כץ דורש לבטל חגיגות אליפות בבתי ספר. רוסו: "משעמם לך בארצות הברית?"

הורים לתלמידים אוהדי הפועל חיפה פנו למועדון. הבעלים שיגר בקשה דחופה לביטול, וקיבל תגובה כעוסה מאקס מכבי חיפה: "רק בריאות"

(גודל טקסט)

הבעלים של הפועל חיפה, יואב כץ, פנה לד"ר סער הראל, מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך בפניה דחופה למנוע קיום חגיגות אליפות של מכבי חיפה שמתוכננות בבתי ספר במחוז – מה שמהווה הדרת תלמידים אוהדי הפועל חיפה ופוגע ברגשותיהם. יש לציין שהפנייה נעשתה אחרי שלהפועל חיפה הגיעו תלונות מהורים לתלמידים אוהדי הקבוצה. כמו כן מדובר בבתי ספר ברשויות הסמוכות לחיפה דוגמת קרית טבעון.

יואב כץ בעלי הפועל חיפה
מבקש למנוע את החגיגות בבתי הספר. כץ | מאור אלקסלסי

במכתב שהעתק ממנו הועבר לראש העיר חיפה, ד"ר עינת קליש רותם, כתב כץ: "ברצוני להביא לידיעתך את העובדה שישנם בתי ספר במחוז חיפה שבניהולך, אשר מארגנים 'חגיגות אליפות' בית ספריות בגין זכייתה של מכבי חיפה באליפות. מהמידע שהגיע אלינו הדבר נעשה בעידוד ובארגון מנהלי/ות בית ספר. לפי מידע זה תלמידים התבקשו/מתבקשים להגיע לבית הספר לבושים בירוק ומתוכננות פעילויות 'בית ספריות' בנושא".

כץ המשיך: "התנהלות זו מהווה פגיעה ברגשותיהם של תלמידים אשר אינם אוהדים של מכבי חיפה ובפרט של אוהדי הפועל חיפה, אשר רבים מהם לומדים באותם בתי ספר. מעבר לכך הדבר מהווה הדרה של אותם תלמידים בשל אהדתם לקבוצה ומכאן לפגיעה חברתית קשה. אבקשך לטפל בנושא באופן דחוף ולמנוע קיום חגיגות מסוג זה".

פוסט התגובה של ג'ובאני רוסו ליואב כץ
פוסט התגובה של ג'ובאני רוסו | צילום מסך, מתוך אינסטגרם

הבקשה של כץ עוררה תגובות לכאן ולכאן. אחד מהמגיבים היה ג'ובאני רוסו, שחקן הפועל ומכבי חיפה בעבר, שהעלה פוסט עוקצני באינסטגרם. "יואב כץ היקר, תגיד, משעמם לך בארצות הברית? אני מציע לך שאת האנרגיות שלך תשמור לבניית הקבוצה ועזרה לקלינגר", כתב. "כאשר לקחתי אליפות עם הפועל חיפה, אף אחד ממכבי חיפה לא יצא נגד האליפות, להפך. אני מבטיח לך, כאשר תזכו באליפות לא נבקש מבתי הספר לא לציין זאת או לא לחגוג. אני אהיה הראשון לברך אותך. את השמחה הגדולה של עשרות אלפי ילדים בישראל אי אפשר לעצור, יואב. שמור על הבריאות שלך".