"אני נגד אלימות של שוטרים, אבל גם נגד התגרויות בשוטרים"

play
תצלומי המשטרה של כלי הנשק שנתפסו ברשות אוהדי הפועל תל אביב | אתר רשמי, משטרת ישראל
תגובת משטרת ישראל לאלימות המשטרתית במשחק בין מכבי חיפה לבין הפועל תל אביב 03:01

בתכנית הספורט של 103FM עם רון קופמן ואריה מליניאק עסקו בהרחבה באירועים האלימים במשחק בין מכבי חיפה להפועל תל אביב: "צוחקים לשוטרים בפרצוף, אבדה ההרתעה"

(גודל טקסט)

בתכנית הספורט של 103FM עסקו הערב (שלישי) בהרחבה באלימות המשטרתית שהופגנה נגד אוהדי הפועל תל אביב, אתמול בכרמל במשחק נגד מכבי חיפה.

מגישי התכנית רון קופמן ואריה מליניאק אמנם לא נכחו במגרש, אלא רק צפו בסרטונים המזעזעים ובתמונות הקשות, אך בפתח התכנית טען מליניאק: "זו תופעה שצריכה להיעלם מהמגרשים. לא נעים לי לומר, אני נגד אלימות, אבל אנחנו בוגרים של אוניברסיטת הפשע – אתה לא ישבת ב'מכתש' כשדקרו?", שאל את קופמן והמשיך, "אני נגד אלימות של שוטרים, אבל גם נגד התגרויות בשוטרים. לצערי, ולא משנה הסיבה, היו התגרויות במשטרה. יש אנשים באים למגרשים בשביל להתגרות במשטרה".

קופמן השיב: "אז תעצור אותם. למה נערים בני 16-17 צריכים לחטוף מכות רצח והם בכלל לא קשורים לאירוע?". מליניאק ענה: "כשחוטבים עצים, עפים שבבים. אני לא מצדיק, אבל זה קורה. הבעיה היא לא שהמשטרה מרביצה למישהו ביציע, אלא שהיא איבדה את ההרתעה ולכן מעזים לצחוק לשוטר בפרצוף".

לסיכום אמר קופמן "סיקרתי הפגנות ואני רואה מה קורה באיו"ש, בגשר המיתרים, בבני ברק ובכביש 4 – שם המשטרה, אולי זו פקודה, מתנהגת באופן יחסי הרבה יותר טוב לקהל המתפרעים. אני מסכים שיש אנשים שמגיעים להתגרות, אבל יודעים מי הם, הם לא באים בפעם הראשונה, צריך לעצור אותם".

במהלך התוכנית, בין המרואיינים שעלו היה גם מפקד תחנת חיפה, סגן ניצב חיים אזרד שלטענתו "זיהינו במצלמות שעוקרים כיסאות ומשליכים כיסאות לעבר האוהדים של מכבי חיפה, ומאחר שחברת האבטחה לא השתלטה, שלחנו שוטרים".

בתוכנית גם התראיין אוהד הפועל תל אביב ליאור שלתיאל, שנכח אתמול במשחק בחיפה שסיפר על האלימות המשטרתית שהוא וחבריו סבלו ממנה: "מה שקרה זה שעמד שם בן אדם, אוהד, בן 60, אולי 70, עומד במקום עם ידיים למעלה, קיבל דחיפה מיס"מניק. אני צעקתי ליס"מניק 'תעזוב אותו, חתיכת אפס', תעצור אותי. אתה לא יכול לתת לי אגרוף לפנים. אני חטפתי אגרוף מיס"מניק בגלל הדבר הזה".

בנוסף עלה לשידור גם רועי בלו, אוהד נוסף של הפועל תל אביב, תלמיד תיכון שאמר: "היה מתח גבוה בין השוטרים לקהל של הפועל, גם בכדורסל. אני לא בא בשביל לריב עם השוטרים או לעשות בלגן ולריב עם אוהדים. אני בא בשביל ליהנות מהספורט, ובאסה שככה צריך לחזור ממשחק. יצאתי מהשער בשריקת הסיום וכמה דקות אחרי זה התחילו דחיפות בין שוטרים לאוהדים, אני זוכר שהייתי בטלפון עם הגב לשער ותוך כמה שניות הרגשתי מכה חזקה בגב כי עף עליי אוהד. זה היה ממש מחוץ לשער K, הסתובבתי אחרי שראיתי את האוהד נופל והשוטרים כנראה חשבו שאני רוצה לתקוף אותך וארבעה מהם שחררו לי בעיטות לבטן, לרגליים ואם היו יכולים גם היו בועטים לי בראש".

המשחק הבא של הפועל תל אביב ייערך ביום שבת באצטדיון בלומפילד נגד הפועל באר שבע, ויהיה מעניין לראות אם יעבור בשלום בכל הנוגע ליחסי האוהדים וכוחות המשטרה. כולנו תקווה שכן.