היריבות האפשריות כבר ידועות: מה מצפה למכבי חיפה במוקדמות ליגת האלופות?

play
שחקני מכבי חיפה | דני מרון
שחקן מכבי חיפה עומר אצילי, שון גולדברג בחגיגות האליפות עם אוהדי מכבי חיפה 00:15

הירוקים יתחילו בסיבוב השני ולא יהיו מדורגים, כשהפסד מהיר ישלח אותם הפעם למוקדמות הליגה האירופית ומעבר של יריבה אחת מבטיח כניסה לשלב בתים כלשהו. השינויים, היריבות האפשריות והתאריכים

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אם רבץ כתם אחד על עונת 2021/22 הנפלאה של מכבי חיפה, הוא נמצא בליגת האלופות. הירוקים הודחו כבר בסיבוב המוקדמות הראשון על ידי קייראט הקזחית ונשלחו למוקדמות הקונפרנס ליג, שם הצליחו להעפיל לשלב הבתים. בקיץ 2022, בחסות הרחקת רוסיה ממפעלי אופ"א ולאור העובדה שהזוכה בליגת האלופות השנה (ריאל מדריד או ליברפול) כבר השיגה כרטיס למפעל דרך הליגה, הפסד בסיבוב הראשון בכל מקרה לא יהיה. מהטעם הפשוט, שמכבי חיפה תתחיל את דרכה בסיבוב המוקדמות השני.

המשמעות: הירוקים לא רק זוכים לעוד שבועיים של מנוחה ואפשרות להתכונן טוב יותר לעונה, אלא גם יודעים שמעבר של יריבה אחת יכניס אותם לשלב בתים אירופי. השאלה רק איזה.

שחקן מכבי חיפה דין דוד מול שחקן קייראט קאמו חובחאניסיאן
הפעם מדלגים על הסיבוב הראשון. דין דוד במשחק מול קייראט בקיץ שעבר | מאור אלקסלסי

הסיכוי להשתתף בפעם השלישית בהיסטוריה בשלב הבתים של ליגת האלופות נותר די קטן, אבל לחלום תמיד מותר ואף רצוי. אלופת ישראל שיפרה את הניקוד שלה באירופה (מ-4.85 ל-7 נקודות דירוג), אם כי זה לא יספיק כדי להיות מדורגת בהגרלת הסיבוב השני שתתקיים ב-15 ביוני. בין היריבות האפשריות בשלב הזה נמצאות דינמו זאגרב, אולימפיאקוס, ויקטוריה פלזן, מאלמו הזכורה לרע, לודוגורץ של דני גרופר, שריף טירספול, בודו גלימט, קלוז', פרנצווארוש וקרבאח שנראית כמו האופציה הנוחה יותר. פרט לשלוש הראשונות, כל האחרות צריכות לעבור קודם כל את הסיבוב הראשון.

הגרלת הסיבוב השלישי תיערך עוד לפני פתיחת הסיבוב השני, כך שמכבי חיפה עשויה ליהנות מהדירוג של היריבה שלה (תלוי בזהותה כמובן) ולקבל הגרלה נוחה יותר. בשלב הזה מצטרפות למעגל המשחקים גם אפולון לימסול ואלופת סרביה, ובהגרלת הפלייאוף מצטרפות טרבזונספור שזכתה באליפות טורקיה לראשונה מאז 1984 וכן פ.צ. קופנהאגן.

הדחה בסיבוב השני במוקדמות האלופות תשלח את הירוקים למוקדמות הליגה האירופית, בעוד הדחה בסיבוב השלישי במוקדמות הצ'מפיונס ליג משמעותה מעבר לפלייאוף הליגה האירופית ובכל מקרה חורף חם. הדחה בפלייאוף שווה כרטיס לשלב הבתים במפעל שמתחתיו, וזה של הקונפרנס ליג נראה כמו יעד ריאלי עבור הכדורגל הישראלי כרגע. כל דבר אחר יהווה הצלחה.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה
עשה שלב בתים בליגה האירופית וגם בקונפרנס ליג, יגשים את חלום ליגת האלופות? ברק בכר | דני מרון

התאריכים

הגרלת סיבוב המוקדמות הראשון: 14 ביוני
המשחקים: 5-6 ביולי ו-12-13 ביולי

הגרלת סיבוב המוקדמות השני: 15 ביוני
המשחקים: 19-20 ביולי, 26-27 ביולי

הגרלת סיבוב המוקדמות השלישי: 18 ביולי
המשחקים: 2-3 באוגוסט, 9 באוגוסט

הגרלת הפלייאוף: 1 באוגוסט
המשחקים: 16-17 באוגוסט, 23-24 באוגוסט

הגרלת שלב הבתים: 25 באוגוסט
משחקי שלב הבתים: 6 בספטמבר עד 2 בנובמבר (בגלל המונדיאל בקטאר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי