מהספסל באהבה: פריצה וריקן המחליפים סידרו 0:2 למכבי ת"א בדרבי

play
אבי ריקן שחקן מכבי תל אביב עם אילון אלמוג | אריאל שלום
פריצה וריקן שוב כבשו בדרבי, מכבי ת"א ניצחה 0:2 את הפועל 03:09

מפגן האבוקות שהוביל לעצירה ממושכת של המשחק איים לגנוב את ההצגה בדרבי נטול שערים בשעה הראשונה, אך השניים שגם הבקיעו ב-0:5 עלו מהספסל והכניעו (75 ו-82) את הפועל תל אביב, שנשארת מחוץ לאירופה וסופרת 23 מפגשים ללא ניצחון בדרבי

(גודל טקסט)

23 משחקי דרבי, והמציאות בתל אביב עדיין לא השתנתה. מכבי תל אביב אמנם לא הצליחה לטפס הערב (שבת) למקום השני במחזור הסיום של העונה, ותסיים מחוץ לטופ 2 לראשונה אחרי עשור, אך היא יכולה להתנחם בדבר שעבור האוהדים הוא קודש הקודשים – ניצחון בדרבי. מלאדן קרסטאיץ', במה שעשוי להתברר כמשחק הפרידה שלו מהצהובים, ביצע שני חילופים במחצית השנייה ועשו את ההבדל בדרך ל-0:2 על הפועל תל אביב, שנותרה מאוכזבת וללא הכרטיס לאירופה.

המשחק נעצר אחרי שניות בודדות, כאשר כמיטב המסורת במפגשים בין הקבוצות, אוהדים משני המחנות השליכו אבוקות לעבר כר הדשא והובילו לעצירת המשחק ללא פחות מ-18 דקות. במחצית, שנמשכה למעלה משעה החל משריקת הפתיחה ועד לשריקה להפסקה, הצהובים הגיעו למספר הזדמנויות, אך ארנסטס שטקוס העירני היה שם כדי למנוע שער בכל פעם.

החלק הראשון של המחצית השנייה היה נטול מצבים, אך אז הגיע החילוף שעשה את ההבדל – כאשר סטיפה פריצה נכנס במקום גבי קניקובסקי. אחרי תשע דקות בלבד על כר הדשא, החלוץ הקרואטי השתלט על הכדור בתוך הרחבה והכניע את שטקוס. הפעם הפועל תל אביב לא התפרקה כמו בדרבי הקודם, אך אבי ריקן, שכבש פעמיים ב-0:5, נעץ את המסמר האחרון בדקה ה-82 וגרם לכך שלא רק האדומים ייצאו מפסידים פעם נוספת מהדרבי, אלא גם ללא הכרטיס הנחשף לאירופה.

אבוקות במשחק של הפועל תל אביב נגד מכבי תל אביב
עוד דרבי, עוד מופע פירוטכני. השחקנים אחרי השלכת האבוקות | אריאל שלום

הרכב הפועל תל אביב: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, סתיו למקין, אדי גוטליב, דורון ליידנר, דן איינבינדר, שי אליאס, שלומי אזולאי הקשר, אושר דוידה, אנז' פרדי פלומן, שלומי אזולאי החלוץ.

הרכב מכבי תל אביב: דניאל פרץ, אנדרה ז'ראלדש, שחר פיבן, אנריק סבוריט, אופיר דוידזאדה, דן גלזר, אוראל באייה, גבי קניקובסקי, אוסקר גלוך, ג'ורג'ה יובאנוביץ', אילון אלמוג.