מכבי חיפה הביסה 0:4 את מכבי נתניה, אצילי השלים דאבל-דאבל עונתי

play
שחקן העונה מניף צלחת. אצילי חוגג עם אבו פאני | ברני ארדוב
חגיגה כפולה: מכבי חיפה דרסה 0:4 את נתניה, אצילי כבש ובישל בדרך לדאבל ד 05:08

צ'יבוטה (22 בפנדל) ודוניו (34) כבשו, אצילי המחליף חגג שער 20 העונה (66) והשלים דאבל-דאבל בעזרת בישול למאור לוי (79) לפני הנפת צלחת האליפות. נתניה חוזרת לאירופה

(גודל טקסט)

מכבי חיפה נעלה הערב (שבת) את עונת 2021/22 בליגת העל עם הנפת צלחת האליפות בפעם השנייה ברציפות וה-14 בתולדותיה, ועשתה את זה אחרי 0:4 ביתי על מכבי נתניה. הירוקים לא שכחו את התבוסה 3:0 במפגש הקודם בפלייאוף, סגרו חשבון בהופעה משכנעת וחגגו עם הקהל שסיפק תפאורה נהדרת לפני הטקסים ולקראת גמר הגביע ביום שלישי, בו תוכל מכבי חיפה להשלים דאבל ראשון מאז 1991 וקוואדרופל ראשון אי פעם.

שחקני מכבי חיפה עם צלחת האליפות
| ברני ארדוב
מאוויס צ'יבוטה שחקן מכבי חיפה חוגג שער
הקדיש את השער לדין דוד. מאוויס צ'יבוטה | ברני ארדוב

המשחק חשוב הרבה יותר למכבי נתניה הנאבקת על הכרטיס לאירופה, אבל היא כנראה ידעה שרצף המשחקים ללא ניצחון של הפועל תל אביב בדרבי יימשך ובנתה על מה שקרה בבלומפילד והחזיר אותה לאירופה אחרי עשור. מכבי חיפה הייתה עדיפה מהרגע הראשון, גם ללא דין דוד האבל על מות אמו, דולב חזיזה המוצהב ועומר אצילי וצ'ארון שרי שממתינים על הספסל. מאוויס צ'יבוטה ניצל את ההזדמנות, פתח טוב את המשחק והוא גם התכבד בפנדל בדקה ה-22, אחרי שהוכשל על ידי דני עמוס. הרכש מלודוגורץ היה מעורב גם בשער השני בדקה ה-34, כשמסר בעקב למחמוד ג'אבר וזה הכניס כדור עומק מבריק לגודסוויי דוניו שהרשית במשחק הבית האחרון שלו.

שחקני מכבי חיפה עם צלחת האליפות
| ברני ארדוב
יו"ר המנהלת ארז כלפון עם נשיא מכבי חיפה יעקב שחר, עומר אצילי
| ברני ארדוב
ג'ובאני רוסו, יעקב שחר, אייגבני יעקובו מכבי חיפה
ערב חגיגי. יעקב שחר עם ג'ובאני רוסו ואייגבני יעקובו | ברני ארדוב

המחצית השנייה החלה עם רגע מאכזב מבחינת המארחת, כאשר השוער רועי משפתי נפצע במפשעה לאחר עצירת כדור פשוטה ויצא בדמעות כשהבין שזה ימנע ממנו לשחק בגמר ביום שלישי. רועי פוקס בן ה-23 נכנס לבכורה בליגת העל והצליח לשמור על שער נקי, כשבחלק הקדמי עומר אצילי סוף כל סוף הגשים את המטרה האישית שלו. מאז המחזור ה-17 מחכה שחקן הכנף לבישול ה-10 שיאפשר לו להשלים דאבל-דאבל ראשון בקריירה, והערב זה קרה. ברק בכר הכניס אותו לאחר ההפסקה, קיבל ממנו שער מספר 20 העונה (אחרי עוד בישול קסום של ג'אבר בדקה ה-66) ו-11 דקות לסיום הגיע הרגע: אצילי מצא במתפרצת את מאור לוי שהכניע את עמוס והוביל לחגיגה גדולה.

אצילי הפך לראשון בתולדות מכבי חיפה שמסיים עונה כמלך השערים ומלך הבישולים, כשהאחרון שעשה את זה בליגה הבכירה היה אורי מלמיליאן במדי מכבי תל אביב (1990) ולפניו רק עודד מכנס (1982) ומוטל'ה שפיגלר (1969) במכבי נתניה. חותמת ראויה לתואר שחקן העונה.

שחקן מכבי חיפה מוחמד אבו פאני עם עומר אצילי, מאור לוי, סאן מנחם
| ברני ארדוב
שון גולדברג, שחקן מכבי חיפה
| ברני ארדוב

הרכב מכבי חיפה: רועי משפתי, מיקאל אלפונס, בוגדן פלאניץ', שון גולדברג, סאן מנחם, חוסה רודריגס, נטע לביא, מחמוד ג'אבר, מאור לוי, מאוויס צ'יבוטה, גודסוויי דוניו.

הרכב מכבי נתניה: דני עמוס, שי קונסטנטין, רז שלמה, עומרי גנדלמן, זלאטן שחוביץ', עדן קארצב, בוריס אנו, אביב אברהם, פארפה גיאגון, פטריק טוואמסי, איגור זלאטנוביץ'.