אימון חלקי לג'וש כהן, אך במכבי חיפה אופטימיים שיוכל לשחק בגמר

play
ההזדמנות לה הוא חיכה? ג'וש כהן | מאור אלקסלסי
חגיגה כפולה: מכבי חיפה דרסה 0:4 את נתניה, אצילי כבש ובישל בדרך לדאבל ד 05:08

שוער האלופה בספק לגמר הגביע נגד הפועל באר שבע (שלישי, 20:30), רועי פוקס בכוננות. אבו פאני התאמן וצפוי לעמוד לרשותו של בכר על אף שאינו חש בטוב, דין דוד כנראה ייעדר

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

במכבי חיפה מעריכים שדין דוד לא ישחק מחר בגמר גביע המדינה נגד הפועל באר שבע. אתמול נערכה הלווית אימו של החלוץ, שהייתה מעורבת מאוד בקריירה שלו ואף נכחה במעמד חתימת החוזה עם מכבי חיפה, ועל אף שתחילה סברו בכרמל שהחלוץ עשוי ליטול חלק במפגש למרות השבעה, הוא לא הגיע היום (שני) לאימון המסכם ולפי חבריו אינו מסוגל לקחת חלק בהתמודדות.

כפי שגם ברק בכר אישר במסיבת העיתונאים, בקבוצה לא צופים שהוא ייכלל בסגל מחר בגמר, אבל בכל מקרה התקבלה ההחלטה שהוא לא יפתח בהרכב ומכאן שנוצרה התלבטות מי יעלה במקומו ב-11, מאוויס צ'יבוטה או גודסוויי דוניו. בראיון שהעניק לוואלה! ספורט, סיפר דוד: "הבטחתי לאמא שלי להביא לה צלחת אליפות".

שחקן מכבי חיפה דין דוד
"לא מסוגל לקחת חלק", העידו חברים של דין דוד | מאור אלקסלסי

מי שכן התאמן היום הוא מוחמד אבו פאני שאינו מרגיש בטוב, אך נחוש להיות בסגל ואם לא יוכל לפתוח אז את מקומו יתפוס מחמוד ג'אבר. גם השוער ג'וש כהן התאמן חלקית בלבד ועדיין יש ספק לגבי שיתופו, אך במועדון קיימת אופטימיות שהוא אכן יפתח בהרכב ובכל מקרה רועי פוקס נמצא כל העת בכוננות מכיוון שרועי משפתי סובל מקרע קטן בשריר המפשעה ולא ייכלל בסגל. עומר אצילי, צ'ארון שרי ודולב חזיזה יחזרו להרכב.

למרות החיסורים והספקות, במכבי חיפה משוכנעים שהם מוכרחים לנצח את באר שבע. "אין תירוצים" אמר גורם בחיפה "צריך להתעלות במשחק אחד וזהו". "ראינו בשבת שיש סגל עמוק ומצויין" אמר שחקן בקבוצה "שום חיסור לא יהווה תירוץ".

ג'וש כהן שוער מכבי חיפה
התאמן חלקית ערב לפני הגמר. ג'וש כהן | לירון מולדובן

טריוויה

* במסגרת הגביע נפגשו הקבוצות תשע פעמים (כולל מפגש כפול ברבע הגמר ב-1989) ומכבי חיפה מובילה 3:6 בניצחונות.

* השלב הגבוה ביותר בו נפגשו עד כה היה חצי הגמר וזה קרה פעמיים: ב-2003 ניצחה הפועל באר שבע 0:3, אבל אז הפסידה בגמר להפועל רמת גן, וב-2016 ניצחה מכבי חיפה 1:3 והמשיכה לזכייה.

* מפגש הגביע האחרון היה במרץ 2020, רגע לפני שהכדורגל עצר בגלל הקורונה, ואז הפועל באר שבע ניצחה 1:2 במשחק שנערך ללא קהל בחיפה. בן שהר, היום שחקן מכבי חיפה, העניק אז ניצחון לאורחת שהמשיכה עד להנפה.

* עבור הפועל באר שבע זה גמר שישי בהיסטוריה: היא זכתה פעמיים (1997 ו-2020) והפסידה בשלושה גמרים.

* מכבי חיפה עם שש זכיות לעומת תשעה הפסדים בגמר (ועוד סגנות אחת לפני קום המדינה). אגב, חמישה מההפסדים הללו מנעו מהירוקים את השגת הדאבל. האם זה יקרה גם הפעם?

תוצאות מחזור הסיום בליגת העל:

פלייאוף עליון:

מכבי חיפה – מכבי נתניה 0:4
הפועל תל אביב – מכבי תל אביב 2:0
הפועל באר שבע – בני סכנין 1:3

פלייאוף תחתון:

בית"ר ירושלים – עירוני קרית שמונה 3:3
מ.ס. אשדוד – הפועל ירושלים 1:0
הפועל נוף הגליל – הפועל חיפה 0:1
מכבי פתח תקוה – הפועל חדרה 3:4