באר שבע "רוצה להשאיר את החלום בחיים". כאב ראש לבן שמעון

סגנית המוליכה יוצאת לי"א (שבת, 17:30, ספורט3), שכטר ורוקאביציה צפויים לפתוח ביחד וסולומון תורגל על חשבון לופס. מכת פציעות אצל המארחת

(גודל טקסט)

מ.ס. אשדוד

כאב ראש גדול לרן בן שמעון לקראת המשחק מחר מול הפועל באר שבע. השוער יואב ג'רפי ימשיך להיעדר בשל פציעה ואליו יצטרף טימותי אוואני שהורחק מול מכבי חיפה. באשדוד קיוו להכשיר את חמודי כנעאן וגיל כהן שהיו פצועים, אבל שניהם עדיין גבוליים למחר. כנעאן ערך היום אימון מלא ומרגיש טוב, אבל בן שמעון עדיין חושש לפתוח איתו ויחליט רק מחר. אם המאמן ישמור על כהן מחשש להחמרת הפציעה, ג'ורג' דיבה עשוי לפתוח בהרכב. מלבד ההתמודדות עם הפציעות, רב"ש יבצע כמה שינויים ובין היתר יספסל את קני סייף ולורנס אופורי שהיו חלשים מאוד בתבוסה בחיפה.

הרכב משוער: סהר חסון, זוהר זסנו, ננאד צבטקוביץ', גיל כהן, קמאהני מונטרי, פיראס אבו עקל, עטאא ג'אבר, מוחמד כנעאן, עוז בילו, גל קעטבי, דימיטריוס דיאמנטקוס.

דימיטריס דיאמנטקוס שחקן מ.ס. אשדוד מתחמם
בחוד האשדודי. דיאמנטקוס | דני מרון

הפועל באר שבע

אחרי ההפסד הביתי למכבי נתניה והשבוע המתוח בעקבותיו, תגיע מחר (שבת, 17:30, ספורט3) הפועל באר שבע לאיצטדיון הי"א כשכל תוצאה מלבד ניצחון תרחיק אותה משמעותית ממאבק האליפות. הקבוצה מבירת הנגב תחסר את רמזי ספורי ורותם חטואל המוצהבים. דור מיכה יצטרך לקחת פיקוד על הקישור במטרה להניע את הקבוצה שעשויה לחזור ולשחק במערך של שלושה בלמים ושני שחקני כנף, שיתבקשו כל הזמן לתקוף. על סמך האימון הבוקר, בכנף שמאל במערך של חמישה בהגנה יעלה אביב סולומון ולא הלדר לופס הפורטוגלי.

"אין לנו ברירה. אם אנחנו רוצים להיות בקשר עין עם מכבי חיפה, צריך לקחת שלוש נקודות באשדוד. זו הדרך להשאיר את חלום האליפות בחיים", אמרו הבוקר בהפועל באר שבע. המאמן רוני לוי עשוי לעלות מחר עם ניקיטה רוקאביצה ואיתי שכטר יחד.

"נעשה הכול כדי לחזור עם ניצחון", אמר לוי, "נשתדל לעשות את כל מה שהביא את הקבוצה למקום בו היא נמצאת. המסר שלי לשחקנים הוא מאוד ברור: חייבים להיות מגובשים, מאוחדים ומלוכדים, להרים את רמת המשחק שלנו".

הרכב משוער: עומרי גלזר, דנילו אספרייה, איתן טיבי, מיגל ויטור, חאתם עבד אלחמיד, אביב סולומון, מריאנו באריירו, אנדרה מרטינס, דור מיכה, איתי שכטר, ניקיטה רוקאביצה.

דור מיכה, שחקן הפועל באר שבע
הזדמנות להותיר חותם. מיכה | ברני ארדוב

טריוויה

* מ.ס. אשדוד לא הפסידה להפועל באר שבע בחמשת המפגשים האחרונים. היא ניצחה שלוש פעמים ברציפות ולאחר מכן היו שתי תוצאות תיקו, כולל 1:1 בטרנר בסיבוב הראשון העונה.

* ניצחון הליגה האחרון של הפועל באר שבע באשדוד היה באוקטובר 2017, אז מהראן ראדי וצמד של אנתוני וואקמה הפכו ל-1:3 אחרי שער יתרון של מאוריסיו.

* כל 24 המשחקים האחרונים בין הקבוצות הניבו שערים, מאז ה-0:0 בווסרמיל בנובמבר 2012. חאתם עבד אלחמיד פתח אז בהרכב אשדוד.

* מאז ה-1:1 בבאר שבע, כל 12 משחקי הליגה האחרונים של מ.ס. אשדוד הגיעו להכרעה: שישה ניצחונות ושישה הפסדים.

* כך גם מבחינת הפועל באר שבע: כל 12 משחקי הליגה האחרונים מאז אותו 1:1 הוכרעו, כאשר היא ניצחה תשעה והפסידה שלושה.

משחקי המחזור ה-22:

שבת, 15:00: מכבי נתניה – הפועל ירושלים (ספורט3)
שבת, 17:30: מ.ס. אשדוד – הפועל באר שבע (ספורט3)
שבת, 18:00: הפועל נוף הגליל – הפועל חדרה
שבת, 20:00: הפועל תל אביב – מכבי תל אביב

ראשון, 19:00: הפועל חיפה – בני סכנין
ראשון, 20:15: בית"ר ירושלים – מכבי פתח תקוה (ספורט2)

שני, 20:15: עירוני קרית שמונה – מכבי חיפה (ספורט1)

עוד באותו נושא: הפועל באר שבע, מ.ס. אשדוד