו. איינבינדר: "קבלת החלטות רעה". סילבס: "ניצחון במשחק סופר קריטי"

(גודל טקסט)

חגיגות גדולות בבני סכנין, אכזבה ולחץ עצומים בהפועל תל אביב. שער של פאהד באיו הפריד היום (שבת) בין הקבוצות כשסכנין גברה 0:1 על הקבוצה של קובי רפואה – שהיום היה מורחק וצפה במשחק מהיציע באצטדיון דוחא. הקבוצה המקומית רשמה ניצחון שני ברציפות והתקרבה לפלייאוף העליון, בעוד הפועל תל אביב הפסידה בפעם השנייה ברציפות לפני שרשרת המשחקים הקשים נגד מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע.

"אני לא חושב שהיום הגיע לנו להפסיד", אמר סלים טועמה שעמד על הקווים במקום קובי רפואה המורחק, "באנו כמו שצריך, הגענו לכמה מצבים, אבל לא הצלחנו להבקיע וספגנו סתם גול. אני חושב ששיחקנו טוב והיינו שווים לפחות נקודה. עד עכשיו עבד מצוין ועם כל הכבוד, קורה שיש משחק פחות טוב. שיחקנו היום יותר טוב מאשר בהפסד לחדרה, אבל לא היינו מספיק חכמים בחלק האחרון בהתקפה. המצבים הנייחים לא היו כל כך טובים, אין מה לעשות, זה הכדורגל ולפעמים לא הולך".

טועמה אמר לקראת השבוע הבא: "אני מזכיר שגם בדרבי הקודם באנו אחרי הפסד לסכנין, נלחמנו ועשינו תוצאה טובה. ההפסד הזה הוא לא מה שישפיע בדרבי, קובי יכין את הקבוצה כמו שצריך ונבוא לתת הכל. כולם יודעים את החשיבות".

הקפטן דן איינבינדר: "התחלנו לא טוב, לא היינו מספיק אגרסיביים ולא החזקנו מספיק בכדור. בחצי השני של המחצית הראשונה הגענו למצבים טובים, אבל קבלת ההחלטות שלנו הייתה פחות טובה, קיבלנו שער מהתקפת מעבר ולא הצלחנו לחזור מהפיגור. מאוד רצינו לקחת נקודות פה ולהמשיך במומנטום הדי טוב מהמשחקים הקודמים".

איינבינדר המשיך: "יש משחקים בליגה שהם באמת גדולים, במיוחד דרבי. לא משנה איך הקבוצות מגיעות, המצב בטבלה והמומנטום, זה משחק עם הרבה יוקרה ומאוד חשוב לאוהדים. היו היום טעויות, נלמד מהן ונתחזק כדי להגיע לדרבי הכי מוכנים ולשמח את האוהדים שלנו".

חיים סילבס המרוצה אמר בסיום: "זה משחק סופר קריטי. הגענו מאוד מוכנים, 20-25 דקות ראשונות שלטנו. התכנית הייתה לדחוק את הפועל לשער שלה ולעלות ליתרון מוקדם יותר. אחר כך הם קצת השתלטו ודווקא בדקות האלה הצלחנו לגמור את המחצית עם שער נהדר. במחצית השנייה המשחק הלך לטובתנו, נתנו להם יותר את הכדור ויצאנו להתקפות מעבר ומצבים טובים. המשחק הזה סופר חשוב, גם הפועל תל אביב נאבקת איתנו על הפלייאוף העליון. גאה במאמץ של כולם וסוף סוף ניצחון ראשון בדוחא. אני מרוצה".

על הניצחון השני ברציפות וההתקרבות לפייאוף העליון: "לא רוצה לקחת קרדיט, זה לא נכון ולא ראוי. נבנתה פה מלכתחילה קבוצה טובה, שרון מימר עשה אחלה עבודה וסכנין הייתה באזורים האלה רוב העונה. היה איזשהו משבר ונדרש טיפה לאסוף את הסגל וקצת ביטחון, היו שבועיים קריטיים והיום אנחנו בסגל מלא, אחרי חיזוק – ושאפו להנהלה על העניין הזה".

בירם כיאל: "קודם כל חשוב לנצח, במיוחד בבית. כל הקבוצה עשתה משחק בגישה מאוד טובה, התחלנו טוב. גם המחליפים נתנו את הכל. המשחק הזה היה חשוב, בחזרה הביתה לתת לאוהדים לשמוח אחרי תקופה לא פשוטה. הראינו שאנחנו ביחד, חדר ההלבשה חזק. אני יכול לסכם את התקופה הקשה בהמון מורחקים, פצועים ושחקנים שטסו לאליפות אפריקה. הבסיס טוב וחזק, זה 0:1 קטן-גדול ואנחנו ממשיכים הלאה".

על השינוי תחת סילבס אמר כיאל: "חיים עוזר לנו המון, אבל בקבוצה מי שמנהיג הוא בדרך כלל המאמן. שרון מימר בנה קבוצה מאוד חזקה, לא ניכנס כרגע לעזיבה שלו. חיים הגיע עם המון רעיונות חדשים, זה נתן לנו אנרגיות חדשות ומשהו אחר לחשוב. אני שמח שנותנים את התוצאות על הדשא, נלחמים אחד בשביל השני ורצינו לנצח בבית בשביל הקהל הזה, כי גם בימים פחות טובים – השנה הוא מראה שהוא לצדנו וזה כיף".

במחזור הבא הפועל תל אביב כאמור תארח את מכבי תל אביב לדרבי תל אביבי, בעוד בני סכנין תתארח אצל הפועל חיפה לעוד קרב על מקום בפלייאוף העליון.