דן גלזר בריאיון: "לא מחליף אף שחקן שלנו בשחקן ממכבי חיפה"

play
יורד לגליץ' (נקי) בריאיון בלעדי. דן גלזר | אודי ציטיאט
פריצה וריקן שוב כבשו בדרבי, מכבי ת"א ניצחה 0:2 את הפועל 03:09

"בושה וחרפה שעשיתם ממשפחת גלזר כסחנים", "ג'ק וברק הבטיחו להתחשב בי אם תגיע הצעה לרכוש אותי", "אמרתי לערן זהבי שאנחנו צריכים אותו". קשר מכבי תל אביב יורד לגליץ' (נקי) וחושף: "שופטים מזהירים אותי במנהרה שיוציאו לי צהוב מוקדם"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

לריאיון סיכום העונה הזה הגיע דן גלזר מביקור אצל פלסטיקאי שמומחה בצלקות. הוא אחד השחקנים האגרסיביים בכדורגל הישראלי, אבל ספק אם יש מישהו שסוחב כל כך הרבה חתכים וחבלות כמו שיש לו. בשתי הרגליים, בפנים, בבטן ובגב. גם כשהוא יורד לתיקול קשוח, הוא עלול לפצוע את עצמו וזה קרה לו לא מעט.

אלה ימים מאוד מורכבים מבחינת גלזר. שלשום פתח עם השוער דניאל פרץ, בן הדודה שלו, סניף של 'פיצה פרגו' בגבעת שמואל, אבל לשם התייצב אחרי שליווה למנוחת עולמים אבא של חבר קרוב אצלו היה בן בית. ויש כמובן את ההתעסקות במכבי תל אביב, בעתידו האישי ובשבוע הבא ההתכנסות של נבחרת ישראל החדשה, שם הוא מקווה לתקוע יתד אצל אלון חזן שהיה המאמן הראשון שלו בנבחרות הצעירות של ישראל.

דן גלזר, קשר מכבי תל אביב
יורד לגליץ' (נקי) בריאיון בלעדי. דן גלזר | אודי ציטיאט

דן, לראיון הזה אתה לא מגיע כאלוף ואין לך גם גמר גביע המדינה. זו עונה בה מכבי תל אביב לא לקחה אפילו סגנות

"קשה לי עם זה מאוד. לא עמדנו במבחן התוצאה. לא השגנו תואר כאן ולא עמדנו ביעדים. מטרום ב' לא היתה לי שנה במכבי תל אביב בה לא יצאתי עם שום תואר. עדיין עשינו עונה יפה באירופה ואת זה אני גם זוכר. אם צריך ללמוד משהו מהעונה הזו ומזו שקדמה לה, זה שאנחנו צריכים לפתוח חזק יותר את העונה. בשנתיים האחרונות רדפנו כל העונה כי פתחנו רע. הגענו לפלייאוף עייפים מהרדיפה ונפלנו".

החופשה הקרובה תשתבש לך?

"חברה שלי יכולה לספר כמה קשה לי לחיות עם הפסדים. ההורים שלי יכולים לספר כמה אני לוקח קשה משחקים לא טובים. אני לא ישן טוב בלילה כשאני לא מנצח".

אז המסקנה מהשנתיים האחרונות היא שצריך להתחיל הכי חזק ולהגביר?

"צריך להתחיל הרבה יותר טוב. להגיע מוכנים לאימון הראשון. לא לוותר מההתחלה על כלום".

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'
"אחרי האליפות הראשונה, החלטתי שאני רוצה להישאר עם איביץ'". יתאחדו? | דני מרון

אתה מהראשונים שחזרו מהשאלות וחתמו על חוזים חדשים שבנויים על מיקומים. זה שלא הייתם העונה במקום הראשון הוביל להרבה כסף שהלך לאיבוד

"זה מדויק. החוזים בנויים על מיקומים. הפגיעה היא גם כספית, אבל זה פחות מעניין. הפגיעה המנטלית הרבה יותר חזקה. הפרמיה מאירופה חיפתה קצת על אובדן הפרמיות בליגה כאן, אבל באמת זה לא עניין אותנו. במכבי תל אביב יש שחקנים שרוצים להיות במקום הראשון ולהרגיש הכי טובים. היינו מגיעים העונה לאימונים אחרי הפסדים בפנים נפולות. לא היה לנו כוח באימוני השחרור כי היה לנו מאוד קשה העונה עם ההפסדים ותוצאות התיקו. לקחתי את מה שעברנו קשה מאוד, אבל זה נותן לי את הדרייב לעונה הבאה. אני אזכור את התחושה הנוכחית שלי כדי להרגיש הרבה יותר טוב בעוד שנה מהיום".

אבל החלום שלך זה בכלל לצאת לחו"ל

"אני מאוד רוצה לצאת לאירופה, אבל לא אגיד כן לכל הצעה".

היו הצעות שאמרת להן לא?

"קיבלתי שתי הצעות מרוסיה בתום העונה הראשונה של האליפות עם ולאדן איביץ'. אלה הצעות להן אמרתי לא. קבוצות טובות מליגה ראשונה עם סכומים גבוהים. רציתי עוד לחוות את מכבי תל אביב והחלטתי שאני נשאר. עובדה שעונה אחרי זה בעונת האליפות השנייה כבר זכיתי בכדורגלן העונה. גם העובדה שאיביץ' נשאר לעונה נוספת, גרמה לי להחליט שאני רוצה להיות איתו עוד שנה. שתי הרוסיות תיכננו לתת הצעה ראשונית, אבל אמרתי להן שאני מעדיף שהן לא יבזבזו את הזמן כי אני רוצה להישאר עוד עונה".

למה זה לא קורה לך עדיין? למה מאז אותן הצעות מרוסיה לא הגיעה עוד הצעת זהב?

"כשאיביץ' עזב לווטפורד הוא רצה אותי ודיברנו הרבה. הייתה גם את קולומבוס מארצות הברית שוויתרה עלי כי התחילה הקורונה והם החליטו לא לרכוש שחקנים. אם אתה שואל למה זה עוד לא קרה, אני חושב שזה גם בגלל שמכבי תל אביב רצתה הרבה כסף עלי. מעבר לזה אני גם צריך להשתפר ולהיות יותר בולט לעין. באו לכאן הרבה קבוצות שעקבו אחרי. מאוד התעניינו ומאוד אהבו, אבל הקורונה שיבשה המון דברים ומועדונים החליטו לא לרכוש שחקנים".

שחקני מכבי תל אביב יונתן כהן, דור פרץ, דן גלזר
המלצות מהחברים הטובים. גלזר עם פרץ וכהן במדי מכבי תל אביב | דני מרון

מה אתה רוצה לשפר במשחק שלך?

"קשר אחורי צריך שלושה שערים בעונה ושישה בישולים כדי שהוא יהיה בולט יותר. וזה חסר לי".

למה הבעיטה שלך לא משתפרת ביחס להמון פרמטרים ששיפרת?

"אני עובד הרבה על הבעיטה. גם באימונים וגם עם מאיר מליקה שמאוד שיפר אותי. אני חושב שאני יותר חזק בבעיטה ובראש, אבל אני מאוד ביקורתי כלפי עצמי ומרגיש שאני צריך יותר. לפעמים שחקנים באים אלי אחרי משחקים ומפרגנים ואני אומר תודה, אבל בלב יודע שאני צריך להיות יותר טוב. אני מאוד ביקורתי כלפי עצמי ואולי זה גם פוגע בי. אני כל הזמן טרוד במה יהיה, אם אני לא בסדר ואיך אני יכול להיות יותר טוב. הראש שלי לא נח וחברה שלי סובלת מזה הרבה. מצד שני זה גם מוביל אותי להיות ארבע שנים שחקן מוביל במכבי תל אביב. יש שחקנים שצצו לשנה או שנתיים במועדון כמו מכבי תל אביב. להתמיד בלחץ ובשאיפות של מכבי תל אביב, זה לא דבר של מה בכך. כל משחק צריך להגיע בפול פאוואר. כל אימון בשיא. כל משחקון לרצות לנצח. אין את זה בכל מקום".

אתה הקשר האחורי הטוב בליגה?

"לא תוציא ממני 'כן' על השאלה הזו. לא אגיד לך שאני הכי טוב. אני צריך להשתפר עוד הרבה. תקרת הזכוכית שלי עוד גבוהה. אני רק בן 26 בספטמבר".

אם לא תהיה אירופה בקריירה?

"זה יהיה פספוס. לא רוצה להגיע לסוף הקריירה ולהגיד שלא הגשמתי את זה. אירופה זו חוויה. אני שואל גם את דור פרץ וגם את יונתן כהן ושניהם אומרים שזו חוויה אחרת. קשה מאוד הבדידות. קשה שם בלי התהילה שיש בארץ לכדורגלנים, אבל אני רוצה להגיע לחו"ל ורוצה לחוש גם את הקושי שם. אבל שוב, לא אלך לכל מקום. אני נהנה במכבי תל אביב ובא לכאן בכל בוקר עם חיוך. יש שחקנים שמדברים איתי ומספרים לי שהם סובלים להגיע למתחם האימונים שלהם".

דור פרץ ויונתן כהן?

"לא התכוונתי אליהם. התכוונתי לאחרים שסיפרו לי ולא שווה כל סכום שתרוויח, אם אתה שונא לבוא להתאמן בבוקר. להיות בחו"ל ולא לבוא באושר למתחם האימונים שלך, זה לא כיף".

הם נהנים שם גם בעונה כזו בה הם לא שיחקו?

"הם נהנו מהאיצטדיונים. דור אמר לי: 'נכנסתי רבע שעה נגד יובנטוס ובישלתי שער. לא שיחקתי חצי שנה וזה היה שווה את הרגע הזה'. או יונתן כהן שעבר חוויות משלו. אני חושב שאתה גם מאוד מתבגר באירופה ועובר חוויות אישיות. אני רוצה את הקושי. בא לי לחוות".

דן גלזר, קשר מכבי תל אביב
"אני לא טיפוס שיורק לבאר" | אודי ציטיאט

מתי אתה שחקן חופשי?

"יש לי חוזה לעוד שנתיים ויש למכבי אופציה לעונה נוספת".

אז עד גיל 29 כמעט מכבי תל אביב שולטת בך?

"כן".

יבואו לקראתך?

"יש לי מילה בעל פה גם מג'ק וגם מברק שאם תבוא הצעה טובה, הם לא יעמדו בדרכי. אני חושב שהם יכבדו אותי בשונה מההצעה מווטפורד של איביץ'. אז הם אמרו לי 'אין לנו תחליף' והשאירו אותי".

מה המחיר הריאלי שלך?

"לא יודע, אבל בוא נהיה אמיתיים – אי אפשר לבקש על שחקנים ישראלים מחיר גבוה. אנחנו לא האליטה של הכדורגל באירופה. אנחנו לא סרביה, לא קרואטיה ובטח לא אנגליה. כדי שהכדורגלן הישראלי ישתפר והנבחרת תשתפר, צריך לתת לשחקן הישראלי לצאת החוצה בקלות יתר. אני לא אומר שלא מגיע למכבי תל אביב תמורה על כל מה שהשקיעה בי. אבל כשתגיע ההצעה הבאה, צריך להתחשב".

יכולת פשוט לא להאריך חוזה ולהיות היום חופשי

"מכבי באה עם הצעה יפה כשהייתי פצוע. החלום שלי היה להיות שחקן מוביל במכבי תל אביב ואני לא טיפוס שיורק לבאר. זו לא היתה טעות לחתום על החוזה הנוכחי".

איתן שמואלביץ' שופט כדורגל ישראלי שולף כרטיס צהוב לקשר מכבי תל אביב דן גלזר
כרטיס אדום עדיין אין לו, אבל הוא יודע מתי הגיע לו. גלזר מקבל צהוב | אריאל שלום

היה לך דרבי טוב במשחק האחרון בשבת. הרגשתי שבאת למשחק לשחק אגרסיבי, אבל מאוד הוגן. שמישהו לא ידבר שוב על זה שעושים הנחות בכרטיסים לדן גלזר. שיהיה לך משחק נקי.

"ועדיין שתי עבירות שרקו נגדי בלי שעשיתי פאולים. אבל בוא אגיד לך, לא מעניין אותי מה אומרים עלי".

אתה לא אומר אמת עכשיו. אני יודע שמאוד מעניין אותך מה אומרים עליך

"מעניין אותי כשאומרים דברים לא נכונים. אני יודע מי אני ומי אלה האחים שלי. אני יודע איזה עליהום עשו על תמיר, אחי, אחרי העבירה על חנן ממן. אני יודע מאיזו משפחה באנו. אילו הורים יש לשלושתנו. בחיים לא חשבתי לפצוע שחקן. לא אני ולא האחים שלי. תמיר בכה קשה כששמע עד כמה חנן נפצע. נסעתי לחבק אותו במיוחד כי ראיתי אילו הודעות שלחו לו. קיבלתי בעיטה לאשכים. עד היום השחקן שפצע אותי, גידי קאניוק, לא ידע שהוא פצע אותי בטעות עם בעיטת עקב. הלכתי לניתוח חירום בבית החולים וכמעט כרתו לי אשך. ברוך השם הרופא המנתח הציל את המצב. אתה יודע כמה פעמים תפרו אותי בראש? כדורגל זה משחק אגרסיבי. אני והאחים שלי משחקים אגרסיבי, אבל בחיים לא עלינו לשחק כדי לפצוע מישהו או לגרום למישהו כאב. אמשיך לשחק אגרסיבי. אני מצטער על השחקן מבני סכנין שנפצע ממני לא מזמן. דיברתי איתו והצטערתי בפניו. נסעתי עם תמיר לבית החולים וחנן ישר קיבל את ההתנצלות שלו".

כשאתה רואה כותרת כמו עוד קורבן של האחים גלזר, כיצד אתה מרגיש?

"זה עלה אצלכם. חברה שלי העבירה לי את זה אחרי ששלחו לה את זה ואני העברתי את זה במשפחה. זו היתה בושה וחרפה. ההורים שלי חינכו אותנו על אהבת אדם והם לא היו צריכים לראות כותרת כזו. אימא שלי עובדת עם קשישים ואבא שלי תורם לכל כך הרבה מקומות. הם חינכו אותנו למשהו אחר והפריע לי שאנשים יחשבו על שלושתנו דברים רעים. מפריע לי שמישהו ברחוב יחשוב שלא חינכו אותנו כראוי. היד קלה על המקלדת. איזו כותרת זו להגיד שיש כאן עוד קורבן של האחים גלזר?".

אתה מרגיש שקיטלגו אותך ככסחן שלא בצדק?

"שופטים במנהרה אומרים לי לא פעם, ולא אציין שמות: 'גלזר, תיזהר. אני ישר מוציא לך צהוב'. זה קרה לי יותר מפעם אחת. אני מכבד שופטים ומדבר יפה גם אם אני מתווכח ורוצה להשפיע על שופט. מאז שהתחילו לדבר עלי ועל האחים שלי, אני מרגיש ששחקנים נופלים ומחכים שישלפו לי צהוב. גם בדרבי שחקנים של הפועל ניסו להוציא ממני צהוב אפילו שלא הייתי קרוב אליהם. לשמחתי אוראל גרינפלד ראה את זה ולא נפל".

מצד שני אני שם לב שלך חשוב לקום מהר אחרי שמתקלים אותך

"תראה את הצלקות ברגליים שלי. תראה מה קורה לי בגוף. גם כשאני מתקל אני חוטף, אבל אני קם מהר. אני משחק חזק ואין לי שום זכות לבכות על תאקל. אני אוהב שמשחקים איתי חזק. מעולם לא עשיתי הצגה כדי שמישהו יקבל כרטיס. הרבה צהובים שקיבלתי הגיעו לי ללא ספק. אני משחק חזק ויכול לפספס. אבל היו צהובים שלא הגיעו לי".

דן גלזר, קשר מכבי תל אביב
| אודי ציטיאט

אדום ישיר לא קיבלת

"וגם לא אדום על שני צהובים".

איך יכול להיות?

"העונה, בפעם הראשונה הגיע לי אדום על שני צהובים. במשחק נגד בני סכנין. אני חושב שהגיע לי"
.
סחתיין על היושר

"המשחק היחיד שחסו עלי זה שני הצהובים האלו מול סכנין. בחיים לא נכנסתי לכניסה ברוטאלית שאנשים תפסו את הראש ושאלו איך לא הוציאו לי אדום. העליהום שעשו עלינו מוגזם. תפסו גם משפחה חמודה שלא תובעת ושותקת. אתה יודע כמה צלצלו להורים שלי שיגיבו על דברים שאמר ברוך ממן עלינו? בחיים לא נעשה את זה. הוא אמר שלתמיר אסור לדרוך במגרש כדורגל. הוא איש טוב. אנחנו לא נגיב ולא נגיד דבר. חנן באצילות נפש גדולה מאוד נתן לנו תחושה מאוד נוחה בבית החולים. יש לחנן לב טוב. הוא קיבל את ההתנצלות של תמיר וזה הקל על תמיר שהרגיש רע מאוד".

אנטון שטאך שחקן נבחרת גרמניה לפני דן גלזר, דולב חזיזה שחקני נבחרת ישראל
עם אלון חזן הוא יתאחד בנבחרת ישראל. גלזר נגד גרמניה | אימג'בנק GettyImages, Alex Grimm

נבחרת ישראל החדשה תתכנס בשבוע הבא. אתה עדיין לא באנקר בהרכב

"לא קיבלתי מעמד בנבחרת ישראל. זו השנה החמישית בה אהיה מוזמן, כנראה, אבל מעולם לא קיבעתי את עצמי כשחקן הרכב. בעזרת השם גם זה יגיע בקרוב. התחרות שלי כרגע זה ביברס נאתכו שהוא שחקן מדהים ואישיות מדהימה. ביברס שחקן ברמה גבוהה ואני אחכה לצ'אנס שלי. בכל פעם ששיחקתי ניסיתי להוכיח שמקומי בהרכב".

הגיע זמנך?

"אני מאוד רוצה את זה. עד היום אני זוכר את רגע הזימון לנבחרת הבוגרת. להיות חלק מהנבחרת זה היה חלום שלי".

אלון חזן התראיין כאן והזכיר אותך כשחקן שהוא נגע בו וסייע לקריירה שלו

"אלון היה המאמן הראשון שלי בנבחרת נערים ב'. עד היום הוא מסייע לי בעצות טובות. שמחתי מאוד בשביל אלון. זה מינוי ראוי ביותר. זה נהדר שנתנו אמון באלון חזן אחרי כל כך הרבה שנים בנבחרות".

זה נראה שוולאדן איביץ' יחליף את מלאדן קרסטאיץ'. יש רבים שחושבים שזו טעות ושהיה צריך לתת לקרסטאיץ' להמשיך לעונה נוספת

"קרסטאיץ' והצוות שלו אנשים מעולים. האחריות של הכישלון העונה לא עליהם. גם לנו השחקנים יש חלק משמעותי בכך. שנתיים אנחנו לא אלופים וזה יותר מדי. קרסטאיץ' הביא שינוי. שיחקנו כדורגל טוב בהמון משחקים. במבחן התוצאה לא צלחנו והכי קל להנהלה לעשות שינוי בעמדת המאמן, ואני אומר בלי לדעת אם הוא יישאר. בכל מקרה שניהם מאמנים מצויינים".

מי עדיף?

"אשמור את זה לעצמי".

ערן זהבי, שחקן פ.ס.וו איינדהובן
"במכבי תל אביב לא שיחקנו יחד, אמרתי לו שאנחנו צריכים אותו" | אימג'בנק GettyImages, Photo Prestige/Soccrates

ערן זהבי יוכל להרים אתכם?

"חד משמעית. הוא יגרום לשחקנים סביבו להיות טובים יותר, ווינרים יותר. הוא יסחוף אותנו אחריו".

אמרת לו משהו?

"אמרתי לו שאנחנו צריכים אותו. התכתבנו בהודעות כמה פעמים ונתתי לו להרגיש שאנחנו צריכים אותו. גם כתבתי לו באחרונה וגם אחרי המפגשים מול איינדהובן".

מה היית מייעץ לו לעשות?

"קטונתי מלייעץ לערן זהבי. כל ההחלטות שלו עד היום היו טובות. יש לו שלושה ילדים ואישה מדהימה ומה שהוא יחליט, יהיה גם עבור המשפחה שלו. אשמח עבורו עם כל מה שיבחר. לא יצא לי לשחק בקבוצה עם ערן זהבי ובא לי. שיחקנו קצת בנבחרת והלוואי שהוא יבוא".

אגב זהבי, האוהדים שוב מתרעמים שאתם מכינים את עצמכם לעונה הבאה לאט מאוד

"אני מאמין שבקרוב מאוד יכריזו על המאמן ובאימון הראשון מרבית הסגל יהיה על הדשא. שאלתי פעם שחקן זר מאוד משפיע אצלנו למה הוא הגיע רק במחנה האימונים? הוא אמר לי שהוא ניסה למצות אופציות אחרות קודם. מה לעשות ששחקנים מעדיפים קודם למצות אופציות אחרות?".

מכבי חיפה והפועל באר שבע הערב בגמר הגביע ובבאר שבע טוענים שמכבי תל אביב ידעה לכבד בעבר את היריבות בין שתי הקבוצות הרבה יותר ממה שמכבי חיפה מכבדת אותה. אתה גם מרגיש שמכבי חיפה קצת מתנשאת אחרי שתי האליפויות האלה?

"מכבי חיפה עשתה שתי אליפויות ואני מפרגן לה מכל הלב. אני לא יודע אם הם מתנשאים".

אין שם שחצנות יתר?

"יש שם כמה שחקנים שחושבים שמגיע להם יותר. גם בנושא השיפוט וגם במסביב. אבל אני לא יודע אם יש שם שחצנות. גם כשאני לקחתי אליפויות שמחתי ועסקתי בשמחה שלי. אני לא יודע מה חשבו עלי. אני בכל מקרה מפרגן להם".

מי היית לוקח משם למכבי תל אביב?

"הסגל שלנו לא נופל מהסגל של מכבי חיפה. לא הייתי מוותר על שחקן שלנו בשביל שחקן ממכבי חיפה. לא הייתי מחליף שחקן שלנו בשחקן שלהם. היה לנו סגל שהיה צריך להוציא יותר. בכל המשחקים מול הגדולות היינו יותר טובים. למעט המשחק בטרנר".

אולי ההבדל זה ברק בכר?

"לא יודע. הוא לא אימן אותי. הקבוצות שלו מאומנות אבל במשחקים מולם הראינו שאנחנו לא פחות טובים, אם לא יותר. אבל האליפות מגיעה להם בגדול כי אליפות זו ריצה ארוכה והם היו הכי טובים".

איך אתה משווה את עצמך היום לאיך שהיית כשחקן העונה?

"אני לא פחות טוב היום ממה שהייתי באליפות כשזכיתי בשחקן העונה. בדברים מסויימים אני אפילו יותר טוב".

שחקני מכבי תל אביב דן גלזר, דניאל פרץ
עם בן הדודה. "בא בשעות הפוכות ועושה אימונים כפולים" | ברני ארדוב

היה לך ברור שדניאל פרץ בן הדודה שלך יתפתח לשוער כזה?

"בטח. ברור לגמרי. אני מכיר אותו מאז שהוא היה בן 5. אני שלחתי אותו לאימון הראשון במכבי תל אביב כשהוא עוד היה שחקן שדה. הוא הפך לשוער מפלצת. הוא יעשה קריירה אדירה. הוא עובד קשה יותר מכולם. הוא בא בשעות הפוכות ועושה אימונים כפולים".

ספר משהו שלא יודעים על היהלום שלכם, אוסקר גלוך

"הוא ביישן ביום יום. בניגוד למה שרואים על הדשא. אני אוהב מאוד שהוא לוקח על עצמו בגיל 18 ובא לכדור. לפני המשחק מול מכבי חיפה בהופעה הראשונה שלו אמרתי לו כמו שאמרתי לאוראל באייה לשחק את המשחק שלו. להיכנס למשחק לאט לאט כדי שהביטחון ייבנה תוך כדי הדקות. אלה הרגעים שחלמנו עליהם מילדות".

תהיה קפטן שני גם בעונה הקרובה או ששרן ייני פורש?

"הלוואי ששרן ישאר איתנו עוד הרבה שנים. הוא משפיע גם היום כמו פעם. הוא שחקן מהחשובים ביותר במכבי תל אביב והוא דוחף את כולנו קדימה. הוא השפיע עלי המון. כל שחקן צעיר שחווה משבר נקרא אליו לשיחה והוא מרים אותו למעלה. גם מבחינה מקצועית יש לו מה לתרום עדיין".