"לכל אורך הדרך האמנו שזיו אריה הוא האיש הנכון להשאיר אותנו בליגה"

play
זיו אריה מאמן הפועל ירושלים | ברני ארדוב
אגאדה כבש, שער נפסל לינון אליהו: הפועל י-ם שרדה ומכבי פ"ת בלאומית 03:58

שי אהרון, המנהל המקצועי של הפועל ירושלים, בראיון ל-103FM אחרי ההישארות: "הייתה הקלה. זה לא הישג, אלא עמידה ביעד. זמן ההתאקלמות בליגת העל לקח יותר זמן ממה שציפינו".

(גודל טקסט)

אחרי שבילתה עונה שלמה במאבקי הישרדות, הפועל ירושלים הבטיחה אמש (שני) הישארות לעונה נוספת בליגת העל אחרי 0:1 דרמטי על מכבי פתח תקוה, שירדה לליגה הלאומית מחזור אחד לסיום העונה. המנהל המקצועי של הירושלמים, שי אהרון, שוחח הערב עם 103FM אחרי הבטחת ההישארות.

בפתח השיחה נשאל אהרון מתי השמחה הייתה גדולה יותר – לאחר הניצחון או כשעלו ליגה. "כשעלינו ליגה, אתמול זו הייתה הקלה", אמר אהרון, "הכול קשה בספורט אבל אנחנו אנשים תחרותיים והישגיים. הישארות בליגה היא לא הישג, היא עמידה ביעד שהגדרנו לעצמנו ותו לא. אנחנו ממשיכים קדימה".

לא הצלחנו לצבוע את העונה ברגעים שמחים, בפיקים, בניצחון בדרבי, בניצחון על קבוצה גדולה. לא הצלחנו לייצר את הרגעים האלו וזה הופך את העונה למאוד סיזיפית, קשה וארוכה. אתמול היה רגע של התעלות, גם מבחינה מקצועית שיחקנו הרבה יותר טוב. הקהל שלנו נתן מפגן של עוצמה, האירוע הגדול היה אתמול ועוד לא הספקנו לעכל אותו ממש. העונה הייתה קשה, רצופה ברגעים מאוד לא פשוטים אבל היא נגמרה עם סוף כמו שציפינו ורצינו שיהיה. אנחנו מצפים מעצמנו הרבה יותר".

זיו אריה מאמן הפועל ירושלים עם המנהל המקצועי שי אהרון
ההישארות בליגה אינה הישג, אלא עמדיה ביעד. אהרון עם אריה | ברני ארדוב

על ההחלטה להשאיר את זיו אריה כמאמן הקבוצה למרות כל הביקורות שהופנו כלפיו במהלך העונה אמר אהרון: "ההחלטה להשאיר את זיו היא עניינית ומקצועית, שהייתה נכונה לאותה נקודת זמן, לא בגלל איזושהי אג'נדה שלנו או סולם ערכים. באמת האמנו שהוא האיש הנכון להשאיר את הקבוצה בליגה, זה הדבר היחידי שעמד לנגד עניינו".

"אני יודע שבספורט הישראלי, בטח בכדורגל ובתרבות השיח, מילים כמו תהליך ובנייה לאורך זמן, העמקה בתשתיות ואמונה בדרך מייצרים דיסוננס עם הצלחות והישגיות. אנחנו מאמינים שזאת בדיוק הדרך להישגים והצלחה. אני שמח שהפעם זה הצליח אבל גם אם חלילה זה לא היה מצליח היינו מאוד שלמים עם ההחלטה הזו. יש פער גדול מאוד בין התדמית התקשורתית של זיו לבין ההערכה האדירה שהוא זוכה לה".

מאמן הפועל ירושלים זיו אריה
בירושלים האמינו בו לכל אורך הדרך. אריה | דני מרון

עוד התייחס אהרון לסגנון הביקורות שהוטחו על מאמנו: "העוצמות והסגנון לפעמים חצו גבול שחודר כל אדם. אני חושב שפגיעה ברמה האישית הייתה כאן, אולי יש נימה של ביקורת על חלק מהביקורת התקשורתית שהפכה להיות קצת אישית ולפעמים קצת הגחיכה את הדמות שלו כאדם. מבחינה מקצועית לשנייה זה לא הזיז אותו מהדרך. אנשי ספורט חזקים יודעים ללבוש את השיריון בשעות שאחרי הכישלון המקצועי התורן וללכת בכל הכוח והעוצמה עם מה שהם מאמינים בו".

"זיו עשה את זה בצורה מופתית ולראייה לרגע הקבוצה הזו לא איבדה את זה, היא הייתה חזקה ומגובשת כל השנה, משחקים תמיד הלכו עד הסוף. נכון, בלי הרבה רגעי תהילה ורגעי זוהר, לוקחים את זה עלינו. נלמד מזה ונשפר את זה".

גל מאיו עם וויליאם אגאדה הפועל ירושלים חוגג
ההתאקלמות בליגת העל לקחה יותר זמן מהמצופה. שחקני הפועל ירושלים | ברני ארדוב

במבט לעונה הבאה אמר אהרון: יש לנו הרבה שחקנים שבאו איתנו מהליגה השנייה, זמן ההתאקלמות לקח לנו קצת יותר ממה שציפינו ושחקנים עשו את ההתאמות ככל שהעונה התקדמה. אנחנו נצטרך גם לדעת לגייס סכומים יותר גדולים כדי להביא שחקנים בעלי איכות. היו הרבה מאוד משחקים של יצירת מצבים, עם קצת יותר חדות בחלק הקדמי אני חושב שהיינו יכולים לעשות עונה הרבה יותר מוצלחת ואז גם הכדורגל היה נראה יותר טוב כי הקבוצה הייתה צוברת ביטחון".

"אנחנו מאמינים מאוד בדרך שלנו, במועדון שלנו ובהון האנושי שלנו וזה מה שיוביל לווינריות. אנחנו מועדון מספר 6-7 בארץ מבחינת כמות הקהל, ברגעי שיא כמו אתמול יש באזור 5,000-6,000 אוהדים. אנחנו עובדים קשה על הגדלה אבל זה לוקח הרבה מאוד שנים עם יצירה של קהל חדש מלמטה. זו הדרך לעשות שינוי".

אוהדי הפועל ירושלים
במועדון עובדים קשה כדי להגדיל את כמות הקהל. אוהדי הפועל ירושלים | דני מרון

בסיום השיחה שיתף אהרון: "אני גאה מאוד להיות חלק משמעותי במועדון כדורגל, עם ועד מנהל חזק, עם הנהלה חזקה שיודעת להבדיל בין רעשי רקע ופרשנויות עילגות ואינטרסים אישיים לבין ביקורת אמיתית נוקבת ואמיתית שצריך לדעת לשנות איפה שצריך ולקבל החלטות מקצועיות וענייניות עם כבוד ואמונה בדרך שאנשים הולכים בה במשך הרבה שנים. זו הדרך שלנו וזו הדרך היחידה שלנו כמועדון להצליח. לפעמים מי שנמצא במקום מסוים יודע יותר טוב מכולם איך דברים מצליחים, אני לא אומר את זה ביוהרה ושחצנות".

"אנחנו לא חושבים שהמצאנו את הכדורגל ואצלנו יש את נוסחת הקסם לאיך מצליחים, אבל אנחנו כן יודעים מה הכי נכון למועדון שלנו. הפועל ירושלים במתכונת החדשה לאורך כל השנים האחרונות הייתה במגמת עלייה מכל הבחינות. נתרומם למעלה, בטח לא נהיה מעורבים בקרבות תחתית. זה לא מתאים לנו ומקצר שנות חיים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי