מכבי חיפה הבטיחה מעשית אליפות למרות הפסד 3:1 למכבי תל אביב

play
שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי
סיטואציה מוזרה: מכבי חיפה הפסידה 3:1 למכבי ת"א וזכתה מעשית באליפות 05:46

שערים מאוחרים של יובאנוביץ' (87 בפנדל) וגלוך (90+1) מחקו שוויון של שרי (62), אבל ההפסד של הפועל באר שבע במשחק המקביל העניק לירוקים אליפות שנייה ברציפות. פריצה כבש ראשון (23), חגיגות מאופקות בסיום

(גודל טקסט)

שום דבר לא ימנע ממכבי חיפה לחגוג – גם לא הפסד ליריבה המושבעת מכבי תל אביב. הירוקים אמנם נוצחו הערב (שלישי) 3:1 על ידי הצהובים באצטדיון הביתי, אבל פער 6 הנקודות נותר על כנו בזכות הניצחון של הפועל תל אביב על הפועל באר שבע במשחק המקביל, ועכשיו שום דבר כבר לא ייקח מהירוקים את האליפות השנייה ברציפות שלהם וה-14 בתולדות המועדון.

שערים של סטיפה פריצה (23), ג'ורג'ה יובאנוביץ' (87 בפנדל) ואוסקר גלוך (90+1) סידרו לצהובים נחמה קטנה אחרי עונה מאכזבת, שוויון זמני של צ'ארון שרי (62) לא הספיק לקבוצה של ברק בכר, אבל בשורה התחתונה – למרות שהיא חוגגת אליפות אחרי שלושה הפסדים מתוך ארבעת המשחקים האחרונים – ההגמוניה של הירוקים נשמרת.

שחקני מכבי תל אביב
שתי הקבוצות חגגו, גם שחקני מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה חוגגים
ככה חוגגים אליפות, בערך. מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

ברק בכר נאלץ לבצע כמה שינויים בהרכב. רועי משפתי פתח בין הקורות על חשבונו של ג'וש כהן הפצוע, סאן מנחם חזר ל-11 על חשבון מיקאל אלפונס, מחמוד ג'אבר המשיך לקבל קרדיט במרכז השדה, אבל הפתיחה של מכבי חיפה לא הייתה מספיק טובה. הירוקים אמנם שלטו, אבל מכבי תל אביב הייתה זו שכבשה ראשונה, אחרי מבצע יחיד של אילון אלמוג שסידר לסטיפה פריצה את שערו ה-14 העונה (23). בדקות הבאות הירוקים טיווחו את השער של דניאל פרץ, אבל דין דוד כבש שער שנפסל בטענת נבדל, בעט לרשת החיצונית בהזדמנות אחרת, וראה את דולב חזיזה בועט למשקוף לאחר מכן.

המחצית השנייה נפתחה בצורה דומה. מכבי חיפה שלטה, אבל מכבי תל אביב ניצלה הפקרות בהגנה של הירוקים וסטיפה פריצה מצא שוב את הרשת – עד שעידן לייבה פסל את השער בהתערבות ה-VAR בשל ספק עבירה של אייל גולסה בתחילת המהלך. צ'ארון שרי, איש המאני טיים של הירוקים, השווה בדקה ה-62 עם בעיטה מצוינת מ-25 מטר, אבל המילה האחרונה הייתה של הצהובים. עבירה מטופשת של מיקאל אלפונס על אנריק סבוריט סידרה ליובאנוביץ' את ה-1:2 מהנקודה הלבנה (87), וכעבור ארבע דקות אוסקר גלוך קבע את תוצאת המשחק בבעיטה יפה מאוד, והוכיח שוב כמה כישרון יש לו ברגליים.

בסופו של דבר חיפה חגגה, אבל בצורה מאופקת למדי. רימוני עשן וחזיזים הודלקו ביציעים, אבל החגיגות הרשמיות יידחו למחזור הבא, ועד אז הירוקים יקוו לאושש את השחקנים ולסיים את העונה בטעם טוב.

הרכבים

הרכב מכבי חיפה: רועי משפתי, חוסה רודריגס, בוגדן פלאניץ', שון גולדברג, סאן מנחם, נטע לביא, מחמוד ג'אבר, צ'ארון שרי, עומר אצילי, דולב חזיזה, דין דוד.

הרכב מכבי תל אביב: דניאל פרץ, אנדרה ז'ראלדש, עידן נחמיאס, אנריק סבוריט, מתן בלטקסה, אייל גולסה, עדן שמיר, ברנדלי קובאס, אילון אלמוג, גבי קניקובסקי, סטיפה פריצה.